دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور از افزایش تعداد پیام‌رسان‌های منتخب مورد حمایت از پنج به هفت عدد، ثبت‌نام 12 میلیون نفر در پیام‌رسان‌های داخلی، کاهش 10 درصدی ترافیک تلگرام در ایران پس از ابلاغ دولت و دستور به پیام‌رسان‌های داخلی برای حفظ کد کانال‌ها برای مدت محدود خبر داد.
کد خبر: ۱۱۳۷۶۶۲

به گزارش روابط عمومی مرکز ملی فضای مجازی کشور، سید ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی کشور با اشاره به فضاسازیهای بسیار منفی درخصوص حفظ حریم خصوصی افراد در پیامرسانهای داخلی، تاکید کرد: با وجود فضاسازیهای منفی در این خصوص، شاهد هستیم در این مدت کوتاه نزدیک به 12 میلیون نفر در پیامرسانهای داخلی هویت خود را ثبت کردهاند که البته شاید همه آنها فعال نباشند، اما این روند با سرعت خیلی زیادی ادامه داشته و منحنی آن صعودی است. بنابراین به اعتقاد من مردم انتخاب خود را کرده و به پیامرسانهای داخلی که کالای ایرانی است، اعتماد دارند.

فیروزآبادی عنوان کرد: تمامی پیامرسانهای خارجی میتوانند مورد حمله همه شهروندان خارجی و ایرانی قرار بگیرند. بنابراین پیامرسانهای خارجی در خطر تعرض دنیا هستند و در صورتی که این اتفاق بیفتد هیچ نظامی وجود ندارد که بتوانیم حریم خصوصی شهروندانمان را حفظ کرده و هویت حملهکننده را تشخیص دهیم، ولی در پیامرسانهای داخلی اگر تعرض، هک و حمله ویروسی اتفاق بیفتد قابلیت شناسایی، پیگیری و تعقیب قانونی مطابق قوانین و مقررات جمهوری اسلامی وجود دارد. وی با تاکید بر اینکه به ملت ایران اطمینان میدهیم از لحاظ سختافزاری و نرمافزاری ظرفیت لازم فراهم شود اما به هر حال کار پیچیده و تاکتیکی در پیش است که باید بتدریج صورت گیرد، تصریح کرد: بحث خروج از انحصار تلگرام مدتهاست در برنامه قرار داشته و از شروع سال وارد مرحله جدیدی شدیم که تاکنون اطلاعرسانی منظم در خصوص مضرات فعالیت در شبکه تلگرام به مردم شده و خوشبختانه برای شکستن این انحصار همه قوای کشور وفاق دارند. دبیر شورای عالی فضای مجازی افزود: دولت در بخشنامهای تمام دستگاههای بخش دولتی و عمومی کشور را ظرف یک هفته موظف کرد از تلگرام به شبکههای پیامرسان داخلی کوچ کنند که با سرعت بسیار خوبی این کوچ شروع شد و در این مدت ما شاهد کاهش 10 درصدی پهنای باند مصرفی کشور در تلگرام بودیم که این موفقیت بسیار بزرگی است.

وی با اشاره به کاهش 27 درصدی بازدیدها و 17 درصدی تولید مطالب در این مدت در تلگرام گفت: این نشاندهنده اتحاد ملت ماست و ما با جدیت این طرح را پیگیری خواهیم کرد و در مرحله بعد تمامی کسبوکارهای فعال در تلگرام نسبت به کوچ اقدام خواهند کرد.

رئیس مرکز ملی فضای مجازی کشور در رابطه با حفظ حقوق فعالان کسبوکارها در فضای تلگرام، اعلام کرد: سال گذشته در شورای عالی فضای مجازی کشور تصویب کردیم کانالهایی که بالای 5000 عضو دارند باید برای دریافت کد شامد در سایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبتنام کنند. این کد هویت و اصالت کانال است و بر همین اساس در پیامی که به تمامی کانالها ارسال شد اعلام کردیم پیامرسانها کد شامد این کانالها را حفظ کرده تا این کانالها برای ثبت خود به پیامرسان داخلی مراجعه کنند، اما این برای مدت محدودی است و باید هر چه سریعتر کانالها برای حفظ دامنهشان در پیامرسانهای داخلی فعال شوند، البته کانالها میتوانند در پیامرسانهای خارجی که در کشور فعالیت دارند نیز حضور داشته باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها