یک عکس، یک متن

قهرمان دیروز و امروز

سال‌ها از جنگ تحمیلی می‌گذرد، اما مردانی هستند که هنوز زخم‌های جنگ را بر جسم تحمل می‌کنند.
کد خبر: ۱۱۳۷۹۸۷

به گزارش مشرق، قهرمان داستان این عکس محمدکریم کیانیفلاورجانی در سال 61 فقط 18 سال داشت که برای دفاع از میهن به جبهه رفت. او در عملیات خیبر در منطقه پاسگاه زید روی مین رفت و پای چپش را از دست داد. کیانی پس از جنگ به کشاورزی مشغول و با گذشت زمان بهدلیل وجود ترکش در بدنش کمکم دچار ضعف عضلات و درنهایت قطع نخاع شد.

کیانی هماکنون در شهرستان فلاورجان اصفهان با همسرش زندگی میکند. مشکلات جانبازان تمامی ندارد ولی باوجود تمام سختیها و کاستیها او همچنان به زندگی لبخند میزند.

فرشتهای از جنس چاقو

الفی برادلی، مجسمه سازی است که آثار هنری باورنکردنی طراحی میکند.

به گزارش تابناک او چند ماه قبل با ارسال یک پیام اجتماعی در مورد خطرات استفاده غیر صحیح از چاقو مانند کشتار حیوانات؛ از مردم خواست در این چالش شرکت کنند و چاقوهای خود را به نزدیک ترین ایستگاه پلیس تحویل دهند. در پی این چالش بیش از صد هزار چاقو به 43 ایستگاه پلیس در سراسر انگلستان تحویل داده شد. این مجسمه قدرتمند، سمبلی است برای اینکه نشان دهد در صورتی که انسانها سلاحهای خود را غلاف کنند، میتوانند از حیوانات نگهداری کنند. این کمپین به نام «ذخیره یک زندگی، تسلیم چاقوی شما» نامگذاری شده است. الفی برادلی که در یک کارخانه مشغول به کار است، یک سال و نیم برای ساخت این مجسمه وقت گذاشت.

کشتی غرق شده، حالش خوب است

اخیرا غواصان، تصاویری خیره کننده از یک کشتی انگلیسی در عمق 270 پایی دریاچه منجمد «سوپریور» در آمریکای شمالی ثبت کردهاند.

به گزارش ایلنا، لوازم داخل این کشتی که 107 سال پیش غرق شده، همچنان دست نخورده مانده و از بین نرفته است.

یال متفاوت سلطان جنگل

یک شیر در پارک نایروبی کنیا با مدل موهای عجیب خود توجه همه را جلب کرده است، گویا او از آخرین مد دنیای شیرها پیروی میکند!

به گزارش دیلی میل، تصاویر این شیر شگفتانگیز در رسانههای جهان منتشر شده است. یک عکاس حیات وحش به نام باراس چاندرا توانست این عکس جالب را بگیرد. او میگوید: «موهای این شیر شگفتانگیز بود و بشدت توجهم را جلب کرد، با خودم گفتم اگر نمیتوانم موهایم را شبیه او درست کنم، لااقل میتوانم عکسش را بگیرم و در اینترنت منتشر کنم.»

پارک نایروبی کنیا در سال 1946 میلادی تأسیس شد و مساحت آن به 45 کیلومتر مربع میرسد و زیستگاه متنوعی برای حیات وحش از جمله میمون، گورخر، پلنگ، ببر، شیر و حیوانات وحشی دیگر است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها