ترقی در گفت‌وگو با جام جم آنلاین مطرح کرد؛

وظیفه سنگین جامعه ایرانی در قبال بعثت پیامبر

به مناسبت بعثت پیامبر(ص) مطرح شد؛

چرا خداوند در روز مبعث به انسان منت نهاد؟

استادیار و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران مبعث پیامبر را بعنوان پدیده ای تحت عنوان نوبت خاتم نام برد و به ذکر تحلیل حضرت امام(ره) در خصوص این واقع مهم تارخی اسلام پرداخت.
کد خبر: ۱۱۳۴۳۴۳
چرا خداوند در روز مبعث به انسان منت نهاد؟

محمدصادق کوشکی در گفت‌وگو با جام جم آنلاین به مناسبت مبعث پیامبر (ص) با اشاره به تعبیر جالب امام خمینی(ره)، گفت: ایشان روز مبعث را بزرگ‌ترین رویداد تاریخ بشر می‌دانند و به تعبیر حضرت امام آنچه بیش از هر چیز تاکنون در زندگی بشریت تأثیری شگرف گذاشته همانا انتخاب محمد(ص) به پیامبری در چنین روزی بوده است.

وی در این خصوص افزود: باورهای دینی ما هم برداشت حضرت امام از بعثت پیامبر را تائید می‌کند. خدا در قرآن درآیات مختلفی فرموده است، خداوند بر انسان‌ها و مومنین منت نهاد که پیامبر را مبعوث کرد. خوب ما درآیات دیگری در خصوص نزول نعمت و رحمت الهی برای بشر چنین واژه‌ای(منت نهادن خدا) را جز در مورد بعثت مشاهده نمی‌کنیم چون خدا خواسته با این واژه اهمیت موضوع و ضرورت برانگیختگی محمد(ص)بعنوان چراغ هدایت روی زمین را به انسان ها بفهماند.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه تهران در تبین واژه بعثت، تصریح کرد: بعث در اصل به معنای آغاز پدیده‌ای بنام نوبت خاتم است، یعنی نبوتی برای سبک زندگی نوع بشر و تکوین رسالت اولیای خدا. تمام این مؤلفه‌های موجود در مبعث تنها یک نکته را می‌خواهد برجسته کند و آن برنامه‌ای است که پیامبر خاتم برای انسان فرستاده این برنامه برای زندگی بشریت تا پایان تاریخ و در تمام دوران امری کاربردی است.

کوشکی خاطرنشان کرد: بزرگداشت بعثت و نبوت پیامبر و اینکه ایشان رسول خاتم هستند توجه ما رابه این نکته اساسی رهنمون می‌کند که دین برنامه و سبک زندگی است و برای تمام انسان‌ها، تمام تاریخ‌ها و جغرافیای این هستی از طرف خدا و پیامبرش به بشر ابلاغ‌شده و لذا توجه اصولی و صحیح به دین وجه کاربردی و راهبردی مقوله بعثت فرض می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها