رئیس رسانه ملی در نشست هم‌اندیشی با هنرمندان برگزیده پویانمایی کشور:

پویانمایی را جهانی می‌کنیم

رئیس سازمان صداوسیما در نشست هم‌اندیشی با هنرمندان برگزیده پویانمایی کشور بر حمایت جدی رسانه ملی از هنر- صنعت پویانمایی کشور تاکید کرد.
کد خبر: ۱۱۴۰۰۵۹

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، دکترعلیعسکری در این نشست با بیان اینکه پویانمایی از گونههای مهم، جذاب و اثرگذار برنامهسازی است گفت: رسانه ملی یکی از ارکان گسترش پویانمایی در ابعاد ملی در ایران است بنابراین جشنواره ملی پویانمایی را برای تکریم فعالان این عرصه در کشور بهصورت سالانه برگزار میکنیم.

رئیس رسانه ملی پیشینه فرهنگی استان همدان و توانمندیهای هنرمندان این استان در تولید پویانمایی را علت اصلی برگزاری نخستین جشنواره ملی پویانمایی در شهر همدان دانست و با اشاره به حجم بالای پخش پویانماییها از آنتن تلویزیون گفت: در کشور ما حدود 9000 ساعت پویانمایی از آنتن شبکههای تلویزیونی رسانه ملی پخش میشود که حجم قابلتوجهی است و تولید پویانمایی بر اساس این نیاز میتواند کشور را به قطب تولید انیمیشن در دنیا تبدیل کند.

وی به اهمیت برگزاری جشنواره پویانمایی در کشور اشاره و ابراز امیدواری کرد جریانی که برگزاری این جشنواره در تولید انیمیشن ایجاد میکند تداوم یابد.

دکتر علیعسکری با اشاره به هنرمندان حاضر در این هماندیشی گفت: توانایی کشور در این زمینه با وجود هنرمندانی چون شما که از میدانداران و پیشقراولان تولید انیمیشن هستید میتواند با بهرهمندی از توانمندی جوانان تحصیلکرده و علاقهمند این هنر صنعت شکوفا شود.

وی با اشاره به کاستیهای کشور در زمینه تولید پویانمایی در گذشته گفت: خوشبختانه اکنون با تحولاتی که در زمینه تولید پویانمایی شده و تلاشهای مرکز پویانمایی صبا و دیگر تولیدکنندگان این کاستیها در حال جبران است و امیدوارم با کمک همه هنرمندان و تولیدکنندگان پویانمایی کشور بتوانیم به یکی از قطبهای مهم و اثرگذار در تولید انیمیشن در دنیا تبدیل شده و یکی از صادرکنندگان بزرگ پویانمایی در باشیم.

رئیس رسانه ملی همچنین در پاسخ به برخی درخواستها مهمانان این نشست از حمایت رسانه ملی از سازندگان پویانمایی خبر داد و گفت: با وجود همه محدودیت و فشارها، کشور در تمام زمینهها رشد کرده و این رشد در تولیدات پویانمایی مشهود است. وی همچنین اعلام کرد سرمایهگذاری در بخش تولید پویانمایی هر سال حدود 25درصد رشد خواهد داشت.

دکتر علیعسکری در خصوص حق مالکیت معنوی آثار پویانمایی و حضور تولیدکنندگان در بازارهای جهانی فیلم گفت: با توجه به اهمیت صادرات خارجی پویانماییهای تولید شده در کشور روندی برای دخالت سازندگان در این مبادلات فراهم خواهد شد، ضمن اینکه سازمان میتواند با استفاده از ظرفیت استودیوهای معاونت برونمرزی این آثار را به هشت زبان دنیا دوبله و برای عرضه آنها در بازار جهانی کمک کند.

وی همچنین از مساعدت سازمان برای معرفی تولیدات جانبی پویانماییهای تولید شده نظیر عروسکها و نمادهایی که بر اقلام فرهنگی و نوشتافزار درج میشوند خبر داد. دکتر علی عسکری با اشاره به ظرفیت فضای مجازی و شبکههای تعاملی از آمادگی سازمان برای ایجاد زمینه عرضه این محصولات در این شبکهها سخن گفت.

رئیس رسانه ملی با تأکید بر اهمیت برندسازی به انیمیشنسازان قول داد صداوسیما به آنها برای تبلیغ برندهایشان کمک میکند.

چهرهسازی از شخصیتهای انیمیشنی موضوع دیگری بود که دکتر علیعسکری از آن سخن گفت و افزود چهرههای محبوب پویانمایی میتوانند پیام را به مخاطبانشان که بیشتر کودک هستند بهتر منتقل کنند.

رئیس رسانه ملی همچنین از اهمیت موضوع فیلمنامه نویسی و تأثیر آن در تولید آثار نمایشی از جمله پویانمایی سخن گفت: پویانمایی صنعت پاکی است و میتواند بهترین زمینه را در انتقال مفاهیم فراهم کند و بویژه سبک زندگی اسلامی- ایرانی را برای کودکان این سرزمین از همان دوران کودکی بهصورت تأثیرگذار معرفی کند. وی افزود: روح یک اثر با کلمات احیا میشود و بقا و ماندگاری اثر به آن بستگی دارد.

دکتر علیعسکری با اشاره به گنجینههای ارزشمند مردم ایران در قرآن، روایات، کلام بزرگان، شعرا و... گفت: مهندسی پیام کار اصلی برنامهسازان است که میتوانند با بهرهمندی از این گنجینههای ارزشمند برای تولید محتوا تلاش کنند. وی از برگزیدگان تولید پویانمایی خواست با بهرهمندی از ظرفیتهای کشور ایدههای خلاقانهای ارائه دهند و کشور را در دنیای پرتلاطم فرهنگی برای رسیدن به اهدافش یاری کنند.

در ابتدای این نشست برخی از هنرمندان عرصه پویانمایی کشور، مسائل و مشکلاتشان را با رئیس رسانه ملی مطرح کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها