خب... درست است که نوروز امسال هم مثل چند سال گذشته، تئاتر تعطیل نبود و چند اجرا اینجا و آنجا به اجراهای خود از سال گذشته ادامه دادند و چند نمایش هم اجرای خود را در تعطیلات آغاز کردند، با این حال، نمی‌شود روزهای اخیر را به عنوان فصل پررونق تئاتر به حساب آورد. به هر حال بسیاری از تماشاخانه‌ها به خواب نوروزی رفته بودند و همین امر، تهران را از تب و تاب تئاتر انداخته بود.
کد خبر: ۱۱۳۱۷۷۷

حالا اما باید از شروع دوباره گفت؛ از فردا 15 فروردین، چندین و چند نمایش در سالنهای مختلف اجرا میشوند تا دوباره تقویم به روزهای تئاتری خودش بازگردد. در این گزارش کوتاه، چهار نمایش را به شما معرفی میکنیم که از فردا، پانزدهم فروردین، اجرای خود را آغاز میکنند.

شکسپیر در مولوی

فکر نکنید در سال 97، شکسپیر، این پرآوازهترین نمایشنامهنویس جهان قرار است از سالنهای نمایش در ایران خداحافظی کند، نخیر! اولیاش همین «شب دوازدهم» است که از فردا تا دوازدهم اردیبهشتماه هر شب ساعت 18:30 در تالار مولوی روی صحنه میرود. کارگردان این نمایش محسن صادقی اصفهانی است و بازیگران و خوانندگانش هم، اینها هستند: آرمین خوش نیک، پانیذ خوشنیک، آرش راسخ، شهاب نظام دوست، صبا پویشمن، ایمان خاکباز، معین دیدهبان، مینا زاغری، امیرحسین قنواتی، پریسا اورنگی. تهیهکنندهاش هم ماکتا قاسملو (آموزشگاه سینمایی هفت هنر) است.

مرثیهای دخترانه در پالیز

از همین روز یعنی دوازدهم فروردین تا 18 اردیبهشت نمایش «مرثیهای برای یک دختر» هر شب ساعت 18 روی صحنه میرود. نویسنده، طراح و کارگردان نمایش، مازیار شهزاد دولتشاهی است و در آن، دیانا فتحی، روزبه حصاری، مارال عبداللهی و عطا عارفی بازی میکنند. تهیهکننده نمایش، نورالدین حیدری ماهر است. آهنگسازی نمایش را هم پسر رضا کیانیان یعنی علیآقا بر عهده دار.

پروژه بزرگ تالار وحدت

جذابترین و بزرگترین پروژه نمایشی که از فردا کلید میخورد، بی شک اثری است که پری صابری پس از سالها آن را به تالار وحدت آورده است. از فردا 15 فروردین تا 15 اردیبهشت 1397 هر شب ساعت 18:30 نمایش «کوروش» به نویسندگی و کارگردانی پری صابری و با بازی آرش آصفی، محسن حسینی، عاطفه رضوی، بهناز نازی، الهام دهقانی، سروش کریمی نژاد، کامبیز امینی، شهرام نجاتی، امیرحسین مژده، تهمینه شهمیر نوری، مهرداد آبجار، مجید فاطمی، حمیدرضا خلیلی و با تهیهکنندگی جهانگیر کوثری روی صحنه میرود.

نمایش چهرهها

نکند این سه نمایش شما را به این فکر بیندازد که در این فصل از چهرههای معروف در تئاتر خبری نیست. سخت در اشتباهید! چه نشستهاید که نوید محمدزاده و ستاره پسیانی قرار است از فردا تا هفتم اردیبهشت هر شب در دو سئانس ساعت 20 و 22 در نمایش «دیابولیک: رومئو و ژولیت» در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه خواهند رفت. نویسنده محمد چرمشیر است که البته این نمایشنامه را براساس «رومئو و ژولیت» ویلیام شکسپیر نوشته است. طراحی و کارگردانی نمایش هم کار آتیلا پسیانی است. دیگر بازیگرانی که در این نمایش بازی میکنند، بهرام افشاری، خسرو پسیانی، اصغر پیران، نوید جهانزاده، روحا... حقگویلسان، ناز شادمان، مهدی صدر، دایانا فتحی، فاطمه نقوی و داوود ونداده هستند. این نمایش پیشتر نیز اجرا شده و اتفاقا برنده لوح تقدیر و تندیس بازیگر زن از سیوششمین جشنواره تئاتر فجر شد. این نمایش همچنین کاندید موسیقی برتر این جشنواره بود. در جشنواره پیشین نیز، لوح تقدیر و تندیس بازیگری زن مسابقه بینالملل به فاطمه نقوی تعلق گرفت و همچنین بامداد افشار برای این نمایش، کاندیدای دریافت تندیس بهترین طراحی صدا در همین بخش شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها