نگاهی به نقش‌آفرینان سریال «پرستاران»

همه آن سپیدپوشان پرهیجان

سریال پرستاران (که در سطح جهان با نام اصلی‌اش all saints یعنی همه قدیسان شناخته می‌شود)، یک مجموعه تلویزیونی استرالیایی است که با توجه به موضوع پزشکی و جذاب، شخصیت‌های ملموس و کشش‌های درام داستانش، علاوه بر استرالیا در کشورهای مختلفی چون انگلیس و ایرلند و ایران هم پخش و دیده شد. سریال‌های درام پزشکی از آن دست ژانرهای پرطرفدار برای گروه‌های مختلف مخاطبان هستند و پرستاران هم توانسته با درخشش بازیگران و دیگر عواملش، نام خود را در کنار دیگر سریال‌های برتر این ژانر چون آناتومی گری، هاوس، ای‌آر و شیکاگو مِد در سطح دنیا زبانزد کند.
کد خبر: ۱۱۲۵۱۵۸
همه آن سپیدپوشان پرهیجان

پرستاران در قالب 12 فصل و مجموع 493 قسمت ساخته شد و در فاصله سالهای 1998 تا 2009 از شبکه سون نتورک روی آنتن رفت. این مجموعه، داستان پرسنل پزشکی یکی از بخشهای بیمارستانی در استرالیا را روایت میکند که بخششان به نوعی بهعنوان مازاد و اضافه بیمارستان محسوب میشود و بیمارانی را که در دیگر بخشها جایی ندارند، به اینقسمت منتقل میکنند. این قضیه موجب شده کادر درمانی این بخش از بیمارستان با مشکلات گوناگونی سر و کار داشته باشند و در کنار مسائل پزشکی، به زندگیهای شخصی خودشان نیز سرکی کشیده شود.

جودیت مکگراوث (در نقش وان ریان)، جورجی پارکر (در نقش تری سالیوان)، جرمی کامپستون، مارتین لینز، لیبی تنر، بن تری، کریلی وایت، اریک تامسون و تمی مکینتاش از جمله بازیگران اصلی این سریال بودند که هر کدام در چند فصل حضور داشتند و سپس بنا به ضرورت قصه از مجموعه جدا شدند. در این بین فقط شخصیت وان بود که بهعنوان پرستار مسن، بداخلاق و بهانهجو و در عین حال خوشقلب گروه در تمامی 493 قسمت حضور داشت و بهعنوان اصلیترین بازیگر مجموعه شناخته شد. مکگراوث، بازیگر کهنهکار سینما و تلویزیون استرالیا بود که بعد از بازی در مجموعههایی چون پرستاران و زندانی، در سال 2017 و در 70 سالگی، در آسایشگاهی در سیدنی درگذشت.

جورجی پارکر، ایفاگر نقش تری سالیوان، سرپرستار اصلی سریال هم دیگر بازیگر استرالیایی است که عمده شهرتش را با بازی در همین مجموعه تلویزیونی کسب کرد. با این حال، پارکر بازیگر اصلی این مجموعه نبود و فقط در 287 قسمت حضور پیدا کرد. این حضور چند ساله برای پارکر چند نامزدی در جشنواره معتبر استرالیایی لوگی را هم در پی داشت که در نهایت دوبار این جایزه را برای بازی در پرستاران دریافت کرد.

سریال مشهور پرستاران در ایران هم بهعنوان سریالی پر قسمت، مدتها سهشنبهشبها از شبکه یک سیما روی آنتن رفت و حتی بازپخش آن که اخیرا از شبکه تلویزیونی سلامت به نمایش درآمد، همچنان پربیننده بود.

زهرا غفاری

رادیو و تلویزیون

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها