نادیا پس از گذراندن چهار سال دوره عقد، در نهایت بعد از اضافه خدمت شوهرش، تصمیم گرفت از وحید طلاق بگیرد.
کد خبر: ۱۱۳۹۹۶۷

او که دو سال پیش از سربازی و دو سال هم در دوران سربازی شوهرش، صبر کرده بود، وقتی متوجه شد وحید شش ماه دیگر باید در خدمت سربازی بماند، به دادگاه خانواده تهران رفت و درخواست طلاق داد.

نادیا که هفته گذشته همراه شوهرش به دادگاه خانواده رفته بود، درباره ماجرای زندگیاش به قاضی گفت: چهار سال پیش به عقد وحید درآمدم. آن زمان وحید مشکلات مالی داشت و قرار شد که یکی دو سال صبر کنیم و بعد از آن سر خانه و زندگیمان برویم. من هم قبول کردم. دو سال عقد ماندیم، تا اینکه وحید گفت باید به خدمت سربازی برود. درست وقتی که باید سر خانه و زندگی خودمان میرفتیم، دوران خدمت سربازیاش آغاز شد. حتی آن زمان قبول کردم، بدون برگزاری جشن عروسی به خانه خودمان برویم، اما او قبول نکرد و گفت باید جشن عروسی را برگزار کنیم. در نهایت هم راضی شدم که باز هم صبر کنم. صبر من دو سال دیگر ادامه پیدا کرد. تا اینکه وقتی قرار بود خدمت سربازی وحید تمام شود، او گفت که به خاطر اهمال در وظیفهاش شش ماه اضافه خدمت دارد.

زن جوان ادامه داد: وقتی این موضوع را شنیدم باورم نمیشد. من چهار سال صبر کردم و با اینکه شوهر داشتم، اما در خانه پدرم زندگی کردم. دیگر تحملم را از دست دادم. نمیتوانم شش ماه دیگر صبر کنم تا سربازی وحید تمام شود. تازه مشخص نیست که آن زمان هم سر خانه و زندگیمان میرویم یا نه؛ چهار سال است وحید هر بار یک بهانه میآورد و عروسیمان را عقب میاندازد. من دیگر طاقت این همه صبر و انتظار را ندارم. از طرف دیگر خانوادهام هم به من فشار میآورند و پدرم مرتب میگوید یا جدا شو یا سر خانه و زندگیات برو. البته آنها حق دارند، چهار سال زمان کمی نیست. اگر وحید در دوران خدمتش وظایف خود را بخوبی انجام میداد، اضافه خدمت نمیخورد. او بیخیال است و به من و زندگیمان اهمیتی نمیدهد. برای همین وقتی این همه بیخیالی و بهانه را دیدم، تصمیم گرفتم پیش از شروع زندگی مشترکمان از وحید جدا شوم. او مرد زندگی نیست و نمیتواند مرا خوشبخت کند.

در ادامه شوهر این زن نیز به قاضی گفت: آقای قاضی در این مدت من مشکلات زیادی داشتم. نمیتوانستم تشکیل زندگی بدهم. نادیا هم این موضوع را از روز اول میدانست و قبول کرده بود، اما حالا بهانهگیری میکند. اضافه خدمتم دست خودم نبود. آن هم یک بد شانسی بود و نادیا اگر مرا دوست داشت به این مسائل توجهی نمیکرد. او دیگر مرا دوست ندارد و از ازدواج با من پشیمان شده است. برای همین بهانه میگیرد تا بتواند از من طلاق بگیرد. حالا که او دیگر نمیخواهد در کنار من باشد، من هم نمیخواهم با او ازدواج کنم و تصمیم به جدایی دارم.

در پایان نیز قاضی پس از شنیدن صحبتهای این زوج، سعی کرد آنها را از جدایی منصرف کند، ولی وقتی اصرار آنها را دید رسیدگی به این پرونده را به جلسه آینده موکول کرد.

طولانی شدن دوره عقد اختلاف آفرین است

صابرینیا، روانشناس دراینباره میگوید: زوجها قبل از هر چیز باید توجه داشته باشند که در خانوادههای متفاوت رشد کرده و تربیت شدهاند و این تربیتهای متفاوت باعث اختلاف نظر بین آنها میشود. بنابراین اختلاف یک امر طبیعی بین زوجها است، اما باید تلاش کرد که این اختلافنظرها به معضل در زندگی مشترک تبدیل نشود. زنان و مردان باید این را بدانند که همانطور که از همسرشان توقعات و انتظاراتی دارند آنها نیز انتظاراتی دارند. بنابراین نمیتوان بدون درنظر گرفتن انتظارات همسر، از او توقع داشت که حرف شنوی داشته باشد. از طرف دیگر انتخاب پیش از ازدواج نیز از عوامل بسیار مهم است. اینکه زن یا مرد تصور کند در طول زندگی مشترک میتواند، برخی از ایرادات و عیبهای طرف مقابل را رفع کند یا اینکه با خود بگوید، شاید به مرور زمان به آن ایرادات عادت کردم، ذهنیت بسیار غلطی است. تازه پس از ازدواج است که اختلافات خود را نشان میدهند و ممکن است همین ایرادات به اختلافات دامن بزند.

وی ادامه داد: برای همین پیش از ازدواج باید به کوچکترین موارد نیز توجه کرد و آنها را حل و فصل کرد. زنان و مردان باید این را بدانند که عشق و علاقه و بعد از آن ازدواج تنها راه رسیدن به خوشبختی نیست. خوشبختی واقعی، مراقبت از رابطهها بعد از ازدواج است؛ بخصوص در سالهای اول ازدواج باید مراقب رفتارها بود. باید به کوچکترین مسائل و اختلافات هم اهمیت داد و راهحلی برای آن پیدا کرد تا به مرور زمان بزرگتر نشود.

زوجها باید هر لحظه مراقب ارتباطشان باشند و مسائل کوچک را بزرگ نکنند تا زندگیشان نابود نشود. از طرفی زمان طولانی برای دوران عقد و نامزدی باعث افزایش اختلافات میشود. این دوران برای شناخت بیشتر قبل از ازدواج است تا درست تصمیم گرفت اما وقتی طولانی شد، باعث بروز اختلاف میشود.

سیما فراهانی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها