معرفی دو سامانه برتر خرید بلیط هواپیما و قطار «گردشا» و «تیک بان»

انواع بلیط هواپیما و بهترین زمان خرید آن‌ها

یکی از موارد مهمی که در هنگام خرید بلیط هواپیما معمولاً به آن برمی‌خوریم کلمه بلیط چارتر است ولی مطلبی که وجود دارد در کمتر مقاله‌ای به بحث مفهوم و واژه بلیط هواپیمای چارتر و به عبارت بهتر معنای لغوی بلیط چارتر اشاره شده است.
کد خبر: ۱۱۳۰۷۰۶
انواع بلیط هواپیما و بهترین زمان خرید آن‌ها

بلیط چارتر:

یکی از موارد مهمی که در هنگام خرید بلیط هواپیمامعمولاً به آن برمی‌خوریم کلمه بلیط چارتر است ولی مطلبی که وجود دارد در کمتر مقاله‌ای به بحث مفهوم و واژه بلیط هواپیمای چارتر و به عبارت بهتر معنای لغوی بلیط چارتر اشاره شده است. در این مقاله سعی می کنیم تا به این موضوع بپردازیم و در رابطه با مفهوم بلیط چارتر بیشتر آشنا شویم. چارتر بلیط هواپیما ارزان است.

معنای لغوی بلیط چارتر

واژه چارتر یا چارتر پروازبه طور کلی دارای معنای دربست کردن است و این موضوع ربطی به بحث پرواز و رزرو پرواز خارجی ندارد و یک معنی کلی به حساب می‌آید. به طور مثال می‌توانید بلیط‌های یک رزرو پرواز خارجی، یک هتل و یا بلیت‌های یک اتوبوس را به طور کامل چارتر کنید

.

اما در رابطه با پرواز و حمل‌و‌نقل هوایی زمانی که یک فرد و یک شرکت یا ارگان تمام و یا بخشی از صندلی‌های یک وسیله نقلیه و به طور اختصاصی در مقاله ما یک هواپیما را برای یک سال و یا برای یک مدت معلوم, که این مدت در قرارداد مابین شرکت هواپیمایی و شخص چارتر کننده مشخص است، انجام دهد به طور کلی به این فرآیند چارتر کردن پرواز می‌گویند.

در رابطه با این موضوع مثالی را بیان می‌کنیم؛ به طور مثال فرض کنید دارای یک شرکت بزرگ هستید و تعداد ۷۰ نفر از پرسنل شما هر هفته شنبه‌ها و سه‌شنبه ها باید به مقاصد معینی سفر کنند؛ در این حالت جای تعجب نیست که بهترین راه چارتر کردن پرواز برای آن دوره مشخص که کارکنان شما قصد سفر به مقاصد معین خود را دارند است. به عبارت بهتر چارتر کردن یک پرواز، یا یک اتوبوس و هر وسیله و یا هتل حالتی شبیه به خرید عمده نسبت به خرید خرده‌فروشی را دارد. در خرید عمده فرد خریدار تخفیف بیشتری را به نسبت افرادی که به صورت جزئی و خرده‌فروشی خرید می‌کنند دارد که این موضوع می‌توانند سود مناسبی را برای خریدار به وجود آورد.

انواع چارتر پرواز

چارترهای هواپیما انواع گوناگونی دارد که در ادامه به آنها اشاره شده است؛ در صورتی که تمامی هواپیما به طور کامل اجاره شوند به آن حالت فول چارتر می‌گویند.

در صورتی که تعدادی از صندلی‌های یک هواپیما خریداری و یا اجاره شده باشد به آن سیت چارتر می‌گویند.

انواع سیت چارترها

خودسیت چارترها به سه دسته مختلف تقسیم‌بندی می‌شوند؛ در حالت اول و یا شناور تعداد مشخصی از صندلی‌های یک هواپیما در یک خط پروازی و در یک دوره مشخص به فروش رسانده می‌شود.

در حالت بعدی که به اصطلاح اجاره صندلی به صورت رفت و برگشت است، صندلی‌های هواپیما در یک مسیر مشخص به صورت رفت و برگشت به فروش رسانده می‌شود.

در آخرین بخش از قسمت اجاره صندلی‌ها به اجاره صندلی‌های مشخص می‌پردازیم که در این حالت در یک تاریخ مشخص و تعداد صندلی‌های مشخص در یک طول مسیر پروازی صندلی‌ها به صورت رفت‌و‌برگشت اجاره داده می‌شود.

علت تغییر قیمت‌های بلیط چارتر

شاید جالب باشد که هرگاه به جدول بلیط‌های چارتری نگاه می‌کنید مقدار قیمت بسیار متغیر است، این موضوع به این خاطر است که شرکت‌ها و آژانس‌های مسافرتی متولی فروش بلیط‌های چارتر هستند. در توضیحات بالا به آن اشاره شد که در زمان خاص و با تعدادی صندلی مشخص تعدادی از خطوط هوایی چارتر می‌شوند. شرکت‌های مسافرتی فروشنده این بلیط‌ها هستند و به عبارت دقیق‌تر آن‌ها تمام و یا بخشی از یک هواپیما را به طور یک‌جا خریداری کرده‌اند. به همین دلیل است که در بعضی از زمان‌های سال به طور مثال عید نوروز برای تعطیلات تابستان قیمت بلیط‌ها برای یک مسیر خاص افزایش پیدا می‌کنند و در بعضی از قسمت‌های سال که استقبال کمتری ‌از هواپیما می‌شود، قیمت نهایی بلیط چارتر با کاهش روبرو می‌شود

.

نکته‌ای که در این قسمت باید به آن اشاره شود آن است که فرقی نمی‌کند که چه تعداد از بلیط‌های هواپیما در یک فصل خاص چارتر شده‌اند در صورتی که حتی تمامی بلیط‌های چارتر شده برای یک هواپیما خالی باشد، آژانس خدمات مسافرتی که متولی برگزار کننده و فروش بلیط های چارتر است باید این میزان ضرر را بپردازد و از طرف دیگر در زمان‌های پر ترافیک سال آژانس‌های خدمات مسافرتی می‌توانند مقدار قیمتی بالاتر از قیمت خرید خود را برای بلیط‌های هواپیمایی در نظر بگیرند.

بهترین زمان خرید بلیط چارتر

همانطور که در قسمت قبل بیان شد دفاتر خدمات مسافرتی برای جلوگیری از ضرر خود زمانی که موعد بلیط پروازها نزدیک می‌شود بلیط‌ها را با مبلغی بسیار کمتر از حد معمول به فروش می‌رسانند موجود در زمانی که متقاضی برای سفر نیز می‌باشد صدق می‌کند.

به طور مثال در زمان بازگشایی مدارس میزان متقاضیان برای سفر به مشهد مقدس کمتر از حالت معمول است که در این حالت آژانس‌ها و دفاتر خدمات مسافرتی برای آنکه تمامی بلیط‌های چارتر شده خود را به فروش برسانند قیمت بسیار پایین‌تر از حد معمول را برای بلیط‌های خود در نظر می‌گیرند حتی می‌توان این موضوع را برای تورهای لحظه آخری نیز در نظر گرفت. به طور کلی فلسفه تورهای لحظه آخری نیز مانند بلیط‌های چارتری است. در این حالت آژانس‌های خدمات مسافرتی تعداد مشخصی از اتاق‌های یک هتل و تعداد مشخصی از صندلی‌های یک هواپیما را چارتر کرده‌اند و برای به فروش رساندن بلیط هواپیما و اتاق‌های هتل‌های رزرو شده خود اقدام به برگزاری تورهای لحظه آخری می‌کنند.

معرفی سامانه‌های فروش بلیط هواپیما تیک بان و گردشا

سامانه خرید آنلاین بلیط هواپیما تیک بان (https://tikban.com) و گردشا (https://gardesha.com)، یکی از کامل‌ترین سامانه‌های خرید بلیط هواپیما در ایران هستند که با تجمیع بلیط‌های موجود در کلیه‌ی مسیرها دست شما را در انتخابی مقرون به صرفه و ایده‌آل باز می‌گذارد. از طریق سامانه تیک بان می‌توانید بلیط هواپیما را در زمان و مسیر مورد نظر خود به سادگی در میان انواع پروازهای ایرلاین‌های مختلف داخلی و خارجی جستجو کرده و آن را با قیمتی ارزان و مناسب تهیه کنید. بلیط هواپیما چارتر، بلیط هواپیما علی بابا، خرید بلیط هواپیما آسمان، خرید بلیط هواپیما ایران ایر، بلیط هواپیما ماهان، بلیط هواپیما مشهد، بلیط هواپیما لحظه آخری، بلیط قطار و .... را می‌توانید توسط سامانه رزرو بلیط هواپیما گردشا و تیک بان تهیه کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها