دکتر محمدمهدی قاسمی، مدیر شبکه شما

در اتاق من به‌روی برنامه‌سازان باز است

شبکه شما از شبکه‌های موفق تلویزیون در حوزه شناسایی و معرفی فرهنگ‌ها و قومیت‌های مختلف ایرانی است.
کد خبر: ۱۱۳۷۵۷۳

این شبکه با استفاده از برنامههای شاخص بومی و نیز تهیه برنامههای جذاب دیگر توانسته بخشی از دغدغههای فرهنگی، اجتماعی نواحی گوناگون ایران را پوشش دهد. این موضوع بهانهای شد تا با دکتر محمدمهدی قاسمی، مدیر شبکه شما گفتوگویی درباره ویژگیهای این شبکه و ماموریتهای آن انجام دهیم.

رسالت شبکه شما چیست و اساسانسبت به بقیه شبکهها چه تفاوتی دارد؟

پخش تولیدات فاخر مراکز استانها دلیل اصلی راهاندازی این شبکه بود. شناسایی استعدادها و معرفی آنها به جامعه، پیوند بین اقوام و گویشها و لهجهها رابسط دادیم و تلاش کردیم نگاهمان را با نگاه پرچم و ملیت ممزوج کنیم. ما تنها شبکه ملی هستیم که زیر نظر معاونت استانها ارتباط تنگاتنگ با مراکز استانها داریم و جزو شبکههایی هستیم که برنامه و فیلم خارجی نداریم.

نقطه قوت شبکه شما چیست؟

قومیتهای مختلف که در کشور وجود دارد در شبکه ما نمود دارد اگر این موضوع خوب چینش نشود، ممکن است چندان که باید به چشم نیاید. همگونکردن و چینش درست این رنگارنگی به شکلی که در ذوق مخاطب نخورد خیلی مهم است مثل نشاندادن روستاییانی که بیتوقع هستند و نیز فعالیتهای اثربخش قومیتهای مختلف باعث شده در این حوزه و حوزه گردشگری نسبت به بقیه شبکهها فعالتر باشیم.

برنامه «رادیو شب» و «من و شما» سابقه طولانیتری نسبت به بقیه برنامهها در شبکههای سراسری دارند. رادیو شب از شبکه آموزش با نام رادیو هفت و بعد از آن شبکه چهار با نام صد برگ شروع کرد و برنامه من و شما با نام خوشا شیراز از شبکه فارس با هفت سال سابقه و مخاطبان ثابت وارد شبکه شما شدند که این انتخابها نشان از هوش و درایت شما دارد. برنامه شما برای حفظ مخاطبان این برنامهها چیست؟

اگر با تهیهکنندهها به توافق برسیم نگاهمان این است که استعدادهای استانی در برنامه حضور پیدا کنند، آیتمهای خبرهای استانی و مثبت طبیعت در من وشما بیشتر دیده شود و این اواخر برنامه رادیو شب نسبت خودش را با برنامههای استانی مشخص کرد بهدلیل ایام عید برنامهها تعطیل بود در جلسه با تهیهکنندهها با فرمدهی جدید و هم راستا با اهداف شبکه انشاا... شاهد موفقیت بیشتری در برنامه در سال جدید خواهیم بود.

کدام برنامهها از شبکه شما پربینندهتر هستند؟

«ترانه باران» کم کم جزو برندهای سازمان میشود تنها برنامه موسیقی محور است که به موسیقی اقوام میپردازد. خوانندههای بومی به شبکههای دیگر هم میروند و این به پیوند اقوام خیلی کمک میکند برنامه من و شما که براحتی در همان چند جلسه اول دیده شد بعد از آن زنده رود از اصفهان و شکرخند و خوشاشیراز از فارس به شبکه ما رنگ و لعاب خاصی دادهاند.

آثاری که خودتان در شبکههای دیگر دنبال میکنید، کدام برنامهها هستند؟

سریالهایی که از لحاظ ساختاری و فیلمنامهنویسی جذاب باشند، پیگیری میکنم البته به‌‌دلیل نظارت مدام بر شبکه خودمان فرصت زیادی ندارم اما با این حال سعی میکنم برنامههای دیگر مختلف را در شبکههای مختلف حتی خارجی پیگیری کنم. من از مدیرانی هستم که شخصا با تهیهکنندههای شبکه صحبت میکنم و در اتاق من همیشه به روی برنامهسازان شبکه باز است.

عاطفه عظیمی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها