شهرام میرآخورلو، معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف‌کننده گفت: نظارت ویژه در بازار عید نوروز از هفتم بهمن آغاز شد و تا 31 فروردین ادامه دارد.
کد خبر: ۱۱۳۰۲۷۳

وی با بیان اینکه ماهانه 200 هزار بازرسی انجام میگیرد، افزود: در بخش کالا بیشترین شکایت مربوط به میوه، نان و گوشت و در بخش خدمات مربوط به خدمات حملونقل و تعمیرگاهی است. معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرفکننده گفت: ماهانه حدود 16 هزار شکایت در کل کشور به سامانه 124 اعلام میشود. میرآخورلو افزود: نبود تعادل در عرضه و تقاضا و کمبود گوشت قرمز موجب شد در ماههای اخیر از کشورهای آسیای میانه گوشت وارد کنیم.

وی گفت: بیشترین شکایتهای مردم در حوزه گوشت مربوط به قیمت و کیفیت بوده است. قیمت 33 هزار تومان برای گوشت مخلوط در بازار رعایت میشود، اما درباره تخممرغ و گوشت با قیمتهای ایده آل فاصله داریم و باید عرضه این محصولات افزایش یابد. میرآخورلو گفت: 2500 بازرس این سازمان در استانها فعالند و اگر با سامانه 124 تماس گرفته شود، بازرسان سازمان حمایت مصرفکننده حداکثر 45 دقیقه در تهران و 30 دقیقه در شهرستانها در محل تخلف حاضر میشوند.

وی افزود: 91 درصد از کسانی که با سامانه 124 تماس میگیرند از عملکرد سازمان حمایت، راضی هستند. معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرفکننده گفت: با توجه به اینکه سیاستگذاری درباره مبارزه با قاچاق با ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز است، سازمان حمایت مصرفکننده در سال 95 میزان تخلفاتی که درباره قاچاق رسیدگی کرد از نظر ارزش، ده برابر افزایش یافته بود.

میرآخورلو افزود: در سال 96 نیز میزان بازرسیهای این سازمان 10 درصد افزایش، اما رقم تخلف کاهش یافت. سازمان حمایت مصرفکننده بازار را برای کالاهای قاچاق پرخطر کرده است. وی گفت: نرخ خدمات در ایام نوروز به هیچ وجه نباید افزایش داشته باشد و بحث چارتری هواپیماها نیز برای جلوگیری از پایمال شدن حق مردم تا پایان تابستان سال آینده حذف میشود. معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرفکننده افزود: امسال در تولید پسته با مشکل روبهرو شدیم و اکنون بر این اساس قیمت پسته در بازار افزایش یافته است. وی گفت: برای خالص فروشی شیرینیها، ترازوها در تهران تجهیز شدهاند، اما همچنان درباره خالص فروشی شیرینی شکایت داریم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها