کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) گروه بندی نهایی جام ملت های آسیا 2019 در امارات را اعلام کرد که بر اساس آن تیم ملی فوتبال ایران در سید اول قرار دارد.
کد خبر: ۱۱۳۴۴۳۰
گروه بندی نهایی جام ملت های آسیا اعلام شد

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، بر اساس گروه بندی (سیدبندی) اعلام شده، تیم های ملی فوتبال ایران، امارات میزبان، استرالیا، ژاپن، کره جنوبی و عربستان سعودی در گروه اول قرار دارند و در مرحله گروهی با یکدیگر رو به رو نخواهند شد.

در گروه دوم، تیم های ملی فوتبال چین، سوریه، ازبکستان، عراق، قطر و تایلند حضور دارند.

در گروه سوم قرقیزستان، لبنان، فلسطین، عمان، هند و ویتنام و در سید چهارم کره شمالی، فیلیپین، بحرین، اردن، یمن و ترکمنستان حضور دارند.

بر اساس این گزارش، حضور امارات در سید اول به دلیل میزبانی این کشور است و این تیم بازی افتتاحیه جام ملت های آسیا در سال 2019 را در روز 5 ژانویه در ورزشگاه بن زاید برگزار می کند.

12 تیم حاضر در این دوره از رقابت ها، حضور خود را با توجه به نتایجی که در راه رسیدن به مرحله نهایی جام جهانی 2018 روسیه به دست آورده بودند، قطعی کرده بودند.

دو تیم دیگر نیز با توجه به آخرین رده بندی تیم های برتر ملی که روز پنجشنبه توسط فیفا اعلام شد، انتخاب شده اند.

همچنین 12 تیم دیگر نیز که در مرحله مقدماتی جام ملت های آسیا در امارات حضور یافته بودند بر اساس نتایج به دست آمده به ترتیب در گروه های سوم و چهارم قرار گرفته اند.

در این دوره از رقابت ها تعداد تیم های حاضر در مرحله نهایی جام ملت های آسیا از 16 تیم به 24 تیم افزایش یافته و قرار است تیم ها در 6 گروه چهار تیمی با یکدیگر به رقابت بپردازند.

بر این اساس دو تیم برتر هر گروه به همراه چهار تیم برتر گروه های شش گانه از مرحله گروهی به دور بعد صعود می کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها