اولین جلسه رسیدگی به اتهامات عوامل گروهک تروریستی داعش در حمله به مجلس و حرم مطهر امام راحل در شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی صلواتی و با حضور نماینده دادستان و هشت نفر از متهمان این پرونده دیروز به صورت علنی برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۳۸۲۵۶

به گزارش ایسنا، در این جلسه نماینده دادستان به قرائت کیفرخواست هشت نفر از متهمین این حادثه پرداخت و گفت: متهم اول به اتهام بغی به علت حضور در گروهک تروریستی داعش و ورود غیرمجاز به کشور، قاچاق مهمات و اسلحه جنگی، جعل سند و شناسنامه، حمل و نگهداری سلاح جنگی و حمل و نگهداری گاز اشکآور در تاریخ 20/3/96 بازداشت شده است.

وی ادامه داد: متهم ردیف دوم به اتهام معاونت در افساد فیالارض و حمل و نگهداری سلاح جنگی سبک و سنگین در 19/3/96 بازداشت شده است. برای متهم ردیف سوم به اتهام معاونت در افساد فیالارض مستوجب اعدام، جعل شناسنامه، خرید، حمل و نگهداری اسلحه، متهم ردیف چهارم به اتهام افساد فیالارض، متهم ردیف پنجم به اتهام بغی به علت عضویت در گروهک تکفیری داعش، متهم ردیف ششم به اتهام معاونت در افساد فیالارض مستوجب اعدام، خرید و حمل سلاح جنگی، متهم ردیف هفتم به اتهام معاونت در افساد فیالارض، تهیه و حمل و نگهداری سلاح جنگی، استفاده از سند مجعول و متهم ردیف هشتم به اتهام افساد فیالارض مستوجب اعدام، تهیه، حمل و نگهداری سلاح جنگی سبک و سنگین، مخفی کردن متهمین و اسکان تیم ترور، کیفرخواست صادر شده است.

نماینده دادستان خاطرنشان کرد: اواخر بهمنماه سال 95 یک تیم عملیاتی ترور با ترکیب 4 نفره و به صورت سازماندهی شده از کشور عراق به سمت کرمانشاه عزیمت میکنند. با ورود این افراد این تیم پشتیبانی به سمت مرزها رفته و آنها را در شهرهای استان کرمانشاه اسکان میدهند و در مدت 74 روز اسکان این افراد با ارتباطگیری با عوامل خود سعی کردند هستهسازی و یارگیری کنند. در تاریخ 16/3/96 دو نفر از افراد جذبشده از ایران به همراه 3 نفر از افراد واردشده به ایران با یک خودروی پراید عازم تهران شده که در تاریخ 17/3/96 اقدام به عملیات ترور میکنند که نهایتا منجر به شهادت 18 نفر و مجروح شدن 40 نفر میشوند.

نماینده دادستان تهران با قرائت کیفرخواست هشت متهم گفت: با توجه به گزارش وزارت اطلاعات و تحقیقات و محتویات پرونده برای هشت متهم این پرونده اشد مجازات مورد تقاضا است.

وی در پایان گفت: کیفرخواست سایر متهمین در سایر جلسات و با حضور آنها قرائت خواهد شد.

در ادامه قاضی صلواتی اعلام کرد: در حال حاضر هشت نفر از 26 متهم این پرونده در جلسه حاضر هستند و فعلا به اتهامات این هشت نفر رسیدگی میشود.

قاضی صلواتی همچنین از خانواده شهدای مجلس خواست در صورت تمایل در جایگاه حاضر شده و مطالب خود را عنوان کنند.

داوود تیموری برادر شهید جواد تیموری در جایگاه حاضر شد و گفت: درخواستی که ما داریم این است که برای این متهمین اشد مجازات درنظر گرفته شود، چون اگر این افراد با تیم تروریستی اصلی همراهی نمیکردند این اتفاق نمیافتاد.

وی افزود: از مسولان ذیربط درخواست میکنم مساله امنیت کشور را جدی بگیرند و با افرادی که این اقدامات را انجام میدهند با جدیت برخورد کنند.

قرار است از امروز جلسات رسیدگی به اتهامات متهمین این پرونده آغاز شود و متهمان در دادگاه از خود دفاع کنند.

این در حالی است که با نظر قاضی صلواتی رئیس شعبه 15 دادگاه انقلاب تهران قرار است جلسات دادگاه به صورت غیرعلنی برگزار شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها