رئیس پلیس پایتخت در گفت‌وگو با جام جم آنلاین

توصیه به رانندگان در صورت تصادف / این زمان ها بیشتر تصادف می شود

رئیس پلیس تهران با اشاره به آغاز بکار قرارگاه ترافیک نوروزی از امروز تا 15 فروردین 97 اعلام کرد در صورت بروز سانحه تصادف (غیر جرحی) هر دو خودرو برای جلوگیری از ایجاد ترافیک لازم است در صورت قابلیت حرکت به منتهی‌الیه سمت راست خیابان بروند.
کد خبر: ۱۱۳۰۰۲۴
توصیه به رانندگان در صورت تصادف / این زمان ها بیشتر تصادف می شود

سردار حسین رحیمی با اشاره به حجم بالای ترافیک در ایام پایانی سال به جام جم آنلاین گفت: هم‌اکنون حجم خودروهای موجود در پایتخت بیش از 4 برابر ظرفیت واقعی کلان‌شهر تهران است و به همین دلیل نه‌تنها در ایام سال شاهد بروز ترافیک در ساعات پیک هستیم بلکه در ایام پایانی سال تقریباً 30 درصد ترافیک تهران افزایش خواهد یافت که همکاری رانندگان و کاهش استفاده از خودروهای شخصی می‌تواند کمک شایانی در کاهش این ترافیک باشد.

رحیمی در ادامه افزود: این در حالی است که ترافیک یاد شده با آغاز تعطیلات نوروزی به‌یک‌باره کاهش‌یافته و پایتخت خلوت‌تر از همیشه خواهد شد ازاین‌رو لازم است رانندگان محترم دقت عمل بیشتری نسبت به نحوه رانندگی خود در این ایام داشته باشند تا مبادا سانحه‌ای برایشان ایجاد و تعطیلات ناخوشایندی را تجربه کنند.

این مقام مسئول تصریح کرد: اگرچه تهران به‌عنوان یک جاذبه برای سفرهای نوروزی مسافران دیگر شهرستان‌هاست و هرسال میزبان مسافران نوروزی است، اما با توجه به جمعیت ساکن این کلان‌شهر، پایتخت یکی از شهرستان‌های اصلی مسافر فرست به دیگر نقاط کشور است و همین نکته عاملی در تجربه تهرانی کم ترافیک خواهد بود.

رئیس پلیس تهران با اعلام آمادگی کامل پلیس راهور برای مدیریت ترافیک روزهای پایانی سال در ادامه افزود: خلوتی تهران بعضاً عاملی در افزایش سرعت رانندگی افراد می‌شود درحالی‌که به همان میزان نیز احتمال افزایش سوانح رانندگی هم بالا خواهد رفت. بنابراین بهتر است رانندگان نوروزی در کلان‌شهر تهران نسبت به گذشته دقت عمل بالاتری در رعایت قوانین داشته باشند.

وی تأکید کرد: در صورت بروز سوانح رانندگی غیر جرحی بر اساس قانون، رانندگان در صورت امکان حرکت خودروهایشان باید برای جلوگیری از بروز ترافیک سنگین به منتهی‌الیه سمت راست خیابان رفته و منتظر رسیدن افسر راهنمایی و رانندگی باشند. اما درباره تصادفات جرحی به دلیل جلوگیری از افزایش آسیب‌های احتمالی به مصدوم نباید تغییری درصحنه ایجاد شود.

وی درباره حوادث منجر به مصدومیت اظهار کرد: درباره سوانحی که منجر به جراحت فردی شده است اولین کار درخواست نیروی امدادی برای رسیدگی به شرایط جسمی مصدوم است و در صورت انتقال مصدوم به مراکز درمانی یا انجام درمان‌های سرپایی و تایید بی‌خطر بودن جابجایی برای مصدوم از سوی نیروهای امدادرسان می‌توان صحنه تصادف را برای جلوگیری از بروز ترافیک تغییر داد. هرچند نیروی امدادی درصورت بی‌خطربودن جابجایی خودشان اقدام به انتقال مصدوم به کنار خیابان و انجام عملیات می‌کنند.

رحیمی تصریح کرد: اگرچه کارشناس راهنمایی رانندگی با بررسی آثار و شواهد موجود صحنه تصادفات قادر به تشخیص نحوه بروز حادثه خواهد بود؛ اما به رانندگان توصیه می‌کنم در صورت چنین حوادثی رانندگان قبل از تغییر صحنه تصادف نسبت به ثبت تصاویر یا فیلم صحنه اقدام کرده و هنگام رسیدن کارشناس آن را در اختیار کارشناس قرار دهند.

رئیس پلیس پایتخت درباره زمان رسیدن کارشناسان به محل سانحه نیز به خبرنگار ما گفت: بر اساس اطلاعاتی که در اختیارداریم میانگین رسیدن کارشناسان سر صحنه تصادف 7 دقیقه است و در تلاشیم که این زمان را هم به‌صورت منطقی کاهش دهیم تا در اسرع وقت نسبت به تعیین تکلیف و ارجاع کار به دیگر نهادهای مسئول مثل بیمه اقدام شود.

رحیمی تصریح کرد: درگذشته به این دلیل که تأکید فعالیت پلیس 110 به جرائم و بررسی شکایات (خدمات انتظامی) بود تقریباً 80 درصد خدمات پلیس 110 اختصاص داشت و زمان ثبت‌شده برای رسیدن کارشناس به صحنه تصادف کمی بیشتر از 10 دقیقه بود؛ اما همان‌طور که قبلاً اشاره شد با تدابیر جدید این زمان کاهش خواهد یافت.

این مقام مسئول درباره بیشترین ساعات سوانح رانندگی به جام جم آنلاین گفت: ساعات پایانی شب و اوایل صبح بیشترین تصادفات ثبت می‌شود و ظهر نیز می‌تواند برای رانندگان بی‌احتیاط حوادثی را دربی داشته باشد.

وی در پایان ضمن توصیه به رعایت دقیق قوانین تاکید کرد: برای اینکه رانندگان محترم و اعضای خانواده‌ آنها در ایام نوروز تعطیلات خوبی را تجربه کنند، بهترین راهکار این است که رانندگان قوانین را دقیقا رعایت کرده و هرگز با عجله اقدام به رانندگی نکنند.


عماد عزتی / جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها