شیرین عبدالوهاب، خواننده سرشناس مصری به‌خاطر آنچه تمسخر رود نیل خوانده شده، به شش ماه زندان محکوم شد. شیرین که در دادگاه حضور نداشت می‌تواند درخواست کند که در حکم صادره تجدیدنظر شود. پیشتراتحادیه موسیقیدانان مصر شیرین را از اجرای کنسرت در مصرمنع کرده بود.
کد خبر: ۱۱۲۶۲۳۱
6 ماه زندان برای مسخره کردن رود نیل

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فرارو،دلیل محکومیت این خواننده انتشار ویدئویی از کنسرتی بود که یک سال پیش در شارجه داشت. در این کنسرت ازاو خواسته شد تا آهنگ «ماشربتش من نیلها» (از نیل نمینوشی؟) را اجرا کند.

شیرین در پاسخ به این درخواست به شوخی گفت «خوردن آب نیل باعث میشود تب حلزون بگیرم.» تب حلزون، بیماری است که از تماس با آب آلوده به انگل ناشی میشود. شیرین همچنین توصیه کرد به جای آب نیل، آب معدنی مصرف شود.

پاسخ شیرین که درشبکههای اجتماعی انتشار یافته باعث شد از سوی برخی به میهنستیزی و تمسخر مصر متهم شود و گروهی هم از او حمایت کردند. از آن زمان تاکنون شیرین بارها از «شوخی احمقانه» خود پوزش خواسته است.

اما اتحادیه موسیقیدانان مصر گفته است که پس از بررسی این ویدئو، تصمیم گرفته فعالیت شیرین را بهخاطر «تمسخر ناعادلانه مصر عزیز ما» به حالت تعلیق در آورد. حال این خواننده مصری با حکم شش ماه زندان روبهروست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها