با صد کروری شدن «یورش» فیلم تازه آجی دیوگان در جدول گیشه نمایش سینماهای هند، سهم فیلم‌های صد کروری سال 2018 سینمای هند به رقم چهار رسید. به طور طبیعی، تحلیلگران اقتصادی سینما و شرکت‌های فیلمسازی این کشور آسیایی، از شنیدن چنین خبری خوشحال هستند. یورش شباهت چندانی به محصولات معمول بالیوودی ندارد و بیشتر شبیه تولیدات مستقل و غیرمتعارف سینمای هند است.
کد خبر: ۱۱۳۵۱۷۳

داستان فیلم برگرفته از یک رخداد واقعی است که در دهه 80 میلادی در شهر بمبئی اتفاق افتاد. خط کلی داستان درباره یک گروه ضربت اداره پلیس است، که در امور مالیاتی فعال هستند. آجی دیوگان در این داستان در قالب کاراکتر افسر پلیس و وظیفهشناس شهر ظاهر شده است. منتقدان سینمایی میگویند درام جنایت کارانه دیوگان که تماشاچی را به یاد فیلمهای ضد مافیایی ایتالیایی میاندازد، حرکت خوبی در جدول گیشه نمایش داشته است. فیلم تا به حال 110 کرور در هند فروش کرده و لقب یک سوپرهیت را گرفته است. راجکومار گوپتا کارگردان آن است و ایلینا د کروز هم در آن حضور دارد. یورش هشتمین فیلم سینمایی دیوگان است که بیش از صد کرور (معادل شانزده میلیون دلار) فروش کرده است. نکته جالب این است که فروش معمولی و ده کروری فیلم در روز اول نمایش، تحلیلگران اقتصادی سینما را به این نتیجه رساند که فروش موفقیتآمیزی در جدول گیشه نخواهد داشت، اما تبلیغات شفاهی تماشاگران فیلم به کمک آن آمد و افتتاحیهای 41 رقمی را در سه روز اول نمایش برایش رقم زد. گیریش جوهر، منتقد هندی موفقیت خوب فیلمها در سال جاری میلادی را نشانهای از آشتی تماشاگران با سالنهای سینما ارزیابی کرده و اظهار امیدواری میکند این استقبال تا پایان سال به همین خوبی ادامه داشته باشد.

سایت بالیوودهنگاما از سه فیلم «پادماوات»، «شورشی2» و «سونو، تیتو و سویتی» به عنوان سه فیلم صد کروری دیگر امسال سینمای هند اسم میبرد. این فیلمها تاکنون به فروشهایی 285، 123 و 100 کروری دست پیدا کردهاند. به نوشته این سایت، معمولا فیلمهای سینمایی در فصل بهار با استقبال بالای تماشاگران هندی روبهرو نمیشوند، اما نوع واکنش تماشاگران به فیلمها در بهار سال جاری میلادی، ورقها را برگردانده و رنگ تازهای به وضعیت جدول گیشه نمایش زده است. جنجالهایی که درام تاریخی پادماوات به راه انداخت، باعث فروش بیشتر آن شد. با این حال، چهار ایالت بزرگ هند (و از جمله راجستان) به این فیلم اجازه نمایش ندادند. دومین قسمت شورشی با حال و هوای اکشن خود، نام تایگر شروف را مطرحتر کرد. منتقدان به او لقب ببر خشمگین سینما را دادند و آکشی کومار قهرمان اکشن دهه 80 سینمای هند، با اشاره به بازیگر معروف رزمیکار هنگ کنگی تونی جا، از او به عنوان «تونی جای جوان بالیوود» یاد کرد. موفقیت بالای مالی و انتقادی سونو، تیتو و سویتی، تعجب تحلیلگران را برانگیخت.

کسی انتظار چنین موفقیتی را برای این کمدی درام ناشناخته نداشت. اگر پادماوات بازیگران ستارهای همچون رانویر کاپور و دیپیکا پادکون را در نقشهای اصلی داشت، فیلم فوق با حضور چند بازیگر گمنام و هزینهای اندک ساخته شد، اما استقبال بالای تماشاگران از فیلم، نشان داد برای آنها یک داستان منطقی و سرگرمکننده مهمتر از چهرههای معروف است. داستان فیلم درباره جوانی است که با پیدا کردن دختر مورد علاقهاش، قصد ازدواج با او را دارد، اما صمیمیترین دوست این جوان، احساس میکند دختر مورد نظر همان کسی نیست که ادعا میکند و تلاش دارد این موضوع را به دوست صمیمی خود بقبولاند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها