برای اولین بار نمایشگاهی از نقاشی‌های احمدرضا احمدی برگزار می‌شود. از شاعری که اولین رمانش را در 70 سالگی نوشته، بعید نیست نقاشی‌هایش را در 76 سالگی به تماشا بگذارد. مسعود کیمیایی در توصیف احمدرضا احمدی می‌گوید او شبیه هیچ کسی شعر نمی‌گوید و عباس کیارستمی درباره‌اش گفته بود: احمدی حتی اگر برای خرید به سوپرمارکت برود، طوری حرف می‌زند که فروشنده ناآشنا هم به خاص بودن او پی می‌برد.
کد خبر: ۱۱۳۵۸۱۰

احمدرضا احمدی برای شاعرانگی و هنرمند بودن شیوه خودش را دارد و اشعارش پر از واژههای ساده است که در کنار هم دریایی عمیق از معنا را شکل میدهند.

نگاه و رفتار احمدی با کلمات میتواند به معمولیترین واژهها و دمدستیترین آنها تشخص بدهد. شاعر و نویسندهای چون احمدی که سبک خاص خودش را دارد و جریانساز بوده، در نقاشی هم دریچه تازهای برای مخاطبانش میگشاید.

از احمدرضا احمدی، شعارهای زیادی خواندهایم، داستانها و مقالهها و حتی صدایش را در آلبومهای مختلف موسیقی شنیدهایم؛ از دکلمه اشعار حافظ و قیصر امینپور گرفته تا روایت شعرهای خودش. شعرخوانیهایش را در آلبومهای موسیقی شنیدهایم و با روایت او تماشاگر بانوی اردیبهشت رخشان بنیاعتماد بودهایم، حتی یکی دوبار او را روی پرده سینما هم دیدهایم، اما فرصت تماشای آثارش روی دیوار گالری حتما تجربه متفاوتی خواهد بود. البته سال گذشته در کتابی به نام «جای پای عاشقان در برف مانده است» بخشی از نقاشیهای این شاعر در کنار سرودههایش به چاپ رسید، اما حالا دیوارهای گالری کاما میزبان این نقاشیها خواهد بود.

مجموعه نقاشیهای احمدرضا احمدی با نام «هزار اقاقیا در چشمان تو هیچ بود» شامل 40 اثر با تکنیک آبرنگ و جوهر رنگی است که مونا خوش اقبال مدیر موسس مجموعه فرهنگی هنری کاما، آنها را شبیه به شعرهایش میداند و در توصیف این نقاشیها میگوید: مثل شعرهای احمدرضا احمدی با احساس و آگاهانه خلق شدهاند.

این نمایشگاه هفتم اردیبهشت با حضور چهرههای شاخص ادبیات، هنرهای تجسمی و سینما افتتاح میشود. علاقهمندان برای حضور در این نمایشگاه میتوانند به آدرس خیابان پاسداران، گلستان دهم، پلاک 44،طبقه دوم گالری کاما مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها