آخرین بار که یک بازیکن از قاره سیاه در فوتبال دنیا درخشید و تمام توجهات را به سمت خود معطوف کرد، زمانی بود که ژورژ وه‌آ لیبریایی روزهایی درخشانی در میلان ایتالیا داشت. از آن زمان به بعد کم نبودند بازیکنانی از قاره آفریقا که در سطح اول فوتبال اروپا بازی کردند، اما هیچ کدام نتوانستند به سطح مروارید سیاه لیبریا برسند. اما به نظر می‌رسد محمد صلاح مصری بعد از دو دهه قرار است همان راهی را برود که وه‌آ طی کرد. کمتر کسی تصور می‌کرد وقتی صلاح از رم به لیورپول بیاید، در اولین فصل حضورش در آنفیلد تا این حد موفق باشد. بازی شنبه شب لیورپول مقابل واتفورد که با نتیجه 5 بر صفر به پایان رسید و صلاح چهار گل تیمش را به ثمر رساند، به خوبی نشان داد که ستاره مصری در چه مسیر فوق‌العاده‌ای قرار گرفته است.
کد خبر: ۱۱۳۰۷۶۲

صلاح با چهار گلی که مقابل واتفورد به ثمر رساند، خیز مهمی به سمت فتح کفش طلای 18-2017 برداشت. صلاح در حال حاضر با 28 گل و 56 امتیاز صدرنشین کفش طلا و جدول بهترین گلزن فصل فوتبال اروپاست. این در حالی است که مسی، هری کین، کاوانی و ایموبیله با 24 گل و 48 امتیاز در رده دوم قرار گرفتهاند و در تعقیب او هستند.

از سوی دیگر، صلاح تا همین برهه از فصل رکوردهای متعددی را شکسته و به احتمال زیاد این رکوردشکنی باز هم ادامه خواهد داشت. یکی از رکوردهایی که او به خودش اختصاص داده، بهترین بازیکن تاریخ لیورپول در اولین فصل حضور است. صلاح 25 ساله در این فصل در 40 بازی برای لیورپول 36 گل زده است (28 گل در لیگ برتر، یک گل در جام حذفی و هفت گل در لیگ قهرمانان). چهار گل او مقابل واتفورد باعث شده است که رکورد فرناندو تورس را به عنوان بهترین شروع تاریخ یک بازیکن در لیورپول ازآن خود کند. رکورد قبلی متعلق به تورس با 33 گل در فصل 08-2007 بود. او همچنین حالا بهترین گلزن لیورپول در دوران «لیگ برتر» است. در واقع از سال 1992 که لیگ انگلیس با شکل فعلی و تحت عنوان «لیگ برتر» برگزار میشود، تنها یک بازیکن دیگر در لیورپول در یک فصل 36 گل زده بود: رابی فاولر در فصل 96-1995 که در 53 بازی 36 گل به ثمر رسانده بود. از سوی دیگر، رکورد بیشترین گل با پای چپ هم در اختیار صلاح است زیرا ستاره مصری لیورپول در این فصل 23 گل در لیگ برتر زده است. رکورد قبلی متعلق به فاولر بود که در فصل 95-1994 توانسته بود 19 گل با پای چپ در لیگ برتر بزند.

این در حالی است که اگر صلاح به همین روند گلزدن ادامه دهد، به احتمال زیاد آقای گل تاریخ لیگ برتر انگلیس خواهد بود. فقط چهار بازیکن در تاریخ لیگ برتر انگلیس در یک فصل بیش از 30 گل در لیگ زدهاند. رکورد در اختیار شیرر و اندی کول در فصلهای 95-1994 و 94-1993 با 34 گل است. صلاح اگر در هفت بازی آینده بتواند بیش از شش گل به ثمر برساند، میتواند بهترین رکورد گلزنی در یک فصل لیگ برتر را از آن خود کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها