تحلیلگران اقتصادی سینما در چین می‌گویند، کمدی درام اکشن و خانوادگی «داداش باجرانجی» در سه روز اول نمایش عمومی در سینماهای این کشور غوغا کرد. تماشاگران چینی برای دیدن این فیلم، 55 کرور (حدود 9 میلیون دلار) پرداخت کردند. اکران عمومی فیلمی از سلمان خان در چین، بعد از موفقیت مالی عظیم فیلم‌های عامر خان در این کشور آسیایی صورت می‌پذیرد.
کد خبر: ۱۱۲۸۰۳۱

تهیه کنندگان داداش باجرانجی از سه ماه قبل، تبلیغات وسیعی برای نمایش عمومی این کمدی خانوادگی در چین به راه انداخته بودند. اهل فن در چین عقیده داشتند موفقیت عامر خان در بین تماشاگران چینی، راه را برای حضور بقیه ستارگان بالیوود در این کشور هموار کرده است. نکته جالب این است که داداش باجرانجی حدود دو سال بعد از نمایش عمومی موفقیتآمیز خود در هند، به روی پرده سینماهای چین رفته است. فیلم در زمان نمایش عمومی در هند، 300 کرور (46 میلیون دلار) فروش کرد و لقب بک بلاک باستر را گرفت. رقم فروش فیلم در دیگر کشورهای دنیا هم، 500 کرور (77 میلیون دلار) بوده است. استقبال منتقدان چینی از این درام خانوادگی هم مثل تماشاگران این کشور، بالا و مثبت

بوده است. به گفته آنها، مضمون خانوادگی و انساندوستانه فیلم، عامل اصلی موفقیت زیاد آن در بین تماشاگران چینی است. تحلیلگران سینمایی پیشبینی میکنند داداش باجرانجی در جدول گیشه نمایش سینماهای چین، بیش از 50 میلیون دلار فروش کند. آنها میگویند صنعت سینمای هند یک بازار فروش بسیار خوب در قاره آسیا پیدا کرده است. به گفته اهل فن، تماشاگران چینی در کنار استقبال از بلاک باسترهای هالیوودی، نگاه خوب و مثبتی هم به تولیدات بالیوود دارند.

داداش باجرانجی سال 2015 در هند اکران عمومی شد. کبیر خان کارگردان آن و ارباز خان (برادر سلمان) تهیهکننده آن است. این فیلم با هزینه تولید 90 کروری تهیه شد، که برای تولیدات هندی رقم کلانی به حساب میآید. در داستان فیلم، سلمان خان در نقش باجرانجی جوان ساده دل و کشتی گیر روستایی ظاهر شد که یک دختر بچه شش ساله کرولال را پیدا میکند. او بزودی متوجه میشود این دختر بچه اهل پاکستان است و به طور اتفاقی سر از هند درآورده است.

سفر هیجانانگیز این جوان روستایی برای رساندن دختر به خانوادهاش، سوژه رسانههای گروهی شده و شوری در دل مردم عادی خلق میکند. نکته جالب این است که دو کشور هند و پاکستان رابطه چندان دوستانهای با هم ندارند و این فیلم، دوستی بین مردم دو کشور را تشویق میکند.

کارینا کاپور خان و نوازالدین صدیق دو بازیگر مهم دیگر داداش باجرانجی هستند. نقش دختر کوچولوی فیلم را هارشالی مالهوترا بازی کرد. منتقدان سینمایی بازی این بازیگر تازه وارد را ستودند و گفتند در هیچ یک از صحنههای فیلم، در مقابل سلمان خان کم نمیآورد.

به دنبال موفقیت بالای مالی و انتقادی فیلمهای عامرخان در چین، حالا نوبت به بقیه ستارگان سینمای هند رسیده است که با فیلمهای خود، موفقیتهای تازهای را در این کشور پرجمعیت آسیایی کسب کنند. در طول فصل گذشته درام اجتماعی «سوپراستار مخفی» عامرخان موفق به فروشی بالای صد میلیون دلار در جدول گیشه نمایش سینماهای چین شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها