آشنایی با بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی (1)

چرا جهانبخش مهم ترین بازیکن ما در جام جهانی است؟ (اینفوگرافیک)

علیرضا جهانبخش «الماس ایرانی» آلکمار در خصوص آقای گلی لیگ هلند گفت: جنگم برای آقای گلی با کسانی بود که همه فوروارد نوک بودند.
کد خبر: ۱۱۴۰۳۸۹
جهانبخش: نزدیک‌شدنم به دروازه‌ها خواست کی‌روش و پدرم بود/ به‌عنوان آقای گل باید به تیم بزرگتری بروم

به گزارش جام جم آنلاین ، روزنامه خبرورزشی نوشت: علیرضا جهانبخش «الماس ایرانی» آلکمار که با ۲۱ گل عنوان آقای گلی لیگ هلند را با شایستگی به خود اختصاص داد، در کنار این عنوان مهم، چند افتخار دیگر هم دارد. او اولین بازیکن آسیایی شد که در فوتبال اروپا آقای گل می‌شود و پس از آن نامش به عنوان یکی از چهار وینگر مطرح فوتبال آلکمار در تاریخ فوتبال هلند و این باشگاه ثبت شد که بیشترین تعداد گل را به ثمر رسانده است.

همه از آقای گلی تو حرف می‌زنند، شب بعد از بازی از خوشحالی خوابت برد؟
(می‌خندد) خدا را شکر می‌کنم که افتخار بزرگی را به عنوان یک بازیکن ایرانی برای فوتبال کشورم کسب کردم و آقای گل فوتبال هلند شدم. همیشه به خاطر ذات فوتبالم پاس گل را به گلزنی ترجیح می‌دهم اما امسال شرایط برای من فرق می‌کرد، در واقع می‌خواستم فصل بهتری را به لحاظ آماری داشته باشم و خدا را شکر به این مهم رسیدم.

واقعاً کسب آقای گلی به عنوان بازیکنی که در پست وینگر بازی می‌کند، دلچسب است.
بله، در پست وینگر راست بازی کردم و این تعداد گل را انتظار نداشتم اما از یک تایمی به بعد سعی کردم به دروازه‌ها نزدیک شوم. در واقع کی‌روش هم از من خواست به دروازه‌ها نزدیک‌تر شوم و دقیقاً همین توصیه را پدرم و آقای هاشمی‌مقدم هم به من داشتند که برای دیده شدن بیشتر کارم باید به دروازه‌ها نزدیک‌تر شوم و بیشتر گل بزنم.

و همین موضوع موجب آقای گلی تو شد؟
دقیقاً چند هفته آخر جنگ سختی برای آقای گلی داشتم. اتفاقاً جنگم با کسانی بود که همه فوروارد نوک بودند. فاصله گل من هم با تعقیب‌کننده اصلی‌ام فقط یک گل بود. در بازی آخرمان هم وقتی من گل زدم، تعقیب‌کننده اصلی‌ام یانسن ۱۹ گله شد و با من در این تعداد گل برابر شد و در این شرایط رقیبم آقای گل می‌شد چون او در تعداد بازی کمتری موفق به زدن ۱۹ گل شده بود اما خدا را شکر هت‌تریک کردم و با دومین هت‌تریک فصلم که در فاصله دو، سه هفته برایم اتفاق افتاد، موفق شدم آقای گل لیگ هلند شوم.

خبر داشتی اولین بازیکن آسیایی هستی که در فوتبال اروپا موفق به کسب عنوان آقای گلی شده‌ای؟
باور کنید از این مسئله خبر نداشتم و بعد از بازی از طریق مدیر برنامه‌ و بقیه دوستانم شنیدم که افتخار دیگری برای من بود و بیش از پیش موجب خوشحالی‌ام شد.

بعد از بازی چه پیغام‌ها و تماس‌هایی داشتی؟
تماس که خیلی داشتم اما اینجا می‌خواهم از خانواده، دوستان و تمامی بازیکنان تیم ملی که با من تماس داشتند، تشکر کنم که واقعاً با تماس‌های روحیه‌بخش خودشان چاشنی آقای گلی‌ام بودند و این افتخار را برایم صد برابر شیرین‌تر کردند.

واقعاً به عنوان یک بازیکن که در پست وینگر بازی می‌کند، از خودت انتظار آقای گلی داشتی؟
مسلم است وقتی آقای گل می‌شوید، آمار و ارقام‌تان بیشتر به چشم می‌آید اما خودم اصلاً انتظار آقای گلی نداشتم اما به هر حال با تلاش زیاد، لطف خدا و همکاری همبازیانم به این مهم رسیدم.

بعد از آقای گلی تو همه ایران صحبت از انتقالت به ناپولی و تیم‌های بزرگ اروپایی می‌کنند؛ واقعاً با ناپولی یا تیم‌ دیگری به توافق رسیده‌ای؟
تا این لحظه که با شما صحبت می‌کنم، هیچ حرفی با مدیر برنامه‌هایم نزده‌ام چون تمام تمرکزم به بازی آخر تیم‌مان بود. هیچ تیم خاصی هم مدنظرم نیست. فعلاً تایم استراحتم شروع شده و می‌خواهم بعد از یک فصل سخت بهترین و بیشترین استفاده را از تایم استراحتم ببرم. من دو سال دیگر با تیم آلکمار قرارداد دارم اما طبعاً کسی که آقای گل می‌شود، خواهان بیشتری پیدا می‌کند. هر فوتبالیستی هم یک روزی به تیمی می‌آید و روز دیگر از آن تیم جدا می‌شود؛ سرنوشتی که مطمئناً برای من هم در انتظارم خواهد بود.

از خداحافظی باشکوهی که با هواداران‌تان بعد از بازی پایانی داشتی، معلوم بود که دیگر به آلکمار برنمی‌گردی؟
من فصل قبل هم پیشنهاد داشتم اما دوست داشتم یک فصل دیگر در آلکمار بمانم و به لحاظ آماری و شرایط دیگر بیشتر پیشرفت کنم. دوست داشتم قدم بعدی‌ام را محکم بردارم که خدا را شکر در سالی که گذشت، به این مهم رسیدم و مطمئناً قدم بعدی‌ام انتقال خواهد بود.

قطعاً یک تیم بزرگ اروپایی خواهد بود؟
ان‌شاءالله باید ببینم شرایط به چه شکلی پیش خواهد رفت اما خودم را آماده این انتقال می‌بینم و این آمادگی را دارم که به شکل حرفه‌ای و به عنوان آقای گل لیگ هلند به لیگ و تیم بزرگتری بروم.

با وجود تمام موفقیتی که به دست آوردی، چرا برای دومین سال متوالی در فینال جام حذفی از رسیدن به جام قهرمانی ناکام ماندی؟
واقعاً تحمل این مسئله برایم خیلی سخت بود. شرایط خوبی در آلکمار داشتم و می‌خواستم با تیمم جام بگیرم و... اما با بدشانسی باز هم از این مهم دست من و هم‌تیمی‌‌هایم کوتاه ماند.

در فوتبال هلند هواداران آلکمار چه لقبی به تو داده‌اند؟
«یاهان‌بخش قهرمان» و القاب دیگر به زبان هلندی!

قبلاً در مصاحبه‌ای گفته بودی دوست داری به فوتبال آلمان بروی و... الان هم روی همان عقیده قبلی‌ات هستی؟
کوچکتر که بودم، یکی از تیم‌های آلمانی و حضور در فوتبال باشگاهی این کشور هدفم بود اما الان شرایط سخت‌تر و متفاوت‌تر شده، به همین دلیل از حالا نمی‌توانم در مورد تیم بعدی و لیگ بعدی حرف خاصی بزنم.

کی‌روش بعد از آقای گلی‌ات پیغامی برای تو نفرستاده؟
فعلاً از آقای کی‌روش پیغامی نگرفتم اما مطمئناً ایشان هم مانند بقیه هموطنانم از شرایطم رضایت داشتند و از آقای گلی‌ام خوشحال شدند. همیشه از راهنمایی کی‌روش استفاده کردم و این مسئله واقعاً در فوتبال باشگاهی‌ و ملی‌ام خیلی به من کمک کرد.

همه فوتبال‌دوستان ایرانی از موفقیت بزرگ اخیرت حرف می‌زنند، چه صحبتی با آن‌ها داری؟
باور کنید برای مردم ایران، بیشتر از خودم خوشحالم چون این افتخار بزرگ، تماماً متعلق به آن‌هاست. پیغام‌های قشنگی از مردم گرفتم و بابت این همه افتخار و عزت، خدا را شاکرم. البته خوب می‌دانم باید این مسیر را ادامه بدهم و کار را برای خودم تمام‌شده ندانم و با توکل به خدا باز هم بیشتر تلاش کنم تا موفقیت‌های بیشتری کسب کنم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها