به‌دنبال سفر رئیس‌جمهور فرانسه به آمریکا، سی.ان.ان به نقل از منابع آگاه مدعی شد رئیسان جمهور آمریکا و فرانسه توافق کرده‌اند برای پیمانی دیگر که فراتر از برجام است مذاکره با ایران را بسرعت آغاز کنند.
کد خبر: ۱۱۳۷۹۵۱

به گزارش ایرنا، این توافق که سی.ان.ان از آن با تعبیر «پیمان» یاد کرده است، شامل ملاحظات ترامپ درباره برجام، از جمله برنامه موشکی، بندهای غروب توافق هستهای و فعالیتهای منطقهای ایران خواهد بود.

سی.ان.ان با اشاره به امید اروپاییها برای ماندن ترامپ در برجام افزود که منابع آگاه گفتند مکرون پس از ورود به واشنگتن خیلی زود فهمید امید چندانی وجود ندارد و آنچه ترامپ به دنبال آن است بسیار فراتر از اصلاحات موقتی است.

مکرون: فکر میکنم ترامپ از برجام خارج شود

اظهاراتی که رئیسجمهور فرانسه در پایان سفر خود به واشنگتن داشت نیز تا حدودی تائیدکننده خبر سی.ان.ان است. امانوئل مکرون که در دانشگاه
جورج واشنگتن سخنرانی میکرد گفت گرچه در این سفر نتوانسته تغییری در دیدگاه همتای آمریکایی خود ایجاد کند، اما موفق به زمینهسازی برای مدیریت شرایط بعد از فروپاشی احتمالی برجام شده است.

وی گفت گرچه از نظر ترامپ اطلاع ندارد، اما گمان میکند که وی «به دلایل داخلی» از توافق هستهای با ایران خارج شود. رئیسجمهور فرانسه این اقدام را بخشی از «راهبرد افزایش تنش» دولت آمریکا خواند و گفت که با وجود این به دونالد ترامپ پیشنهاد حفظ برجام را داده است.

وی گفت: مردم میگویند ترامپ قابل پیشبینی نیست، اما من خلاف آن فکر میکنم. او بسیار قابل پیشبینی است. وی گفت: گمان میکنم آمریکا تحریمهای بسیار شدیدی علیه ایران وضع کند. میخواهم در آن شرایط نقش یک میانجی بیطرف را داشته باشم.

رئیسجمهور آمریکا هم طی سخنانی با تکرار حرفهای خود درباره برجام ادعا کرد پس از دیدار با همتای فرانسوی خود، نظر او را درباره ایران تغییر داده است.

دونالد ترامپ در گفتوگویی با شبکه تلویزیون فاکسنیوز گفت: به اعتقاد من نگاه او به ایران اکنون بسیار متفاوت از قبل از ورودش به کاخ سفید است. او نظر من درباره ایران را درک میکند.

رئیسجمهور آمریکا با تکرار حرفهای خود درباره برجام گفت: ایران مشکل واقعی آمریکاست. دولت قبلی توافق فاجعه باری را امضا کرد.

ترامپ: مردم ایران دیگر «مرگ بر آمریکا» نمیگویند!

رئیسجمهور آمریکا با انتقاد از عملکرد دولت اوباما در مقابل ایران مدعی شد: ایرانیها مدام فریاد میزدند مرگ بر آمریکا، مرگ بر آمریکا. اما دیگر نمیگویند آنها در زمان اوباما مرگ بر آمریکا میگفتند اما در زمان من نمیگویند. وی همچنین مدعی شد: بتازگی قایقهای کوچک آنها را در حال چرخ زدن دور کشتیهایمان در اقیانوس ندیدهایم، چرا که میدانند اگر دور کشتیهای ما بگردند، محو خواهند شد.

درخواست 26 نظامی صهیونیست از ترامپ

با اینحال پایگاه اینترنتی جی استریت نوشت، 26 مقام نظامی بلندپایه سابق اسرائیل در بیانیهای از آمریکا و دونالد ترامپ خواستند در توافق هستهای با ایران بماند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، در این بیانیه ضمن تصریح بر کارایی داشتن توافق هستهای به دونالد ترامپ گفته شده با این توافق اسرائیل امنتر شده است و رئیسجمهور آمریکا نباید این مساله را اندک بشمارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها