آمار تصادفات جاده‌ای و به تبع آن مجروح‌ها و قربانیان آن هر سال در عید نوروز افرایش قابل توجهی دارد که اعلام مکرر این آمار در ایام نوروز نقش کتمان ناپذیری در افزایش حساسیت مردم و رعایت بیشتر قوانین و مقررات و کاهش میزان تلفات جاده ای دارد اما امسال دستگاه های مرتبط از اعلام آمار خودداری کرده اند تا جایی که در پنجمین روز تعطیلات نوروزی، اداره راه آمار تلفات حوادث رانندگی را اعلام کرده است.
کد خبر: ۱۱۳۱۲۱۴
سکوت اورژانس و پزشکی قانونی و اعلام آمار فوتی های تصادفات توسط اداره راه!

خبرنگار جام جم آنلاین تلاش کرد که از اورژانس که عوامل این دستگاه مستقر در جاده ها هستند و نخستین افرادی به شمار می روند که بر سر صحنه تصادف حضور می یابند آماری از فوتی ها در صحنه تصادف را کسب کند اما مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس کشور به خبرنگار ما گفت: پزشکی قانونی مسئول اعلام آمار فوتی ها در این خصوص است، چرا که آنها تشخیص می دهند فوت اتفاق افتاده یا خیر. اورژانس نیز در این رابطه تنها اعلام می کند که یک فرد مشکوک به فوتی هست و پزشکی قانونی‌ست که تشخیص و علت مرگ را اعلام می کند.

وی افزود: اورژانس تنها اجازه اعلام تعداد مصدومین را دارد و تاکید می کنم پزشکی قانونی باید آمار کشته شدگان تلفات جاده ای اعلام نماید.

این در حالی است که تماس خبرنگارجام جم آنلاین با پزشکی قانونی هم نتیجه ای در بر نداشت و محمود حق وردی مسئول روابط عمومی پزشکی قانونی در خصوص آمار فوتی های حوادث نوروزی به جام جم انلاین گفت: آمار دقیق تعداد کشته شدگان تلفات جاده ای در نیمه خرداد از سوی پزشکی قانونی مشخص می شود .

در این شرایط خبرگزاری ایرنا به نقل از اداره راه اعلام کرد که تا روز چهارم فروردین 191 نفر بر اثر حوادث جاده ای جان خود را از دست داده اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها