این سریال به کارگردانی حسن هدایت مراحل فنی را سپری می‌کند

«نزدیکی‌های بهشت» در افلاک

حسن هدایت که با کارگردانی مجموعه «کارآگاه علوی» در میان مخاطبان تلویزیون شهره است، سریال تلویزیونی «نزدیکی‌های بهشت» را جلوی دوربین برد.
کد خبر: ۱۱۲۶۵۳۹
«نزدیکی‌های بهشت» در افلاک

این مجموعه که به سفارش سیمای لرستان (شبکه افلاک) و همکاری معاونت امور استانها تهیه میشود، روی میز تدوین قرار دارد و بعد از آماده شدن قرار است از یکی از شبکههای سراسری روی آنتن برود.

در این مجموعه در کنار بازیگران اصلی، بازیگران بومی استان لرستان هم حضور دارند. مجموعه نزدیکیهای بهشت روایتگر داستان زندگی سه خانواده است که در مسیر ازدواج فرزندان خود دچار مشکلاتی میشوند.

در این مجموعه 13 قسمتی، کاظم هژیرآزاد، سیامک اطلسی، زهرا سعیدی، جمشید شامحمدی، هستی فرحی، شیوا خسرومهر، مجید سعیدی، منظر لشکری، مریم عبدلی و ... بازی میکنند.

استفاده از زبان استاندارد

حسن هدایت، کارگردان سریال تلویزیونی نزدیکیهای بهشت درباره تولید این مجموعه به جامجم توضیح داد: این سریال محصول شبکه افلاک است که با همکاری معاونت امور استانها تولید میشود. این مجموعه در تهران، بروجرد و خرمآباد تصویربرداری شده و در حال حاضر هم مراحل فنی را
سپری میکند.

وی در پاسخ به این که آیا به موضوع ازدواج در این سریال نگاه جدی داشتهاید یا از چاشنی طنز هم استفاده کرده اید، گفت: تم قصه این سریال جدی است، اما مثل زندگی روزانه تک تک آدمها، شوخی و خنده را هم در آن لحاظ کردهایم تا داستان برای مخاطب باورپذیر بوده و از جنس زندگی خودش دور نباشد، اما تم اصلی قصه به هیچوجه طنز نیست. ضمن اینکه معتقدم آثار طنز به سمت لودگی رفته است، به همیندلیل سعی میکنم از این فضاها دوری کنم. تلاش دارم کارهایم به گونهای باشد که مردم آن را جدا و دور از خود ندانند.

وی با اشاره به بازنویسی فیلمنامه سریال گفت: بازنویسی نهایی فیلمنامه را خودم انجام دادم، زیرا احساس کردم برای یکدست شدن نیاز به بازنویسی دارد. متن پراکندگی داشت و باید سر و شکل منسجم میگرفت.

هدایت در پاسخ به این که آیا در سریال نزدیکیهای بهشت فقط به موضوع ازدواج میپردازید یا به مسائل دیگری هم توجه کردهاید، توضیح داد: در این سریال به دو موضوع دیگر نیز نگاه جدی داشتهایم. در نزدیکیهای بهشت سعی کرده ایم به معرفی فضاهای طبیعی و اجتماعی استان لرستان و مرکز آن خرم آباد بپردازیم. در واقع حال و هوای سریال تهرانی نیست و رنگ و بوی بومی دارد. تلاش کرده ایم تا جاذبههای این استان را در قالب قصه به مردم نشان بدهیم.

این کارگردان افزود: همچنین بر کارآفرینی و تلاش گروهی برای ایجاد اشتغال هم اشاره کرده ایم. این موضوع در دو سال اخیر در جامعه ما به شکل جدی دنبال میشود و ما تلاش داشتیم از زاویهای تازه به این موضوع نگاه کنیم و در لایههای قصه به موضوع کارآفرینی توجه کرده باشیم. البته مراقب بودیم که این بخش از قصه جنبه سفارشی و شعاری پیدا نکند.

وی درباره حضور بازیگران بومی در سریال نیز توضیح داد: در این مجموعه در کنار بازیگران تهرانی از بازیگران بومی هم بهره بردهایم، حتی نقشهای اصلی را به بازیگران توانمند بومی سپردهایم. در واقع این طور نبوده که در سریال فقط بازیگران تهرانی نقشهای کلیدی را بازی کنند، بلکه این فرصت در اختیار بازیگران بومی هم قرار داده شده است.

هدایت با اشاره به استفاده از لهجه و گویش لری در سریال گفت: ما برای استفاده از زبان محلی در جاهایی دچار مشکلاتی هستیم. به عنوان مثال، زبان لری در همه مناطق استان لرستان یکدست نیست. یعنی مردمان هر منطقه یک نوع لهجه دارند و با یک غلظت خاص صحبت میکنند.

وی ادامه داد: بنابراین اگر میخواستیم از لهجه لری استفاده کنیم به ترکیب عجیب و غریبی میرسیدیم که برای تماشاگر عام قابل فهم نبود. به همین دلیل تصمیم گرفتیم زبان فارسی را در نظر بگیریم و فقط در چند مورد خاص که نشانگر منطقه لرستان باشد، بازیگران با لهجه قابل فهم لری حرف میزنند که البته دیالوگهایشان نیز پیچیده نیست.

مهربان اما تاثیرگذار

زهرا سعیدی در این مجموعه نقش مادر را بازی میکند، درباره نقشش به خبرنگار ما گفت: وقتی نام آقای هدایت به عنوان کارگردان مطرح شد، من بازی در مجموعه نزدیکیهای بهشت را پذیرفتم. قبلاً هم با او سریال «بانو» را کار کرده بودم و تجربه خوبی از همکاری با وی داشتم. در این اثر هم نقش مادر را بازی میکنم؛ یک مادر مهربان.

وی ادامه داد: تعداد مادرهای متفاوت در آثار نمایشی ما کم است. در حالی که جا دارد نویسندگان به این مساله توجه بیشتری داشته باشند تا شاهد مادرهایی از جنسهای مختلف باشیم. ولی متاسفانه اکثر مادرها در آثار نمایشی کلیشهای هستند و حرفهای تکراری هم میزنند. در حالی که من هم دوست دارم نقش یک مادر فعال و تاثیرگذار را در قصه بازی کنم. نقش مقابلم در این سریال تلویزیونی را جمشید شاه محمدی بازی میکند.

یک پدر متعهد

سیامک اطلسی درباره نقشش در سریال نزدیکیهای بهشت به جامجم گفت: وقتی آقای هدایت، کارگردان پیشنهاد بازی در این سریال را به من داد، پذیرفتم. برای او احترام خاصی قائلم و به نظرم جزو کارگردانان کاربلد است که کارش را بدرستی انجام میدهد.

وی ادامه داد: من در این سریال نقش پدر دختری را بازی میکنم که محور اصلی قصه است و اواسط کار ماشین به او میزند و اتفاقات مختلف رقم میخورد.

این بازیگر در توضیح بیشتر نقش گفت: هر کاری ویژگیهای خاص خودش را دارد و باید متفاوت باشد تا به تکرار نیفتیم. در این سریال هم نقش پدری را بازی میکنم که روی دخترش تعصب دارد و متعهد است. این پدر در کار تولید میوه و سبزیجات گلخانهای است.

اطلسی با اشاره به دشواریهای بازی در این سریال نیز توضیح داد: بخشی از این سریال در بروجرد و خرم آباد ضبط شد و رفت و برگشت سخت بود، اما از آنجا که آقایهدایت را دوست دارم، این دوری مسافت خیلی اذیتکننده نبود.

فاطمه عودباشی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها