سخنگوی وزارت خارجه ایران تغییرات و اخراج ها و آمد و شدها در دولت ترامپ را جدید ندانست و آن را موضوع داخلی این کشور خواند و تاکید کرد که سیاست های کلان آمریکا را رصد می کنیم.
کد خبر: ۱۱۲۹۷۷۵
تغییرات و اخراج ها در دولت ترامپ تازگی ندارد

به گزارش جام جم آنلاین، بهرام قاسمی امروز (چهارشنبه) در آخرین نشست هفتگی با خبرنگاران در سال ١٣٩٦، درباره برکناری وزیر خارجه آمریکا و تاثیر آن بر برجام گفت: این تغییرات و تحولات اخراج ها و آمد و شدها در دولت ترامپ تازگی ندارد، این تغییرات موضوع داخلی آمریکاست و به خودشان مربوط است آنچه برای ما مهم است سیاست ها و رویکردهای آمریکاست و این سیاست ها را رصد و در قبال آن مواضع خود را در آینده اتخاذ خواهیم کرد.

سخنگوی وزارت خارجه همچنین حضور ایران در سوریه را مستشاری دانست و درباره نشست کمیسیون مشترک برجام در وین در روز جمعه خاطرنشان کرد: مشکلات، موانع تخطی ها و بدعهدی هایی که احتمالا توسط طرفهای مقابل و،‌بخصوص آمریکا صورت گرفته را در این نشست دنبال خواهیم کرد.

قاسمی سفر لودریان به تهران و مذاکرات طرفین را صریح و سازنده عنوان کرد و افزود: امیدوارم طرف فرانسوی با پاسخ هایی که از تهران در محیطی با صراحت دریافت کرد، با واقعیات ایران و منطقه آشنا شود.

وی در پاسخ به سوالی درباره اشغال ساختمان سابق سفارت ایران در بن آلمان توسط تعدادی که خود را آنارشیست خوانده اند، گفت: تعدادی به این ساختمان ورود کرده و در آنجا اتراق کردند اما به محض اطلاع نمایندگی های ما در آلمان ورود کرده و با پلیس و مقامات شهرداری وارد مذاکره شدند و عکس العمل های مناسب و لازم صورت گرفت. امیدواریم براساس تفاهمات انجام شده هر چه زودتر مسئله فیصله یابد.

قاسمی در خصوص تهدید آمریکا برای حمله به سوریه نیز تصریح کرد: که آمریکا حق حضور در سوریه را ندارد.

سخنگوی وزارت خارجه درباره مذاکره بین آمریکا و کره شمالی نیز گفت: گفتگو بین آمریکا و کره شمالی و هرگونه تلاش برای کمک به تثبیت صلح، ثبات و امنیت جهانی مورد استقبال ماست، ولی باید اذعان کنم که خیلی نمی توان به سیاست ها و رویکردهای آمریکا اعتماد کرد اما هر گامی که به صلح و ثبات در جهان کمک کند می تواند مورد استقبال ایران قرار گیرد.

وی درباره حمله اخیر به سفارت ایران در لندن نیز گفت: اعتراض و درخواست های ما از دولت انگلستان باقی است و امیدواریم شاهد اتفاقات مشابه نباشیم، چون در غیر این صورت باید در رویکردها و سیاست های خود،نگاه جدید و تجدیدنظرهایی داشته باشیم.

سخنگوی وزارت خارجه همچنین با اشاره به حمله مهاجمین به محل اقامت سفیر ایران در اتریش بیان کرد: وزارت خارجه پیگیری های خود را داشته است.

قاسمی درباره خبرهای منتشر شده مبنی بر لغو سفر مکرون به ایران گفت: این سفر در زمان لازم اگر مقدمات آن فراهم شود، می تواند انجام شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها