چه کسی است که سهراب را نشناسد؟ هنرمند متواضعی که هنر، فرهنگ، فلسفه و عرفان را به نرمی در اشعار و نقاشی هایش تلفیق کرده بود و اشعارش امروزه روز به چندین زبان دنیا ترجمه شده است. جالب اینجاست که بعد از سال‌ها که از درگذشت این شاعر نامدار می‌گذرد در همین دنیای هنر فیلمسازی پیدا شده که شباهت و خلق و خویی شبیه به او دارد.
کد خبر: ۱۱۳۹۴۶۸

علی قویتن، کارگردان آثاری چون «آفتاب، مهتاب، زمین»، «سنجاقکهای برکه سبز» و «بادهای بهاری» به تازگی پروانه ساخت فیلمی درباره سهراب سپهری را با عنوان «رویای سهراب» گرفته. به گزارش سینماپرس، قویتن در این باره میگوید: مساله اصلی که برای من طی سالهای گذشته پیش آمده است این است که همیشه در کوچه و خیابان مردم به من گفتهاند که شبیه زندهیاد سهراب سپهری شاعر کشورمان هستم و این پیشنهاد را بارها و بارها از سوی مردم دریافت کردهام که چرا با این شباهت فیلمی درباره سهراب سپهری نمیسازم. همه این مسائل سبب شد تا طی این سالها به این مساله فکر کنم که آیا فیلمی با موضوع سهراب سپهری بسازم یا خیر.

این کارگردان توضیح میدهد: درباره ساخت چنین فیلمی سالها فکر کردم تا بتوانم زاویه دیدی را برای به تصویر کشیدن چنین اثری انتخاب کنم تا بزرگی چنین شاعری را به تصویر کشم. در نهایت بعد از گذشت ده سال، در سال 97 تصمیم گرفتم تا این پروژه را جلوی دوربین ببرم.

قویتن بیان کرد: وسواس زیادی در انتخاب نقشهای مختلف دارم به همین دلیل تصمیم دارم تا با دقت و آرامش بازیگران مناسب برای کاراکترهای فیلم را انتخاب کنم.

این هنرمند افزود: تاکید میکنم که به دنبال ساخت یک اثر گیشهای نیستم و تصمیم دارم از هنرمندان معتبر و حرفهای برای این پروژه استفاده کنم.

او در پایان گفت: بر اساس برنامهریزی انجام شده فیلمبرداری این پروژه سینمایی اوایل تیر سال جاری آغاز میشود. امیدوارم این فیلم که سالها در فکر ساخت آن هستم و حساسیت زیادی در نگارش فیلمنامه آن داشتم، تبدیل به یک اثر قابل توجه شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها