اگر مسافر مشهد و زائر امام رضا(ع) هستید و می‌خواهید سال خود را در جوار امام هشتم نو کنید، بدانید که خراسانی‌ها در کنار زیارت، برنامه‌های شاد و سرگرم‌کننده متعدد دیگری برایتان تدارک دیده‌اند؛ از برگزاری جشن نوروزگاه در تمام شهرستان‌های این استان و حتی نقاط مرزی گرفته تا برپایی چادرهای عشایری و اجرای رالی خانوادگی.
کد خبر: ۱۱۳۰۵۲۶

بر همین اساس استاندار خراسان رضوی از برگزاری مراسم نوروزگاه در مرز دوغارون بین ایران و افغانستان خبر داد و گفت: باید به این امر در تمام مرزهای استان توجه ویژه شود، چراکه مرزهای خراسان، مرزهای صلح و دوستی هستند و تلاش میشود اینگونه مراسم، با توجه به اینکه همسایگان مشترک ما نیز نوروز را جشن میگیرند، افزایش یابد.

به گزارش جامجم، علیرضا رشیدیان افزود: سالی که گذشت برای مردم ما توأم با مشکلاتی از قبیل وقوع زلزله و سیل در استان و سایر استانهای کشور بود، اما نوروز فرصتی است که مردم با بهرهگیری از نشاط معنوی در مشهد خود را برای سالی بهتر و پر امیدتر آماده کنند.

وی به حضور رهبری در مشهد در ایام نوروز اشاره و خاطرنشان کرد: امسال در کنار برگزاری مراسم تحویل سال، مانند هر سال میزبان مقام معظم رهبری در مشهد هستیم، این حضور پیام بزرگی برای ماست، ما نیز آماده استماع پیام ایشان هستیم و تمام تلاش دولت طی سال جاری در جهت تحقق پیام ایشان بوده و سال آینده نیز است.

ابوالفضل مکرمیفر، مدیرکل میراثفرهنگی، صنایعدستی و گردشگری خراسان رضوی نیز به برخی مراسمهای تدارک دیده شده برای نوروز اشاره کرد و گفت: رالی خانوادگی فردوسی تا خیام با محوریت پاسداشت مفاخر استان هفته دوم فروردین 97 برگزار میشود.

مکرمیفر با بیان اینکه میراثفرهنگی خراسان رضوی همانند سالهای گذشته مراسمهای آیینی ویژهای را برای نوروز تدارک دیده است که از آن جمله میتوان به برگزاری جشن نوروزگاه اشاره کرد،افزود: مراسم افتتاحیه جشن نوروزگاه در آرامگاه فردوسی برگزار میشود و بر گرفته از آیینهای نوروزی است، ضمن اینکه نوروزگاه در تمام شهرستانهای استان اجرا میشود و مراسم مشترک نوروزگاه را در مرز دوغارون بین ایران و افغانستان شاهد خواهیم بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها