خنک کردن چشم‌ها باعث کاهش تورم زیر چشم می‌شود .
کد خبر: ۱۱۳۲۹۳۳

محمد آذرفر، متخصص تغذیه و رژیم درمانی در خصوص ارتباط تغذیه و از بین رفتن پف زیر چشمها اظهار کرد: یکی از علل بروز ورم زیر چشم حبس شدن آب و مایعات در بدن است، این موضوع نیز به دلیل غلظت زیاد نمک در آن ناحیه است؛ از این رو اگر شب پیش با گریه خوابیده یا غذای شور خورده باشید صبح که از خواب بر میخیزید با یک کیسه متورم کوچک در زیر چشمتان رو به رو خواهید شد.

وی افزود: نمک موجود در اشک یا غذایتان باعث کشیده شدن آب به سمت صورت شما شده و در نتیجه آب زیر چشمهای شما جمع میشود؛ برای دفع نمک به مقدار زیاد آب بنوشید، این کار تورم زیر چشمهای شما را نیز برطرف خواهد کرد در ضمن روز بعد نیز باید از خوردن نمک بپرهیزید. تا حد امکان نیز از نوشیدن نسکافه، قهوه و دیگر نوشیدنیهایی که باعث دهیدراتاسیون بدن شما میشود اجتناب کنید.

وی با بیان اینکه خنک کردن چشمها باعث کاهش تورم زیر چشم میشود، افزود: به همین دلیل هم هست که بسیاری از افراد برای از بین بردن تورمشان از برشهای خیار و تأثیر خنکی آن روی چشمها استفاده میکنند؛ خیاری را که از چند ساعت قبل در یخچال بوده و خنک شده است را بردارید، آن را حلقه حلقه کرده و روی چشمهای خود گذاشته و به آنها استراحت دهید. / فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها