فردا در سالن آسپندوس آنتالیا، کنسرتی به نام «مادرم ایران» اجرا می‌شود که آهنگسازی و رهبری آن را علی رهبری برعهده دارد. آهنگساز قطعات این کنسرت را روی اشعار شاعران بزرگ ایرانی ساخته و به بزرگان این سرزمین و به مادرش هدیه کرده است.
کد خبر: ۱۱۳۷۶۱۶

رهبری بیش از 120 ارکستر مطرح دنیا و ضبط حدود 250 آلبوم اثر موسیقی کلاسیک جهانی با مهمترین ارکسترها و اپراهای دنیا، علی رهبری را به عنوان یکی از مطرحترین چهرههای موسیقی ایران معرفی کرده است. اگرچه بیشتر از یک سال به عنوان مدیر هنری ارکستر سمفونیک تهران فعالیت نکرد، ولی از آن دست هنرمندانی است که به اتفاقات و تصمیمات مدیریتی در حوزه موسیقی حساس است و دستی هم در نامه نوشتن به مسئولان دارد. او بیشتر از هر چیز از وضعیت موسیقی سمفونیک و اوضاع ارکسترها در ایران گلایه دارد و نیز
از وضعیت نوازندگان. به اعتقاد رهبری، ایران حتی در مقایسه با کشوری مانند ترکیه هم در زمینه موسیقی ارکسترال عقبتر رفته و شرایط نابسامانی دارد. احتمالا به همین دلیل است که او پروژه جدیدش را در آنتالیا با نوازندگان ترک به اجرا میگذارد.

علی رهبری به همراه محمد معتمدی و ارکستر سمفونیک آنتالیا برای اجرای مجموعه پوئم سمفونیک «مادرم ایران» آماده شده است.

او مادرم ایران را در هفت بخش و روی اشعاری از سعدی شیرازی توسط محمدفرید ناصری آهنگسازی کرده و آنها را به هنرمندانی چون حسین علیزاده، حسین دهلوی، روحا... خالقی، رحمتا... بدیعی، مصطفی کمالپورتراب، شجریان و مادرش تقدیم کرده است.

مهر نوشته به گفته دستاندرکاران برگزاری این کنسرت در تاریخ موسیقی ایران این اولینباری است که یک ارکستر غیرایرانی بهصورت رسمی در آبونمان سالانه خود، از یک خواننده موسیقی سنتی دعوت کرده است. کنسرت مادرم ایران، فردا در سالن آسپندوس با دعوت و حمایت بنیاد فرهنگی و هنری آنتالیا روی صحنه خواهد رفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها