مدیران و هواداران آرسنال تا همین چند سال پیش وقتی تیم‌شان از جام‌های قهرمانی در فوتبال انگلیس عقب می‌ماند، حداقل دلشان به این خوش بود که در پایان فصل آرسن ونگر قرار است ستاره جوان دیگری را به فوتبال اروپا معرفی کند. اما حالا چند سالی می‌شود که همین دلخوشی هم از طرفداران توپچی‌ها گرفته شده و بی‌دلیل نیست که طی دو سال گذشته در همین روزها و ایام درخواست رفتن ونگر از نیمکت مربیگری آرسنال بیش از همیشه از سوی طرفداران این تیم شنیده می‌شود. آنها هفته گذشته وقتی مقابل اوسترشوندس در خانه شکست خوردند، این امیدواری را داشتند که توانسته‌اند به مرحله بعدی لیگ اروپا صعود کنند. اما یکشنبه شب وقتی سوت پایان بازی فینال جام اتحادیه در ورزشگاه ومبلی زده شد، باخت 3 بر صفر مقابل من‌سیتی به این معنا بود که ونگر بعد از حضوری بیش از یک ربع قرنی در این تیم باز هم از رسیدن به قهرمانی در جام اتحادیه باز مانده است.
کد خبر: ۱۱۲۵۴۸۸

آنچه بیش از همه در این بازی به چشم میآمد، ضعف خط دفاعی شاگردان ونگر بود. توپچیها اگرچه بازی را خوب شروع کرده و توانستند در ابتدا مالکیت توپ را بیشتر در اختیار داشته باشند، اما فقط 18 دقیقه کافی بود تا سرخیو آگوئرو نشان دهد دفاع آرسنال تا چه اندازه متزلزل و پر اشتباه است. نکته جالب اینجاست که تا پیش از این بازی، آگوئرو در تمام پنج بازی قبلی منسیتی مقابل آرسنال موفق به گلزنی شده بود و مسلما دفاع این تیم باید حرکات او را بیشتر تحت نظر قرار میداد. تعلل موستفی و لورنت کوشیلنی، مدافعان میانی آرسنال مسالهای بود که در گل اول سیتی بوضوح دیده میشد. همین ناتوانی خط دفاعی توپچیها در مقابله با بازیکنان حریف بود که موجب شد وینست کومپانی گل دوم سیتی را به ثمر رسانده و تمام امیدهای ونگر را بر باد دهد.

کوشیلنی گرچه کاپیتان آرسنال است، اما بازی یکشنبه شب بخوبی نشان داد که توپچیها از فقدان یک رهبر در تیم خود بشدت رنج میبرند. در ترکیب آرسنال در این بازی با اغماض فقط میتوان جک ویلشایر و آرون رمزی را بازیکنانی موفق به حساب آورد که تا حدودی سعی داشتند مقابل منسیتی مقاومت کنند. از سوی دیگر، آنچه این روزها در تیم ونگر بیشتر از همه به چشم میآید، عدم تعادل در خطوط مختلف این تیم است. ریشه این مشکل را باید در سال 2015 جستوجو کرد؛ در آن زمان در حالی که تیم در نقاط مختلف به تقویت نیاز داشت، ونگر فقط پیتر چک را جذب کرد. خرید اوبامیانگ در نقل و انتقالات زمستانی امسال از دورتموند هم بیشتر از آنکه براساس اولویت و در جهت رفع نواقص تیم باشد، جنبه تجاری داشت.

اولین گل آگوئرو در فینالها

سرخیو آگوئرو با گلی که در بازی فینال جام اتحادیه مقابل آرسنال زد، توانست رکورد تازهای را به خود اختصاص دهد. در واقع این اولین باری بود که آگوئرو موفق شد در یک دیدار فینال گلزنی کند. او در زمان حضور در اتلتیکومادرید و در ادامه منچسترسیتی نتوانسته بود برای تیمش گلزنی کند و در نهایت موفق شد این طلسم را بشکند و برای تیمش گلزنی کند.

این گل همچنین صدونودونهمین گل آگوئرو برای منچسترسیتی بود. این مهاجم آرژانتینی اکنون به یک گل دیگر نیاز دارد تا به رکورد 200 گل با پیراهن منچسترسیتی برسد. جالب این که بازی بعدی منچسترسیتی نیز برابر آرسنال است و این مهاجم آرژانتینی میتواند با گلزنی در این دیدار به رکورد 200 گل برای سیتیزنها دست یابد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها