رئیس اداره مبارزه با بیماری‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مناطق زلزله‌زده کرمانشاه بخصوص شهرستان سرپل ذهاب با مشکل جدی فاضلاب و زباله روبه‌روست که تا قبل از گرم شدن هوا این مشکل باید برطرف شود.
کد خبر: ۱۱۲۹۰۰۷

به گزارش ایرنا، دکتر محمدمهدی گویا افزود: در جریان بازدید از مناطق زلزلهزده کرمانشاه به وضوح مشاهده کردیم که در برخی از جاها فاضلاب به درستی جمعآوری نمیشود. بخشی از فاضلاب شهرستان سرپل ذهاب به شکل نامناسبی به داخل رودخانه الوند میریزد که با گرم شدن هوا مردم با مشکلات جدی مواجه میشوند.

او بروز بیماری سالک در منطقه را با توجه به وضعیت و شرایط آنجا جدی دانست و گفت: باید از بروز این بیماری جلوگیری شود، چراکه در صورت بروز مقابله با آن سخت است.

گویا با بیان اینکه بخشی از نخالههای ساختمانی در مناطق زلزلهزده هنوز جمعآوری نشده است، افزود: باید با استفاده از توان دیگر استانها هرچه سریعتر این نخالهها جمع آوری شود و از بروز بیماری تا قبل از گرم شدن هوا جلوگیری شود. او از مار و عقربگزیدگی نیز به عنوان تهدید دیگر در این مناطق نام برد و گفت: این جانوران در زیر نخالههای ساختمانی لانه میکنند و سلامت مردم را به خطر میاندازند.

وی با بیان اینکه وزارت بهداشت تدارکات لازم برای تهیه و تامین سرم ضد مار و عقرب دیده است، افزود: جمع آوری نخالههای ساختمانی بهترین راهکار برای پیشگیری از بیماری است.

مدیرکل محیطزیست استان کرمانشاه نیز با اشاره به آخرین وضعیت مدیریت نخالههای مناطق زلزلهزده، گفت: قرار است نخالههای ساختمانی روستاها تا قبل از پایان سال جمعآوری و در 40 نقطه به صورت موقت، مکانیابی و بر اساس شاخصهای محیط زیستی و بهداشتی مشخص شده، دپو شود.

وی تعداد این مراکز را 40 نقطه اعلام کرد و ادامه داد: مقرر شده تا قبل از پایان سال نسبت به جمعآوری و انتقال نخالهها به این 40 نقطه اقدام شود.

به گفته مدیر کل محیطزیست استان کرمانشاه، مکانیابی این مراکز به شکلی انجام شده که در فاصله معینی از هم و از مناطق مسکونی دور باشند تا مشکل محیطزیستی و بهداشتی برای مردم ایجاد نشود. یاوری تاکید کرد: این 40 نقطه موقت است و پس از آن یا نخالهها بازیافت خواهد شد و یا برای دفن و دپو دائم به مکان دیگری منتقل میشود که درباره مکان دائمی دفن نیز باید با همکاری دستگاههای مربوطه مانند محیطزیست و دانشگاه علوم پزشکی تصمیمگیری شود.

یاوری درباره نخالههای ساختمانی شهر سرپل ذهاب نیز خاطرنشان کرد: در این شهر نیز یک نقطه در حاشیه پروژه بیوکمپوست سرپل ذهاب برای دپو نخاله مشخص شده که نخالهها در حال جمعآوری و انتقال به این مکان است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها