خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد روسیه به اسرائیل هشدار داده است از هرگونه حمله به سامانه پدافندی موشکی اس ـ 300 در خاک سوریه اجتناب کند؛ چرا که در غیر‌این‌صورت، پشیمان خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۳۷۳۸۰

شبکه تلویزیونی روسی لایف نیز اعلام کرد: وزارت دفاع روسیه می‌تواند از تسلیحات اس ـ 300 پایگاه هوایی حمیمم روسیه در سوریه، این تسلیحات را به سوریه تحویل دهد. این رسانه خاطرنشان کرد: وزارت دفاع روسیه ممکن است در طول یک ماه این تسلیحات را به سوریه تحویل دهد. روسیه قرار بود در سال 2010 میلادی به سوریه موشک‌های اس ـ 300 بفروشد و قرارداد این معامله نیز امضا شد، اما با رایزنی‌های مقامات رژیم صهیونیستی، سرانجام روس‌ها از فروش اس ـ 300 به سوریه صرف‌نظر کرده و وجه سوری‌ها را به آنها پس دادند. به نظر می‌رسد حمله موشکی اخیر آمریکا، فرانسه و انگلیس با وجود هشدارهای مکرر روسیه باعث شده است روس‌ها در خصوص تحویل سامانه دفاعی اس ـ 300 به سوریه تجدید نظر کنند.

در همین رابطه یک‌بار دیگر روز گذشته رژیم صهیونیستی از روسیه خواست نیروهای ارتش سوریه را به سامانه دفاع موشکی اس ـ 300 مجهز نکند. آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز مدعی شد که اگر سوری‌ها سامانه اس ـ 300 ساخت روسیه را ضد جنگنده‌های اسرائیلی به کار گیرند، با قدرت به آن واکنش نشان خواهند داد. وی افزود: هرکه نیروی هوایی ما را هدف قرار دهد آن‌را هدف قرار می‌دهیم و واکنش قوی خواهد بود و لو این‌که اس ـ 400 یا اس ـ 700 و ... را در اختیار داشته باشد. لیبرمن درعین حال گفت: ایران مشکل اصلی اسرائیل است نه روسیه. سامانه‌های دفاع هوایی روسیه قبلا در سوریه مستقر شده، اما علیه اسرائیل به کارگرفته نشده است./ خبرگزاری‌ها

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها