هیات داوران جایزه سرو ایرانی، در نشستی که در دانشکده ادبیات دانشگاه تهران برگزار شد، استاد لوریس چکناواریان، آهنگساز و رهبر ارکستر برجسته را به عنوان برنده جایزه سرو ایرانی برای سال 1396 در گروه سنی بالای 65 سال برگزید. همچنین دکتر سجاد آیدنلو شاهنامه‌شناس و استاد دانشگاه به عنوان بهترین چهره میراث فرهنگی ایران در گروه سنی زیر 40 سال انتخاب شد. در برنامه سالانه‌ای که بزودی برگزار خواهد شد، تندیس سرو سایه‌فکن به این دو کوشنده فرهنگ و هنر پیشکش خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۲۷۶۹۲

جایزه فرهنگی سرو ایرانی از سوی گروهی از انجمنهای فرهنگی و علمی غیردولتی در سال 1393 برپا شده است. این جایزه در سال 1394 به دکتر عبدالمجید ارفعی و آیدین سلسبیلی و در سال 1395 به دکتر ژاله آموزگار و میلاد وندایی اهدا شده بود. جایزه سرو ایرانی یک جایزه مردمنهاد در زمینه میراث فرهنگی است که در دو رشته استادان برتر و جوانان کوشنده برگزار میشود.

انجمنهای دانشگاهی و فرهنگی فهرستی از نامزدهای شایسته در دو رشته را برای هر سال تهیه کرده و سپس داورانی شامل استادان دانشگاه یا فعالان در زمینه میراث فرهنگی را برگزیده و فهرست نامزدها را به هیات داوران ارائه میکنند تا هیات داوران در هر رشته یک نفر را برگزیند. هیات داوران و نامزدها باید کاملاً مستقل بوده و در انجمنهای تشکیلدهنده سرو ایرانی عضویت نداشته باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها