مطالعات جدید نشان می‌دهد50 درصد علل ناباروری مربوط به مردان است .
کد خبر: ۱۱۲۴۵۴۵

دکتر علیرضا خردمند، متخصص کلیه و مجاری ادرار گفت: نیمی از جمعیت کشور مردانی هستند که باید سلامت آنها را جدی گرفت.نحوه زندگی، عوامل محیطی، آلودگیهای محیطی، نوع تغذیه و چاقی بهعنوان عوامل موثر در ناباروری شناخته میشود. بیماریهای ژنتیک و سیستمیک همچون دیابت و سرطانها نیز در ناباروری مردان اثرگذار هستند.البته با پیشرفت چشمگیر که در زمینه باروری حاصل شده است، عمده ناباروری مردان قابل درمان است.

20 درصد سکتههای مغزی کشور در جوانها

حدود 20 درصد از سکتههای مغزی کشور ما در افراد جوان اتفاق میافتد.

دکتر فرامرز امیری، متخصص مغز و اعصاب با اشاره به این که شایعترین علت سکته مغزی در کودکان و نوزادان، بیماریهای مادرزادی است، گفت: سکته مغزی میتواند حتی در نوجوانان و نوزادان نیز اتفاق بیفتد که در چنین شرایطی ما بهدنبال عوامل غیراکتسابی هستیم؛ عواملی که میتواند مادرزادی باشد. معمولا سندرمهایی که ما در بیماران میبینیم، سندرمهای شریان و ورید هستند.

عضو هیأت رئیسه انجمن مغز و اعصاب ایران افزود: عوامل مؤثر بر سکته مغزی، ژنتیک و محیط هستند. ما نمیتوانیم روی عوامل ژنتیک تأثیر داشته باشیم. اما عوامل محیطی مانند چربی خون بالا، کمتحرکی، قند خون بالا و رژیم غذایی نامناسب هستند که میتوانیم با کنترل آنها، ریسک ابتلا به سکته مغزی را کاهش دهیم. / مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها