از تولد «آریا» تا قتل هولناک «ندا»

تلخ و شیرین‌های نوروز 97

تعطیلات نوروز امسال با حوادث تلخ و شیرین همراه بود. حوادثی که در کنار سوانح رانندگی، نوروز 97 را به کام هموطنان تلخ کرد. پسری به نام آریا، نخستین نوزاد متولد شده در سال جدید بود و قتل دختر بچه‌ای در مشهد تلخ‌ترین جنایت را رقم زد. با این اوصاف براساس اعلام پلیس، نرخ جرایم در نوروز امسال نسبت به سال گذشته کاهش داشته است. در تعطیلات نوروز 97، هر 58 دقیقه یک نفر در تصادفات رانندگی جان خود را از دست داد. براساس آمار پلیس راه در نیمه دوم تعطیلات نوروزی آمار قربانیان سوانح رانندگی نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.
کد خبر: ۱۱۳۱۸۴۵

نخستین تصادف فوتی کشور

نخستین تصادف فوتی سال 97 در استان آذربایجان غربی رخ داد.

جانشین رئیس پلیس راه کشور در اینباره گفت: اولین تصادف فوتی و جرحی سال جدید ساعت 20 و 50 دقیقه در کیلومتر 13 روستای قلعه رش در محدوده محور سردشت ـ پیرانشهر استان آذربایجان غربی رخ داد. سرهنگ وهاب زاده افزود: در این حادثه یک دستگاه سواری لندکروز با موتورسیکلت برخورد کرد که این حادثه منجر به فوت راکب موتورسیکلت و مجروح شدن یکی از سرنشینان موتورسیکلت شد.

به گفته وی، علت حادثه بی احتیاطی راننده لندکروز و انحراف به چپ بود.

3 خواهر، قربانی گازگرفتگی

مرگ خاموش سه خواهر در شهرک اندیشه تبریز ، نخستین گازگرفتگی سال 97 را رقم زد.

داود طالبنژاد، مدیرعامل سازمان آتشنشانی تبریز در تشریح این خبر اظهار کرد: ساعتی پس از تحویل سال با اعلام حادثه گازگرفتگی در منزلی واقع در شهرک اندیشه، آتشنشانان ایستگاه شماره 14 به فرماندهی جوادپور عازم محل حادثه شدند.

وی افزود: پس از اطلاعرسانی این حادثه، آتشنشانان در محل حادثه حاضر و شاهد بیهوشی سه خانم در داخل منزل شدند که بلافاصله با بررسی عوامل اورژانس مشخص شد هر سه جان باختهاند. مدیرعامل سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز گفت: سه قربانی گازگرفتگی، خواهران 18، 25 و 30 ساله بودند.

غرق شدن 5 تبعه افغان

در اولیـــن حادثـــه غرقشدگی امسال در کشور، عصر سومین روز فروردین، پنج تبعه افغـــــــان در
رودخانه مند جان خود را از دست دادند. عصر روز حادثه هفت نفر از اتباع افغانستان که در زمینهای کشاورزی کارگری میکردند، برای شنا به غرب شهر کاکی رفتند. یکی از این افاغنه به علت آشنا نبودن با فنون شنا غرق شد و چهار نفر دیگر که قصد نجات او را داشتند به دلیل ناآشنایی با مهارت شنا گرفتار آب شدند.

پس از این حادثه، دو نفر دیگر ماجرا را به پلیس اطلاع دادند و بلافاصله گروه امدادرسان جمعیت هلالاحمر از پایگاه جادهای حسین زائری عازم محل حادثه شدند.

یک روز پس از این حادثه با تلاش امدادگران، جسد پنج کارگر در رودخانه کشف و به پزشکی قانونی منتقل شد.

نخستین کودک قربانی جنایت سیاه

قتل دختر بچه هفت ساله که قربانی جنایت سیاه سبزیفروش محله شده بود، تلخ ترین جنایت نوروز 97 بود. جسد این دختر بچه سهشنبه هفتم فروردین، داخل یک کیسه در شهرک شهید رجایی مشهد کشف شد. با اعلام مفقودی این کودک هفت ساله که ندا نام داشت، بررسیها آغاز و مشخص شد والدین این دختربچه، او را برای خرید نان به بیرون از خانه فرستاده بودند که این کودک دیگر باز نمیگردد.

با اعلام شکایت خانواده این دختربچه، تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی وارد عمل شدند و ساعتی بعد از گزارش مفقودی، جسد این کودک درون یک کیسه در حاشیه خیابان کشف شد. پزشکی قانونی هم علت مرگ او را خفگی اعلام کرد. با بررسیهای اولیه مشخص شد که یک ساک قرمز پلاستیکی و کفشهای این دختربچه بعد از قتل مفقود شدهاست. با انتقال جسد به پزشکی قانونی، عملیات گستردهای آغاز شد و با وجود سرنخهای به جا مانده در صحنه جرم تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی ماموریت رسیدگی به پرونده را به دست گرفتند. سرانجام تنها مظنون این جنایت که
سبزیفروش محله بود، شناسایی و دستگیر شد. متهم در همان بازجوییهای اولیه به ارتکاب این جنایت اعتراف کرد. علیاکبر احمدینژاد، بازپرس قتل دادسرای عمومی و انقلاب مشهد با اشاره به کشف ساک پلاستیکی و کفشهای ندا کوچولو در خانه متهم، درخصوص انگیزه قاتل به جامجم گفت: انگیزه این فرد با توجه به اقرار صریح متهم، اذیت و آزار این کودک بوده است.

نخستین تولد در آستارا

نخستین نوزاد سال 97، بعد از سپری شدن دو دقیقه از زمان تحویل سال نو، در بیمارستان شهید بهشتی شهرستان آستارا چشم به جهان گشود.

این نوزاد به همت کادر مامایی بیمارستان از مادری 24 ساله ساکن بخش لوندویل این شهرستان به صورت طبیعی متولد شد.

این نوزاد، پسر و دومین فرزند خانواده است و پدر و مادرش او را آریا نامگذاری کردند.

نجات دختر 6 ساله از چنگ آدمربا

. ربودن دختر شش ساله در مشهد نخستین کودکربایی امسال را رقم زد.

این دختربچه ساعت 23 و 30 دقیقه شنبهشب چهارم فروردین از مقابل پاساژ اکسین در چهارراه مخابرات قاسمآباد مشهد ربوده شد. والدین این دختر که برای خرید به داخل پاساژ رفته بودند هنگام بازگشت متوجه مفقود شدن دختر خود شدند. با اعلام این حادثه، موضوع در دستور کار قرار گرفت که با پیگیری پلیس جنایی مشهد و از طریق رصد دوربینهای محل، مشخص شد یک زن جوان دختر بچه را از مقابل پاساژ ربوده است. هویت آدمربای 33 ساله شناسایی و ظهر ششم فروردین در محل سکونتش در محدوده قاسمآباد دستگیر شد و دختر بچه ربوده شده به آغوش خانواده خود بازگشت. متهم دارای سابقه کیفری است و تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.

تبلیغ کالای ایرانی به جای حبس

قضات دادگستری گلستان که در سال گذشته پیشتاز صدور احکام جایگزین حبس در کشور بودند، در تعطیلات نوروز هم نخستین حکم جایگزین حبس در سال 97 را صادر کردند. رئیس کل دادگستری استان گلستان اعلام کرد: یکی از قضات دادگستری گنبدکاووس در شرق این استان، محکومیت حبس مقصر حادثه رانندگی در این شهرستان را به تبلیغ کالای ایرانی تبدیل کرد.

هادی هاشمیان در این خصوص گفت: مقصر حادثه رانندگی منجر به فوت، از جنبه خصوصی جرم به پرداخت دیه و از جنبه عمومی جرم نیز به حبس محکوم شده بود. قاضی گنبدی با توجه به اینکه فرد مقصر سابقه کیفری نداشته، به جای زندان، حکم صادر کرده که وی با همکاری اتاق اصناف این شهرستان استفاده از کالای ایرانی را تبلیغ کند.

واژگونی سمند در خاوران

واژگونی یک دستگاه خودروی سمند در جاده خاوران نخستین تصادف مرگبار سال 97 را رقم زد. سخنگوی آتشنشانی تهران در تشریح این حادثه گفت: چهار ساعت بعد از تحویل سال، حادثه واژگونی خودروی سواری در مسیر غرب به شرق جاده خاوران ابتدای ورودی دوم خاورشهر به سامانه 125 اعلام شد که بسرعت آتشنشانان دو ایستگاه آتشنشانی به محل حادثه اعزام شدند. جلال ملکی ادامه داد: در محل حادثه مشاهده شد یک دستگاه خودروی سواری سمند با چهار سرنشین هنگام حرکت در مسیر به دلیل نامشخصی از مسیر اصلی منحرف و پس از برخورد با موانع حاشیه جاده واژگون شده است. وی خاطرنشان کرد: وقتی آتشنشانان به محل حادثه رسیدند که خودرو روی سقف واژگون و پیش از رسیدن آتشنشانان هر چهار سرنشین توسط عابران از خودرو خارج شده بودند. ملکی تصریح کرد: دو مرد میانسال و یک نوجوان 13 ساله در این حادثه مصدوم شدند و یک پسر هشت ساله براثر شدت جراحات جان خود را از دست داد.

قتل عام خانوادگی در خنداب

قتل عام در خنداب استان مرکزی، نخستین جنایت هولناک خانوادگی در سال 97 بود. این حادثه ساعت ده صبح سهشنبه هفتم فروردین بر اثر بروز یک درگیری خانوادگی در یکی از روستاهای شهرستان خنداب بوقوع پیوست. ضارب که حدود 60 سال دارد، در این درگیری همسر ، مادر، برادر و خواهر همسر خود را با سلاح به قتل رساند. دو نفر از این افراد در محل تیراندازی جان خود را از دست دادند و دو نفر دیگر نیز بعد از انتقال به بیمارستان به علت شدت جراحت وارده جان باختند.

به گفته فرمانده انتظامی استان مرکزی، فرد ضارب پس از اقدام مجرمانه،خود را به نیروی انتظامی معرفی کرد و در بازداشت پلیس است.

خودکشی با قرص

دختر جوانی در تهران نخستین خودکشی سال 97 را رقم زد.

به گفته رئیس کلانتری خانیآباد، دختر 29 ساله مجرد که با پدر و مادرش در خانیآباد زندگی میکرد و سالها سابقه بیماری اعصاب و روان داشت، با خوردن بیش از اندازه قرص خودکشی کرد که پس از تماس والدینش، ماموران در محل حاضر و اقدامات لازم صورت گرفت.

سرباز ناجی 11 بیمار

سرباز جوان پلیس کرمان، نام خود را بهعنوان نخستین اهداکننده عضو در سال 97 ثبت کرد. سرهنگ صمدا... ترابی، جانشین فرماندهی انتظامی زرند گفت: اعضای بدن سرباز وظیفه شناس، عظیم پورمحمدی که بهدلیل سکته مغزی برای مداوا به استان یزد انتقال داده شده بود و پزشکان از بازگشت بیمار به زندگی قطع امید کرده بودند، پس از رضایت خانواده این سرباز، به 11 بیمار نیازمند اهدا شد.

تندباد مرگبار

سوم و چهارم فروردین امسال وقوع تندباد در شمالغرب کشور خسارت و تلفات برجای گذاشت. براثر توفان سه نفر جان باخته و 14 نفر مصدوم شدند. یکی از جانباختگان دختر بچهای بود که بر اثر ریزش دیوار جان خود را از دست داد. توفان همچنین باعث مرگ پاراگلایدر سواری در شبستر شد و در اردبیل نیزجان زنی 50 ساله را گرفت. وقوع تندباد خسارات دیگری در پی داشت که میتوان به فرار هشت نوع حیوان وحشی از باغ وحش ارومیه اشاره کرد.

محمد غمخوار

حوادث

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها