مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی خبر داد:

افزایش ١٩،٥درصدی حقوق مستمری بگیران

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان رشد حقوق مستمری بگیران تا 19.5 درصد، اعلام کرد:برای افراد مستمری بگیر با حداقل حقوق، بالاترین درصد افزایش دریافتی در نظر گرفته شده است.
کد خبر: ۱۱۳۷۲۲۴

افزایش ١٩،٥درصدی حقوق مستمری بگیران

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، سید تقی نوربخش روز سه شنبه در نشست خبری تشریح برنامه های تامین اجتماعی در هفته کار و کارگر افزود: البته برای سایر سطوح مستمری بگیران طبق ماده ٩٦ قانون تامین اجتماعی باید هیات وزیران تصمیم بگیرد.

برای مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی با موبایل کلیک کنید.


وی در ادامه به بودجه سال ٩٧ سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: بودجه ٩٧ در هیات امنای سازمان در هفته جاری به تصویب رسید.

نوربخش درباره علت تاخیر در تصویب بودجه 97 افزود: چون بودجه ما با تعیین حقوق و دستمزد ارتباط دارد به همین دلیل بلافاصله پس از تعیین حقوق و دستمزد به تصویب نهایی سازمان رسید.

وی تصریح کرد: اکنون رقم بودجه سازمان تامین اجتماعی ٩٨ هزار و ٦٦١ میلیارد تومان است که میزان مصارف نیز همین میزان است.

نوربخش ادامه داد: بابت تعهدات قانونی مانند مستمری مبلغ ٦٣ هزار و ٧١٤ میلیارد تومان و هزینه درمان نیز ٢٠ هزار و ٩٥٦ میلیارد تومان در سال جاری پیش بینی شده است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی افزود: مابقی بودجه امسال تامین اجتماعی برای هزینه های سرمایه گذاری، پشتیبانی و عمرانی هزینه می شود.

وی ادامه داد: رقم درمان که برای امسال پیش بینی شده، معادل رقم نه بیست و هفتم درآمدهای سازمان است که طبق قانون در بخش درمان هزینه می شود.

نوربخش درباره حمایت از تولید کالای ایرانی نیز گفت: بسته حمایتی از ابتدای امسال برای حمایت از کارفرمایان و کسب و کار تصویب شده است که در این بسته بخشودگی جرائم را پیش بینی کرده ایم که این موضوع تقدیم هیات وزیران شده و امیدواریم چهارشنبه هفته جاری تصویب شود.

وی همچنین گفت: دستورالعملی به عنوان اجرای مشوق های بیمه کارفرمایی صادر کرده ایم که از ابتدای سال قابل اجرا شد و تمامی کارفرمایان در صورت بکارگیری نیروی جدید با داشتن شرایط ما از پرداخت حق بیمه معاف می شوند البته شرایط ما حداکثر سن ٣٤ سال، عدم سابقه اجتماعی بیش از یکسال قبل از ثبت نام، سپری شدن سه ماه از ثبت نام در مراکز کارآفرینی و کارگاه رسمی و حداقل دو نفر تحت پوشش داشته باشد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: در بحث فرهنگی نیز یک بسته فرهنگی برای حمایت از کالای ایرانی داریم.

حذف کامل دفترچه های بیمه نیاز به تعریف امضای الکترونیک و تامین زیرساخت ها دارد

نوربخش در ادامه درباره اجرای طرح حذف دفترچه های درمانی نیز گفت: این طرح اکنون در تمامی مراکز درمانی و بیمارستان های ملکی این سازمان در حال انجام است و تاکنون ١٠٠ میلیون نسخه الکترونیک نیز به واسطه این موضوع تولید شده است البته ما آمادگی داریم ظرف سه ماه این طرح را حتی در مراکز طرف قرارداد انجام دهیم اما این موضوع نیاز به اقداماتی دارد که باید تمامی سازمان ها و دستگاه ها در این زمینه همکاری داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: تعریف امضای الکترونیک برای پزشکان و تامین زیرساخت ها در مراکز طرف قرارداد باید صورت گیرد تا بتوانیم خدمات درمانی در این مراکز را فقط با کد ملی بیمه شدگان و مستمری بگیران ارائه دهیم.

بودجه درمان در سال ٩٧ به خزانه دولت واریز می شود

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی اضافه کرد: تامین اجتماعی از بهمن ٩٥ حساب جداگانه ای برای هزینه درمان دارد و کاملا مشخص است که سازمان چه مبالغی را واریز یا خارج کرده است اما در بودجه ٩٧ گفته اند که این مبلغ نزد خزانه دولت باشد.

وی ادامه داد: سازمان مشکلی در این رابطه ندارد و ما آمادگی داریم که قانون را اجرا کنیم اما از امسال قرار شد حسابی نزد خزانه برای درمان باز شود، ما نظرات کارشناسی خود را در مراحل تقنینی به صورت مکتوب اعلام کردیم؛ اما اکنون دیگر موظف به اجرای قانون هستیم.

نوربخش در این باره افزود: این گردش حساب اکنون هم دارد انجام می‌شود و کاملا مشخص است ولی اینکه به خزانه برود باید ساز و کار آن به زودی مشخص شود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه در این خصوص چند پرسش و نکته وجود دارد، گفت: نخست آنکه حدود 190 آیتم دریافت حق بیمه داریم و در هر شغلی مبالغ حق بیمه متفاوتی دریافت می کنیم. اینها باید دقیقا مشخص شود. نکته دوم اینکه باید بودجه بلافاصله از خزانه برگردد و مطلب سوم درباره هزینه کرد است که قانون گزار گفته بر اساس قانون تامین اجتماعی باید صرف شود.

نوربخش در پاسخ به پرسشی درباره دغدغه رئیس جمهوری مبنی بر حذف همپوشانی های بیمه ای اظهار کرد: حذف همپوشانی ها دغدغه به حق رییس جمهوری است و ما یکسان سازی خدمات در بیمه سلامت و تامین اجتماعی را از شهریور سال قبل انجام دادیم.

وی تصریح کرد: در این زمینه برخی محدودیت های قانونی وجود دارد اما ما بخشی از این طرح را عملیاتی کردیم، هرچند مطلبی که مورد نظر رئیس جمهوری بوده با حذف دفترچه ها و الکترونیکی شدن عملا محقق می شود و امید است در همه بیمه ها، دفترچه در سراسر کشور حذف شود.

نوربخش اظهار داشت: سازمان تامین اجتماعی با حداکثر ابزاری که دارد حمایت از تولید داخلی خواهد داشت و این اقدام در راستای فرمایشات رهبر انقلاب و نامگذاری امسال به نام سال حمایت از کالای ایرانی است تا بتوانیم برای رونق کسب و کار نیز تلاش هایی انجام دهیم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی درباره روند پرداخت مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد گفت: پرداختی ما هفت هزار و ١٠٠ میلیارد تومان در سال ۹۵ و ٦ هزار و ٢٠٠ میلیارد تومان در سال ۹۶ بود. حدود ۵۰۰ میلیارد تومان در هر ماه اسناد به دست ما می ‌رسد و به عبارتی این مبلغ معادل ۱۲ماه پرداختی است، اما دلیل اینکه عقب هستیم آن است که بخشی از مطالبات از سال ۹۳و ۹۴ منتقل شده است.

نوربخش در عین حال گفت: بخش عمده مطالبات را در اسفند ۹۶ تسویه کردیم. در حال حاضر حدود چهار هزار و ٢٠٠ میلیارد تومان کل بدهی ما بر اساس اسناد رسیده است.

وی تصریح کرد: تمهیداتی در این خصوص دیده شده که نخست نقد شدن ٢ هزار میلیارد تومان از مطالبات ماست که باید از سوی دولت پرداخت شود. نکته بعد این است که یک هزار و ٨٠٠ میلیارد تومان از وزارت بهداشت و ۲ هزار و ٤٠٠ میلیارد تومان از مراکز دارویی طلبکاریم.

پرداخت مطالبات داروخانه‌ها تا هفته آینده

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به مکلف شدن دولت برای پرداخت ۵۰ هزار میلیارد تومان از مطالبات تامین اجتماعی عنوان کرد: در بند «و» و «ن» تبصره ۵ بودجه، دولت مکلف شده ۵۰ هزار میلیارد تومان از مطالبات را پرداخت کند که بند «و» از طریق تسویه تسهیلات بانکی و بند «ن» مابقی ۵۰ هزار میلیارد است که در چهار بند برای آن پیش بینی ‌هایی شده است.

به گفته وی، مطالبات دوماه داروخانه ‌ها طی این هفته و هفته آینده پرداخت خواهد شد. همچنین مطالبات پاراکلینیک ‌ها نیز تا چهارماه به صورت یکجا پرداخت می‌شود.

42 هزار تبعه بیگانه تحت پوشش تامین اجتماعی هستند

نوربخش در ادامه درباره بیمه اتباع بیگانه نیز گفت: در سال 93 تنها سه هزار نفر از اتباع بیگانه از خدمات این سازمان بهره مند بودند اما اکنون این آمار به 42 هزار نفر رسیده است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی خاطرنشان کرد: افراد اتباع بیگانه تحت پوشش بیمه بیشتر از دو کشور افغانستان و عراق هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها