رهبر معظم انقلاب در دیدار مسئولان نظام و سفرای کشورهای اسلامی:

آمریکا قطعا در اهداف منطقه‌ای خود شکست‌خواهد‌خورد

حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح دیروز در دیدار جمعی از مسئولان نظام، سفرای کشورهای اسلامی و قشرهای مختلف مردم، حمله‌ سحرگاه دیروز آمریکا و دو کشور غربی به سوریه را جنایت دانستند و با دروغ خواندن ادعای آنها مبنی بر مخالفت با استفاده از سلاح شیمیایی تأکید کردند: جمهوری اسلامی همچون گذشته در کنار گروه‌های مقاومت حاضر خواهد بود و آمریکا نیز قطعاً در اهداف خود در منطقه، شکست خواهد خورد.
کد خبر: ۱۱۳۴۵۲۱

به گزارش پایگاه اطلاعرسانی دفتر مقام معظم رهبری، در این دیدار که به مناسبت خجسته عید مبعث برگزار شد، رهبر انقلاب اسلامی ضمن تبریک سالروز بعثت پیامبر اسلام (صلیا...علیهوآله)، بازگشت به توحید و حاکم شدن علم و قدرت و فیض و هدایت الهی بر زندگی انسان و مقابله با منیت و دیکتاتوری و استبداد را اصلیترین پیام بعثت دانستند و گفتند: توحید دربردارنده کلیات و اصول مبارزه با ظلم و زورگویی است و بر همین اساس، جبهه حق باید همواره با باطل مبارزه کند و در این مبارزه، سرنوشت محتوم باطل، عقبنشینی است.

سرزمین فلسطین به ملت آن بازخواهد گشت

حضرت آیتا... خامنهای ،مهمترین وظیفه امت اسلامی را بازگشت به پیام بعثت یعنی توحید برشمردند و خاطرنشان کردند: اگر به توحید اعتقاد داشته باشیم، زیر بار ظلم نمیرویم و از مظلوم حمایت میکنیم و به همین دلیل است که هر جا مظلومی نیازمند یاری باشد، جمهوری اسلامی در آنجا حاضر خواهد بود.

ایشان فلسفه اصرار جمهوری اسلامی ایران در حمایت از موضوع فلسطین را در همین چارچوب ارزیابی کردند و افزودند: ایستادگی در مقابل ظالم، قطعا منجر به پیشرفت خواهد شد که نمونه بارز آن، ملت فلسطین است که در ابتدا ملتی ضعیف بودند اما بر اثر ایستادگی، اکنون آن ملت ضعیف به یک فلسطین قدرتمند تبدیل شده است که رژیم صهیونیستی را تهدید میکند و این رژیم در مقابل ملت فلسطین احساس ضعف و عجز میکند. رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: در این رویارویی، بدون تردید، فلسطینیها بر صهیونیستها غالب خواهند شد و سرزمین فلسطین به ملت آن بازخواهد گشت.

ادعای توسعهطلبی ایران، دروغ است

حضرت آیتا... خامنهای، حضور جمهوری اسلامی ایران در منطقه غرب آسیا و در کنار گروههای مقاومت و در سوریه را در چارچوب حمایت از مظلوم دانستند و گفتند: اینکه گفته میشود جمهوری اسلامی ایران توسعهطلب است، سخنی دروغ و خلاف واقع است و ایران بزرگ و آباد و یکپارچه، قصد توسعهطلبی در منطقه و هیچ نقطهای از دنیا را ندارد. ایشان افزودند: علت حضور ایران در سوریه و در منطقه غرب آسیا، یاری رساندن به مقاومتی بود که در مقابل ظلم وجود داشت و جبهه مقاومت به برکت یاری و کمکهایی که شد و با شجاعت نیروهای سوری توانست بر تروریستهایی که بهوسیله آمریکا و غربیها و مزدوران آنها همچون سعودی به وجود آمده بود، غلبه کند و آنها را شکست دهد.

جبهه مقاومت، سوریه و عراق را نجات داد

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به سخنان بامداد دیروز رئیسجمهور آمریکا که مدعی مقابله با داعش و شکست آن در سوریه شده بود، گفتند: این سخنان یک دروغ آشکار و فضاحتبار است، زیرا آمریکاییها با پول سعودی و امثال آن، این موجودات خبیث را در عراق و سوریه به وجود آوردند و هر جا که لازم بود از تروریستها حمایت کردند و هنگامی هم که عناصر اصلی داعش در محاصره بودند، آنها را نجات دادند. حضرت آیتا... خامنهای تأکید کردند: بهرغم حمایتهای آمریکا و عوامل آنها، اما جبهه مقاومت توانست سوریه و عراق را نجات دهد.

روسایجمهور آمریکا، فرانسه و نخستوزیر انگلیس جنایتکار هستند

ایشان حمله بامداد دیروز به سوریه را یک جنایت خواندند و افزودند: بنده صریحا اعلام میکنم رئیسجمهور آمریکا، رئیسجمهور فرانسه و نخستوزیر انگلیس جنایتکار هستند.

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه آمریکاییها همچون سرنوشت عراق و افغانستان، از اینگونه جنایات در سوریه سودی نخواهند برد، گفتند: رئیسجمهور آمریکا چندی پیش اعلام کرد که در منطقه غرب آسیا، هفت تریلیون دلار هزینه کردهاند و چیزی عاید آنها نشده است. این سخن، صحیح است و از این پس هم آمریکا هرقدر تلاش و هزینه کند، چیزی عاید آن در منطقه نخواهد شد.

حضرت آیتا... خامنهای، لزوم هوشیاری و بیداری ملتها، کشورها و دولتهای اسلامی را در مقابل این حوادث گوشزد کردند و افزودند: هدف آمریکاییها، فقط سوریه و عراق و افغانستان نیست بلکه آنها به دنبال ضربه زدن به امت اسلامی و اسلام هستند، بنابراین دولتهای اسلامی نباید خود را در خدمت اهداف آمریکا و برخی کشورهای متجاوز غربی قرار دهند.

ذلت سعودی

ایشان خاطرنشان کردند: برای یک کشور اسلامی همچون سعودی افتخار نیست که رئیسجمهور کنونی آمریکا در تبلیغات انتخاباتیاش علنا در مورد آنها بگوید «گاو شیرده». ذلت از این بالاتر نمیشود که پول یک کشور را بگیرند و با چنین تعبیری آن را خطاب کنند.

حضرت آیتا... خامنهای با اشاره به دروغگویی رئیسجمهور آمریکا مبنی بر اینکه حمله به سوریه برای مقابله با بهکارگیری سلاحهای شیمیایی بوده است، افزودند: آنها با بهکارگیری سلاح شیمیایی یا هر سلاح دیگر ضد ملتهای اسلامی و ملتهای مظلوم مخالفتی ندارند، همچنانکه از بمباران روزانه علیه مردم یمن حمایت میکنند و در دوران جنگ تحمیلی نیز از صدام جنایتکار که با استفاده از سلاح شیمیایی هزاران نفر از مردم ایران و عراق را به شهادت رساند یا مصدوم کرد، حمایت کردند.

رهبر انقلاب اسلامی، رفتارهای آمریکا و برخی کشورهای غربی را ناشی از اهداف استعماری و دیکتاتوری بینالمللی آنها دانستند و خاطرنشان کردند: البته دیکتاتورها در هیچ کجای دنیا کامیاب نخواهند شد و آمریکا نیز قطعاً در اهداف خود در منطقه، شکست خواهد خورد.

عقبنشینی، مشوق دشمن است

حضرت آیتا... خامنهای با اشاره به ایستادگی ملت ایران و پایدارتر شدن آن به دلیل تجربه 40ساله مقاومت و ایستادگی گفتند: این تجربه به ما آموخته است که عقبنشینی، مشوق دشمن است و ایستادگی، موجب عقبرفت آن خواهد شد. ایشان در پایان با تأکید بر اینکه عقبنشینی استکبار و زورگویان عالم به دلیل ایستادگی و مقاومت در مقابل آنها، یک سنت الهی است، ابراز امیدواری کردند ملتهای عراق، افغانستان، سوریه، فلسطین مظلوم، میانمار و مردم کشمیر در آینده نهچندان دور با مقاومت خود، دشمنان را به عقب برانند.

روحانی: ایران همچنان حامی مظلومان منطقه است

پیش از سخنان رهبر انقلاب اسلامی، آقای روحانی رئیسجمهور با تبریک عید مبعث به همه مسلمانان، گفت: امروز جهان و منطقه ما از نبود اخلاق در رنج است و همه بحرانهای سیاسی، نظامی و امنیتی ریشه در بحران اخلاقی دارند.

آقای روحانی حمله اخیر آمریکا و چند کشور غربی به سوریه را برخلاف اصول بینالمللی خواند و افزود: درحالیکه گروهی از طرف سازمان ملل مأمور میشوند تا اتهام کاربرد سلاح شیمیایی در سوریه را بررسی کنند، به بهانههای واهی به یک کشور مستقل که دارای حکومت و مردمی آگاه و تمدنی دیرینه است، حمله میشود. رئیسجمهور با بیان اینکه آمریکاییها، صهیونیستها و برخی کشورهای اروپایی همچون انگلیس و فرانسه از حوادث 17 سال گذشته در منطقه درس نگرفتهاند، خاطرنشان کرد: تجاوزات آمریکا در افغانستان، عراق و لیبی، نتیجهای جز نابودی، ویرانی و کشتار نداشته است. آقای روحانی هدف آمریکاییها از این تجاوزات را توجیه حضور خود در منطقه دانست و افزود: آنها از اینکه تروریستهای مورد حمایتشان در غوطه شرقی شکست خوردهاند، عصبانی هستند، بنابراین به انواع تجاوزها دست میزنند.

رئیسجمهور تأکید کرد: ایران همچون گذشته حامی مظلومان منطقه و جهان خواهد بود و در مقابل درخواست هر دولت اسلامی برای مبارزه با تروریسم، حمایت خود را دریغ نخواهد کرد. آقای روحانی با تأکید بر اینکه ایستادگی و مقاومت مردم، همه توطئههای آمریکا علیه ملت ایران را خنثی کرده است، افزود: دشمنان اخیرا درصدد بودند که مردم را از لحاظ اقتصادی با مشکل مواجه و اطمینان مردم را به آینده اقتصادی کشور مخدوش کنند، اما دولت با طراحی و اقدامات خود در مقابل آنها پیشدستی و مقابله کرد.

رئیسجمهور گفت: با صراحت به ملت ایران میگویم دولت و نظام جمهوری اسلامی ایران در زمینه اقتصادی، سیاسی دیپلماسی و همچنین درخصوص فعالیت هستهای، از هر زمان دیگری آمادهتر است و هرگونه توطئه دشمن را در نطفه خنثی خواهد کرد.

آقای روحانی با تشکر از وحدت و یگانگی قوا و همه نهادها و رسانهها در ساماندهی اقتصاد کشور و مقابله با توطئه اخیر تأکید کرد: همواره حمایتها و هدایتهای رهبر معظم انقلاب اسلامی، مددکار دولت و ملت بوده و خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها