معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: براساس آمار رسمی حدود دو میلیون و 700 هزار بی‌سواد مطلق داریم که 400 هزار نفر از آنها اتباع خارجی هستند و 300 هزار نفر آموزش ناپذیرند. همچنین 500 هزار نفر خودشان در سرشماری اعلام کردند بی‌سواد مطلق هستند.
کد خبر: ۱۱۳۷۶۲۵

به گزارش ایلنا، علی باقرزاده، درباره آخرین وضعیت اعمال محدودیت برای بیسوادان گفت: دولت یازدهم مصوبهای برای اعمال محدودیت بیسوادان داشت و مبنای دولت بر این بود که مدرک دوره ابتدایی باید مانند شناسنامه واجب باشد. براساس این مصوبه دریافت گواهینامه رانندگی و پروانه کسب و همچنین تحت پوشش قرار گرفتن نهادهای خدماتی و حمایتی به شرط باسوادشدن بود که البته مجلس نسبت به این مصوبه ایراد گرفت و تا امروز هنوز تعیین تکلیف نشده است. وی با اشاره به اینکه اجرا شدن این محدودیتها منوط به موافقت مجلس و تعیین تکلیف شدن آن است، افزود: ما آمادگی کاملی داریم تا اگر هر سازمان مردم نهاد یا تشکلی که اجازه فعالیت آموزشی داشته باشد با او قرارداد ببندیم. در همین خصوص سالانه 500 موسسه آموزشی با ما قرارداد منعقد میکند و از این راه 65 تا 70 هزار فرصت شغلی ایجاد میشود.

معاون وزیر آموزش و پرورش همچنین درباره آخرین وضعیت آموزشیاران بلاتکلیف نهضت سوادآموزی بیان کرد: همکاری با نیروی آزاد نباید هیچ تعهدی برای استخدام ایجاد کند. ما بارها به صورت مکتوب به مجلس پاسخ دادهایم که فعالیت نیروهای آزاد در آموزش و پرورش دلیلی بر استخدام آنها نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها