حسن تفتیان، سریع‌ترین دونده ایران می‌گوید که ورود به فینالیست‌های جهان حس شیرینی بود ولی اگر با شرایط نرمال به بیرمنگام می‌رسید نتیجه بهتری هم رقم می‌خورد. تفتیان که در مسابقات جهانی داخل سالن در بیرمنگام انگلیس به مقام با ارزش پنجم جهان رسید به ایسنا گفت: خیلی خوشحالم که یک ایرانی توانست برای اولین بار به فینال دوهای سرعت جهان راه پیدا کند. این اتفاق می‌تواند خیلی مهم و ارزشمند باشد. باید از همه کسانی که مرا کمک کردند تا این لحظه و این اتفاق تاریخی برای کشورم رخ دهد، تشکر کنم.
کد خبر: ۱۱۲۷۶۸۳

او در مورد حس خود بعد از پنجم شدن در رقابتهای داخل سالن قهرمانی جهان گفت: خیلی خوشحالم که این اتفاق افتاد. نمیتوانم حس خود را توصیف کنم. حسی که در دو ساعتی که بین مرحله نیمهنهایی و فینال داشتم هیچگاه قابل توصیف نیست. من در کنار بهترین دوندهها و رکورددارهای دنیا در مرحله نهایی حضور داشتم و باید با آنها رقابت میکردم. حس شیرینی بود.

سریعترین دونده ایرانی گفت: شیرینتر از فینالیست شدن این بود که در فینال جنگیدم. مربیام به من این اعتماد به نفس را داد که در فینال تنها شرکتکننده نباشم و برای کسب مدال بجنگم. اما واقعا دیر رسیدن به بیرمنگام در کسب نتیجه تاثیرگذار بود. من برای این مسابقات سخت تمرین کرده بودم. برنامهریزی منظم و خوبی داشتم و با همه شرایطی که در رسیدنم به بیرمنگام رخ داد توانستم رکورد 53/6 ثانیه را ثبت کنم و پنجم شوم.

دارنده مدال طلای قهرمانی آسیا در دوی 100 متر خاطرنشان کرد: همه جهان متوجه شدند که دوومیدانی ایران پتانسیلهای خوبی دارد. البته قبلا هم کسب مدال جهانی توسط حدادی اتفاق افتاده اما باید دانست که اینها کار آسانی نیست. سختیهای زیادی در رقابتهای جهانی وجود دارد و حمایت و پشتیبانیهای زیادی را میطلبد. اگر حمایتها و پشتیبانیها باشد مطمئنا رتبههای خوبی در رقابتهای جهانی در این رشته خواهیم داشت و کسب مدال در المپیک 2020 نیز برای دوومیدانی دور از دسترس نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها