قصه مقاومت در این سرزمین را پایانی نیست؛ قصه‌ای که از قرن‌ها پیش قهرمانان بسیار به خود دیده است؛ از رئیس‌علی دلواری، ستارخان و باقرخان تا شهدای حرم. جشنواره تئاتر مقاومت فرصتی است برای معرفی و نگاه دراماتیک به این قهرمانان.
کد خبر: ۱۱۲۵۴۴۷

روز گذشته امیر نصیربیگی، دبیر شانزدهمین جشنواره بینالمللی تئاتر مقاومت طی حکمی نصرا... قادری را به عنوان قائممقام این جشنواره منصوب کرد و در حکم این نویسنده و کارگردان تئاتر اظهار امیدواری کرده که با بهرهمندی از تجارب گذشته و استفاده از خرد جمعی و نیز همیاری و تعامل حداکثری با هنرمندان فرهیخته و ارزشمند تئاتری کشور، جشنوارهای پویا، فراگیر و باکیفیت در جهت نیل به اهداف عالیه انقلاب شکوهمند اسلامی ایران برابر منویات مقام عظمای ولایت برگزار شود.

شانزدهمین جشنواره بینالمللی تئاتر مقاومت آذر سال97 به همت بنیاد فرهنگی روایت فتح در ده بخش تئاتر صحنهای، بینالملل، بازتولید، خیابانی، محیطی، کودک و نوجوان، نمایشنامهنویسی، عکس، پوستر و همایش پژوهشی برگزار خواهد شد.

نقش انقلاب اسلامی در مقابله با استعمار و استکبار جهانی و احیای هویت اسلامی ـ ایرانی از بخشهای این دوره از جشنواره است و پرداختن به مساله مقاومت در قالب مفاهیم مختلف چون مقاومت فرهنگی، مقاومت اقتصادی، مقاومت علمی، مقاومت سیاسی و مقاومت نظامی و نیز توجه به شخصیتهای تاریخ معاصر ایران با محوریت مقاومت در مقابل استعمار، استکبار و استبداد از جمله محورهای متفاوت آن است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها