حمید شاه‌آبادی با اشاره به عزم رسانه ملی برای پیشگیری از سوانح جاده‌ای گفت: در جشنواره تولیدات رادیویی در حوزه سوانح و حوادث، 13 دستگاه برای کاهش سوانح اعلام آمادگی کرده‌اند.
کد خبر: ۱۱۲۹۵۷۵

به گزارش روابطعمومی معاونت صدا، معاون صدای رسانه ملی که در جلسه ستاد رسانهای پیشگیری از سوانح و حوادث نوروز 97 سخن میگفت، افزود: درخواست ما از این دستگاهها این است پیشنهادهای خود را برای اینکه چه اقداماتی میتوانند برای کاهش سوانح و حوادث انجام دهند یا اگر پیشنهادی برای سایر دستگاهها دارند، اعلام کنند.

او با تاکید بر حفظ پویش کاهش سوانح و حوادث جادهای در طول سال آتی و بخصوص فصل تابستان تصریح کرد: با آنکه دوست نداریم اخبار تلخ را بشنویم، اما به عنوان رسانه امین مردم باید آن را به اطلاع آنها برسانیم.

شاهآبادی با اشاره به محدودیت آنتندهی در جادهها بیان کرد: رادیو اینترنتی میتواند همراه خوبی برای اطلاع رسانی باشد و بر همین اساس، ویرایش سوم اپلیکیشن «ایرانصدا» چند روز پیش منتشر شده و اطلاع رسانی گسترده در دستور کار رسانهها قرار میگیرد.

معاون صدا با اشاره اینکه شبکههای رادیویی ماموریت ویژهای برای کاهش سوانح جادهای دارند، گفت: تمرکز ما روی 30 کیلومتری شهرهاست و براساس نامگذاری پویش 6030، باید این توجه ایجاد شود و اگر حتی جان یک نفر از این طریق نجات پیدا کند، کار بزرگی انجام دادهایم. شاهآبادی با درخواست از دستگاههای فعال در این پویش برای ایجاد علائم و نشانههای پویش 6030 در 30 کیلومتری شهرها تصریح کرد: باید در ایام نوروز مردم را با این پویش آشنا کنیم تا در محدوده 30 کیلومتری توجه بیشتری انجام دهند و همین توجه باعث شود از بروز یک حادثه جلوگیری شود.

او با تاکید بر اینکه رادیوهای استانی براحتی میتوانند فاصله 30 کیلومتری از شهرها را پوشش دهند، گفت: برنامهریزی خوبی از سوی مدیران این شبکهها انجام خواهد شد تا حوادث جادهای در محدوده 30 کیلومتری از شهرها کاهش پیدا کند.

معاون صدای رسانه ملی با بیان اینکه معاونت صدا، نقش نمایندگی رسانه ملی را برای دستگاههای متولی پویش 6030 ایفا میکند، افزود: شبکههای استانی و رادیوهای محلی در سراسر کشور پرچمدار پویش مردمی 6030 هستند.

او با اشاره به اینکه رسانه ملی بلندگوی دستگاههای متولی در پویش است، خاطرنشان کرد: در این میان نباید نقش مردم نادیده گرفته شود و باید از آنها خواست تا در راستای تکالیف شهروندی خود در قبال کاهش سوانح جادهای عمل کنند.

معاون صدای سازمان صداوسیما در پایان ضمن اعلام برگزاری دائمی جلسات دورهای این ستاد تصریح کرد: در اولین جلسه ستاد رسانهای پیشگیری از سوانح و حوادث بعد از سال 97، مصوبات این جلسه و نتایج پویش بررسی و تصمیمات راهبردی در فصل جدید متناسب با نتایج ارزیابیها در دستور کار قرار خواهد گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها