محققان دریافتند موسیقی به شکل قابل توجهی موجب افزایش تاثیر داروهای ضد فشار خون می‌شود. به گزارش مهر، محققان دانشگاه دولتی سائوپائولوی برزیل عنوان می‌کنند افراد مبتلا به فشارخون بالا علاوه‌بر مصرف داروهای خود به موسیقی کلاسیک هم گوش دهند.
کد خبر: ۱۱۳۷۱۲۱
درمان فشار خون با موسیقی کلاسیک

طبق گزارش این پژوهشگران، موسیقی موجب افزایش تاثیرات سودمند داروی فشارخون در کوتاه مدت بعد از مصرف آن میشود.

ویتور اینگراسیا والنتی، سرپرست تیم تحقیق، در این باره میگوید: ما مشاهده کردیم موسیقی موجب بهبود سرعت ضربان قلب و افزایش تاثیر داروهای فشارخون بالا در مدت یک ساعت بعد از مصرف میشود.

محققان در این مطالعه، 37 بیمار مبتلا به فشار خون بالا را که نسبت به داروهای مصرفیشان پاسخ درستی نشان میدادند، مورد بررسی قرار دادند. در این بررسی، بیماران برخی روزها بعد از مصرف دارو به موسیقی گوش داده و در روزهای دیگر فقط دارویشان را مصرف کردند.

طی درمان، فشار خون و تغییرات ضربان قلب آنها در فواصل 20 دقیقهای اندازهگیری شد. نتایج نشان داد که تا یک ساعت پس از گوش دادن به موسیقی، ضربان قلب بیماران پایینتر بود و فشار خون آنها نسبت به روزهایی که به موسیقی گوش نداده بودند، در وضعیت بهتری قرار داشت.

یک نظریه محققان در این باره این است که موسیقی موجب تحریک سیستم عصبی پاراسمپاتیک شده، فعالیت دستگاه گوارش را بهبود بخشیده و در نتیجه روند جذب داروی فشارخون بالا را تسریع میکند، از اینرو تاثیرش بر ضربان قلب تشدید میشود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها