حتما با ایرپاد شرکت اپل آشنا هستید. هندزفری بلوتوثی که به دلیل طراحی متفاوتش توجه بسیاری را به خود جلب کرده و بیشتر دارندگان گوشی‌های آیفون یا به آن علاقه‌مند هستند یا یکی از این هدفون‌های بی‌سیم روی گوششان جا خوش کرده است.
کد خبر: ۱۱۳۴۱۱۲

اگر شما هم به چنین محصولی علاقه دارید، اما حاضر نیستید برای آن مبلغی نزدیک به یک میلیون تومان پرداخت کنید، باید بدانید گزینه‌های دیگری هم وجود دارد که با طراحی نزدیک به محصول اپل می‌تواند تا حدودی جای آن را پر کند.

راند اول

ویژگی هدفون بلوتوث اپل این است که شما همان هدفونهای سابق را در گوشتان قرار میدهید، با این تفاوت که خبری از سیم و تشکیلات دیگر نیست. گزینههای مورد بررسی ما هم همین فرمول را در پیش گرفتهاند و با یک کپی تمام عیار از روی محصول اپل در تلاش برای جذاب بخشی از مخاطبان هستند، اما همه این رقبا، چندان توانایی بالایی ندارند و نمیتوان آنها را یک رقیب جدی به حساب آورد. البته قیمتی بسیار پایینتر از مدل اپل دارند.

اولین گزینه هندزفری بلوتوث مدلI7 Mini است. این دستگاه بیشترین شباهت را بین محصولات مورد بررسی دارد، اما تنها برای گوش راست طراحی شده است. دیگر قابلیتها مثل کنترل موسیقی و صدا در این دستگاه طراحی نشده و فقط یک راهنمای صوتی است که قابلیت پشتیبانی از آهنگها را نیز دارد. یک دکمه در پشت گوشی قرار دارد که امکان پاسخگویی به تماس را برایتان امکانپذیر میکند.

راند دوم

گزینه دوم یک محصول کاملتر است. هدفون بیسیم اچ بی کیو مدل I7S-TWS حتی باکس شارژ ایرپاد اپل را هم کپی کرده تا از این نظر نیز تفاوتی با دستگاه اصلی نداشته باشد. این محصول که در دو رنگ مشکی و سفید طراحی شده، برای هر دو گوش بوده و قابلیت پاسخگویی به تماس را هم دارد. البته باکس هدفون بیسیم اچ بی کیو که برای شارژ کردن دستگاه به کار میرود، خودش باتری داخلی نیز داشته و فقط بهعنوان یک داک شارژ عمل نمیکند. همچنین روی بدنه باکس چهار چراغ الایدی وجود دارد که میزان شارژ هدفونها را نمایش میدهد. عمر باتری دستگاه در حالت استندبای تا 100 ساعت هم میرسد، اما اگر میخواهید با آن موسیقی گوش دهید یا مکالمه کنید، تنها 4 ساعت شما را همراهی میکند. البته دستگاه یک ساعته شارژ کامل میشود. I7S-TWS صدای قابل قبولی دارد و حساسیت آن نیز 42 دسیبل است که میتواند جواب کار شما برای مکالمههای روزانه را بدهد. همچنین این هدفون قابلیت حذف نویز را هم دارد، اما چندان عملکرد قابل قبول ندارد.

راند آخر

گزینه دیگر و شاید قابل قبولترین گزینه در بین سه محصول معرفی شده، هدست بلوتوثی مدل Air7e است. اولین ویژگی این دستگاه امکان مکالمه با هر دو گوشی به صورت جداگانه است، چراکه میکروفون برعکس مدل قبلی فقط در یک گوشی کار گذاشته نشده است. ویژگی دیگر دستگاه وزن بسیار کم آن است. بهطوری که هر گوشی تنها 5 گرم وزن دارد. شاید از نظر شباهت، هدست بلوتوثی لیفتک کپی برابر با اصلی ایرپاد اپل نباشد، اما باکس دستگاه و عملکرد خود هدفون بسیار شبیه اپل است، البته با کیفیتی پایینتر. تک دکمه طراحی شده روی دستگاه توانایی پاسخگویی و همچنین پخش یا قطع موسیقی را هم به شما میدهد و علاوهبر آن میتوانید از دستیار صوتی بسیار محدود گوشی هم استفاده کنید.

Air7e امکان گوش دادن به موسیقی برای 4 ساعت را دارد و تا 120 ساعت بهصورت استندبای روشن میماند. همچنین باکس هدفون تا دو بار میتواند دستگاه را شارژ کند.

اما شاید جدیترین رقیب در بین همذاتهای ایرپاد اپل، محصول جدید هوآوی یعنی FreeBuds باشد. این دستگاه که بتازگی معرفی شده و هنوز به بازار ایران راه پیدا نکرده، در کنار دو گوشی هواوی P20 و هواوی P 20 Pro معرفی شده و تا احتمالا تا چند ماه دیگر از بازار ایران سر درمیآورد، اما از آنجایی که هنوز قیمت آن مشخص نشده در این مقایسه تنها به آن اشاره کرده و وارد جزئیات بیشتر آن نمیشویم.

آرش جهانگیری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها