شهید خان، مولتی میلیاردر پاکستانی که اکنون قصد دارد ورزشگاه ومبلی را بخرد با یک یورو دستمزد شروع کرد و اکنون صدوبیست و هفتمین فرد ثروتمند جهان محسوب می‌شود.
کد خبر: ۱۱۳۷۹۹۱

به گزارش ایسنا، شهیدخان برای خرید ورزشگاه ومبلی به فدراسیون فوتبال انگلیس 920 میلیون یورو پیشنهاد داده است. با این حال مولتیمیلیاردر پاکستانی همیشه در چنین شرایطی نبوده است.

شهیدخان در یک خانواده فقیر در لاهور به دنیا آمد. مادرش معلم ریاضی و پدرش فروشنده بود. او نیز به فروش رادیو مشغول بود، با این حال در 16 سالگی تصمیم گرفت کشورش را ترک کند.

او با 500 دلار پول به آمریکا سفر کرد تا در رشته مهندسی مکانیک دانشگاه ایلینوی به تحصیل بپردازد. با این حال بیپول شد و برای اجاره هر شب اتاقش باید دودلار پرداخت میکرد. او مجبور شد برای زنده ماندن بهدنبال یک شغل باشد. در نهایت این اتفاق افتاد و برای هریک ساعت ظرف شستن یک دلار و 20 سنت یعنی یک یورو دریافت میکرد. شهیدخان کمی بعد توانست در شرکت Flex-N-Gate که سپر خودرو تولید میکرد، مشغول به کار شود.

او 13 سال بعد توانست 660 هزار یورو بهدست آورد و شرکت را بخرد. شهید خان در حال حاضر 2/7میلیارد دلار سرمایه دارد و به نوشته فوربس در رتبه 127 ثروتمندترین افراد جهان است. مولتی میلیاردر پاکستانی یک کشتی خصوصی به ارزش 161 میلیون یورو دارد. شهید خان مالک تیم جکسونویل جگوارز در NFL و تیم فوتبال فولام انگلیس است. او درمجموع 82 میلیارد و 850 میلیون یورو دارایی دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها