با توجه به افزایش رقابت ایرلاین‌های مختلف برای سهم بیشتر بازار صنعت حمل و نقل هوایی ارائه خدمات بهتر در کنار خوراکی‌های با کیفیت‌تر از جمله سیاست‌هایی است که برخی ایرلاین‌ها برای دستیابی به اهداف تعیین شده اقتصادی خودشان استفاده می‌کنند. اما ظاهراً برخی خوراکی‌ها جایگاه ویژه‌ای در میان خوراکی‌های موردنظر ندارند.
کد خبر: ۱۱۲۴۱۱۳
خوراکی‌هایی که ایرلاین‌ها تمایلی به عرضه آن‌ها ندارند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دیلی میل، ارائه خوراکی‌های مختلف در طول پرواز به مسافران اگرچه امتیازی ویژه برای جلب نظر مسافران است اما برخی خوراکی‌ها هستند که می‌توانند برای ایرلاین‌ها دردسرساز باشند به همین دلیل مدیران ارشد این شرکت‌های حمل‌ونقل در تلاش هستند آنها را از فهرست غذایی خود حذف کنند. در ادامه با نمونه‌هایی از این خوراکی‌ها آشنا خواهیم شد.

1. نوشیدنی‌های گازدار


توزیع نوشیدنی‌های گازدار مثل نوشابه و سودا میان مسافران هواپیما بطور کلی دردسرهایی به همراه دارد که مهمانداران پروازهای مختلف هیچ علاقه‌ای ندارند که با آن روبرو شوند. اولین مشکلی که این نوشیدنی‌ها می‌توانند ایجاد کنند کثیف کردن محیط و در ادامه سلامتی خود مسافران است. به همین دلیل ایرلاین‌ها با استفاده از جایگزین‌هایی در تلاش هستند به‌جای توزیع نوشیدنی‌های گازدار آب میان مسافران توزیع کنند.


2. چیپس خوراکی دردسرساز


چیپس و انواع کرانچی‌های دیگر معمولاً جایگاهی در منوی غذایی ایرلاین‌ها ندارند، به این دلیل که نه‌تنها صدای خوردن آنها می‌تواند آرامش فضای محدود داخل کابین هواپیما را برهم بزند بلکه قطعاً نظافت کابین را هم با چالش روبرو خواهد کرد. به همین دلیل است که تاکنون تجربه‌ای از خوردن چیپس ده‌ها هزار پا بالاتر از سطح زمین را نداشته‌اید. این در حالی است که حتی اگر خودتان هم‌بسته چیپسی به همراه داشته باشید و تصمیم به خوردن آن در طول مسیر بگیرید معمولاً مهماندار خیلی مؤدبانه از شما می‌خواهد که وقتی هواپیما فرود آمد پس از پیاده شدن از این خوراکی لذت ببرید.


3. خوراکی‌های که تنفس شما را بودار می‌کند!


شاید شما هم جزو آن گروه باشید که اگر کسی سیر خورده باشد و کنارتان بنشیند زیاد احساس آرامش نکنید و حتی در برخی موارد سعی می‌کند به فرد موردنظر هم اعتراض کنید. این نکته‌ای است که معمولاً برنامه‌ریزان غذایی ایرلاین‌ها به آن خوب دقت می‌کنند چون فضای داخل کابین هواپیما بسیار محدود است. ازاین‌رو معمولاً خوراکی‌هایی که باعث تغییر بوی بازدم شما می‌شود جایی در فهرست خوراکی‌های هواپیماها ندارند. به‌این‌ترتیب کالباس، سیر یا دیگر خوراکی‌های مشابه معمولاً در سفرهای هوایی سرو نمی‌شوند.


4. غذاهایی که میل کردن آن‌ها زمان‌بر است


یکی از نکات بسیار مهم برای ایرلاین‌ها زمان‌بندی دقیق برای توزیع غذای اصلی یا میان وعده‌های مسیر پروازی است. به‌این‌ترتیب که معمولاً برای توزیع و جمع‌آوری ظروف خوراک اصلی حداکثر 40 دقیقه و برای میان وعده‌ها حداکثر 20 دقیقه زمان تعیین می‌شود. پس کاملاً طبیعی است نوع خوراکی که در اختیار مسافران قرار می‌گیرد متناسب با این زمان‌بندی است. هرچند در کلاس‌های مختلف پروازی ممکن است این زمان‌بندی کاملاً متفاوت باشد، اما اصولاً خوراکی‌هایی در اختیار مسافران قرار خواهد گرفت که میل کردن آن‌ها برای مسافران زیاد زمان‌بر نباشد.


5. خوراکی‌های نفاخ ممنوع


اگر از بحث رژیم غذایی متفاوت مسافران یک پرواز بگذریم، نکته‌ای که برای بخش تأمین خوراکی‌های ایرلاین یا همان کترینگ‌های معروف خودمانی بسیار مهم است عدم استفاده از خوراکی‌های نفاخ است. کارشناسان تغذیه ایرلاین‌ها با توجه به مسیر پروازی و همچنین امکانات محدود در کابین هواپیما معمولاً سعی می‌کنند، مانع از سرو این‌گونه خوراکی‌ها مثل لوبیا، قارچ و ... بشوند یا در خوشبینانه‌ترین حالت سهم بسیار ناچیزی از وعده غذایی را به آنها اختصاص می‌دهند.


6. وعده غذایی چرب جایی در کابین هواپیما ندارد


آن‌طور که کارشناسان تغذیه برآورد کرده‌اند خوردن غذاهای چرب می‌تواند باعث بروز مشکلاتی برای مسافران در ارتفاعات بالا و طول سفر باشد به همین دلیل است که اصولاً وعده‌های غذایی تعیین‌شده برای ایرلاین‌های مختلف معمولاً با کمترین درصد چربی سرو خواهد شد. البته این پایان کار نیست چون دلیل دیگری هم مدنظر کارشناسان است دمای سرو خوراکی‌های موردنظر است چون امکان گرم کردن خوراک در تمامی هواپیماها نیست و حتی اگر هم این امکان وجود داشته باشد نمی‌توان با سرعت آن را سرو کرد و ممکن است سرد شدن آن باعث از دست رفتن کیفیت خوراک می‌شود.


7. سوپ نمی‌تواند سوار شود


کم‌کم با رسیدن به انتهای فهرست خوراکی‌های ممنوعه داخل هواپیما می‌رسیم به انواع سوپ، به این دلیل که این نوع خوراکی باید در شرایط خاصی سرو شود و چاله‌های هوایی می‌توانند برای آن بسیار مشکل‌ساز باشند. اصولاً ایرلاین‌ها علاقمند به این نیستند که پس از هر سورتی پرواز زمان زیادی را برای نظافت داخل کابین و از بین بردن لکه‌های غذایی روی صندلی‌ها یا موکت کف کابین صرف کنند.
عماد عزتی / جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها