سر یان مککلن، بازیگر کهنه‌کار انگلیسی که در مجموعه فیلم سینمایی «ارباب حلقه‌ها» نقش کاراکتر گاندالف را بازی کرد، مایل است در مجموعه تلویزیونی آن هم دوباره در این نقش ظاهر شود.
کد خبر: ۱۱۲۶۰۵۵

او در گفت‌وگویی با نشریه اسکرین اینترنشنال، از علاقه‌اش برای همکاری با این اکشن فانتزی و ماجراجویانه تلویزیونی صحبت کرد. مککلن امیدوار است مدیران شبکه آمازون که نسخه تلویزیونی ارباب حلقه‌ها را تولید می‌کنند، از او برای بازی در آن دعوت به عمل بیاورند. آمازون ماه قبل تائید کرد که به دنبال ساخت مجموعه‌ای تلویزیونی براساس داستان نوول سه جلدی و کلاسیک جی آر آر تالکین است. به گفته بازیگر 78 ساله سینما، تئاتر و تلویزیون: «من با قاب کوچک و تولیدات آن بیگانه نیستم و شرایط تولید برنامه‌ها و مجموعه‌های تلویزیونی را می‌دانم. برای همین، خیلی خوشحال می‌شوم از طرف تهیه‌کنندگان مجموعه برای بازی و همکاری دعوت شوم. نمی‌دانم آنها کار انتخاب بازیگران و کستینگ کار را آغاز کرده‌اند یا نه، اما خودم را نامزد بازی در نقش گاندالف می‌کنم. این نقش را در سه‌گانه سینمایی داستان تالکین بازی کردم و با همه جوانب و زوایای آن آشنا هستم.»

یان مککلن که این روزها در وست اند، مرکز تئاتری شهر لندن در حال بازی در نسخه تئاتری داستان معروف «جن‌گیر» است، می‌گوید بازی در نقش‌های سخت برایش بسیار چالش‌برانگیز است. به همین دلیل می‌خواهد یک بار دیگر با کاراکتر گاندالف سروکله بزند. ماه گذشته که اعلام شد مجموعه فیلم سینمایی «ارباب حلقه‌ها» تبدیل به یک مجموعه تلویزیونی می‌شود، واکنش‌های متفاوتی نسبت به قبل ابراز شد. تازه‌ترین نسخه تلویزیونی ارباب حلقه‌ها در حالی در دستور تولید قرار گرفته که سال‌ها قبل از ساخت نسخه سینمایی جنجالی آن، تهیه‌کنندگان تلویزیونی آن را به صورت مجموعه کارتونی تلویزیونی تولید و پخش کرده بودند. حالا صنعت تلویزیون به دنبال آن است که نسخه زنده داستان کلاسیک جی آر آر تالکین را جلوی دوربین ببرد. شبکه آمازون که تولید و پخش ارباب حلقه‌های تلویزیونی را به عهده دارد، هنوز اطلاعات زیادی در باره آن منتشر نکرده است. مدیران این شبکه با قوی‌خواندن نسخه سینمایی، عقیده دارند نوول سه‌قسمتی تالکین چیزهای زیادی برای اکتشاف و بررسی دارد و جکسون به دلیل محدودیت‌های زمانی مربوط به تولید فیلم‌های سینمایی، نتوانسته یا نخواسته همه آنها را در سه‌گانه موفق و پرفروش خود به نمایش گذاشته و بررسی کند.

مککلین در ارتباط با احتمال دعوت شدن برای تکرار نقش گاندالف می‌گوید: «هیچ چیز معلوم نیست. همه‌چیز بستگی به شرایط تهیه‌کنندگان مجموعه دارد. من هنوز جواب مثبت نداده‌ام، زیرا کسی از من درخواستی نکرده است! نمی‌دانم شخص دیگری بازی در این نقش را به عهده خواهد گرفت یا خودم دوباره آن عجیب و غریب قرون وسطایی را به تن خواهم کرد. امیدوارم بازیگر دیگری این نقش را به عهده نگیرد! گاندالف کاراکتری 7000 است، به همین دلیل من گزینه مطلوبی برای آن به حساب می‌آیم. سن من و گاندالف تقریبا یکی است!»

به دنبال اعلام خبر تولید ارباب حلقه‌های تلویزیونی، منتقدان تلویزیونی به استقبال خبر تولید این نسخه رفته و اضافه می‌کنند ساخت نسخه سینمایی آن کار اشتباهی بوده است. آنها همصدا با منتقدان ادبی، روی این نکته اصرار و پافشاری می‌کنند که نوول ارباب حلقه‌ها هیچ وقت قابلیت تبدیل به یک فیلم سینمایی (حتی یک کار دنباله‌دار سه قسمتی بالای دو ساعت) را نداشته و فقط به درد یک مجموعه تلویزیونی می‌خورد. با این حال، منتقدان و دوستداران ژانر تاریخی سینما از تریلوژی پیتر جکسون در زمان نمایش عمومی استقبال بالایی کردند. آنها گفتند این اقتباس سینمایی از داستان پیچیده و تودرتوی تالکین، تحسین‌برانگیز است و فیلمساز کار بسیار سختی انجام داده است. هم منتقدان و تماشاگران سینما و هم اعضای آکادمی اسکار، نسخه سینمایی پیتر جکسون را پسندیدند.

سومین قسمت این مجموعه فیلم، موفق به دریافت بیش از شش جایزه اسکار شد. سه‌گانه ارباب حلقه‌ها توانست در سطح جهانی (هم آمریکا و هم بقیه کشورهای دنیا) به فروشی دو میلیارد و 900 میلیون دلاری دست پیدا کند. هزینه تولید این تریلوژی حدود 280 میلیون دلار شد.

کیکاووس زیاری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها