رئیس‌کل دادگستری تهران به جام‌جم خبر داد

محاکمه فوق‌العاده راننده اتوبوس مرگ

رئیس‌کل دادگستری استان تهران از رسیدگی سریع به پرونده راننده اتوبوس مرگ در دادگاه کیفری یک استان تهران خبر داد و گفت: پرونده تعیین شعبه شده است.
کد خبر: ۱۱۲۴۹۴۴

غلامحسین اسماعیلی در گفتوگو با جامجم عنوان کرد: این متهم 30 بهمن امسال با اتوبوس به سمت ماموران حمله و پس از دستگیری به شهادت سه مامور اعتراف کرد. دادسرای تهران پس از رسیدگی سریع به پرونده برای راننده کیفرخواست صادر کرد. سه فقره قتل عمد و تخریب از جمله اتهامات این فرد است.

وی تاکید کرد: این اتهامات در صلاحیت دادگاه کیفری یک است که پس از صدور کیفرخواست به دادگاه ارسال شد. پرونده به صورت ویژه و در چارچوب قانون در دادگاه رسیدگی میشود و شعبه رسیدگیکننده مشخص شده است.

رئیسکل دادگستری تهران در خصوص انتشار اخباری درباره مرگ این راننده گفت: این از شایعات عجیب است. اگر راننده فوت کرده بود که برای او کیفرخواست صادر نمیشد. تاکنون گزارشی در مورد مرگ بازداشتیها اعلام نشده است.

اسماعیلی درباره احتمال صدور کیفرخواست به اتهام محاربه برای برخی اغتشاشگران هم اظهار کرد: پرونده در دادسرا در حال رسیدگی است و نمیتوان پیشاپیش اظهارنظر قضایی کرد.

در این پرونده «م. ثلاث» 30 بهمن با یک دستگاه اتوبوس بنز به سمت ماموران حرکت کرد و پس از تصادف باعث شهادت دو مامور یگان امداد و سرباز جوانی شد. او پس از دستگیری در بازجوییها گفت: رفتیم مقابل کلانتری تجمع کنیم تا اخوی را که دستگیر شده بود، آزاد کنیم. عصبانی شدم و پشت اتوبوس نشستم. البته اتوبوس متعلق به خودم نبود. عصبی بودم و گاز را فشار دادم. اختیار دست خودم نبود.

دادستان تهران همچنین اعلام کرد: صندلیهای اتوبوس را برداشته بودند و در واقع این اتوبوس به مقر فرماندهی آشوبگران تبدیل شده بود و از دستگاه اطلاعاتی کشور خواستهایم روی این مساله متمرکز شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها