کنداکتور برنامه‌های رادیو فرهنگ به شکل استخری طراحی شده است. ابتدای استخر بخش کم‌عمق است و بعد به بخش عمیق منتهی می‌شود.
کد خبر: ۱۱۲۳۷۰۱
کنداکتور استخری رادیو فرهنگ

به همین دلیل برنامه‌های آغازین روز، ماهیت اطلاع‌رسانی و خبری دارد تا جذابیت لازم را برای شنوندگان داشته باشد و بعد هر چه به سمت شب پیش می‌رویم، به عمق برنامه‌ها نیز افزوده می‌شود.

بنابراین وقتی شنوندگان، برنامه‌های رادیو فرهنگ را در ساعات پایانی گوش بدهند، تفاوت آن را نسبت به برنامه‌های آغاز روز احساس می‌کنند. عمق پیام برنامه‌ها در ساعات پایانی شب بیشتر است. در واقع مباحثی که نیاز به فکر دارد، برای پایان شب طراحی شده و برنامه‌هایی که خیلی تفکری نیست و با یک بار می‌توان پیام را دریافت کرد برای آغاز روز طراحی می‌شود.

از سوی دیگر، برنامه‌هایی که از صبح آغاز می‌شود، مثل برنامه‌های صبحگاهی باید برای مخاطب رویکرد امیدبخش و اغناکننده داشته باشد تا شنوندگان به سمت کار و تلاش حرکت کنند. برنامه کافه نیمروز هم با هدف و رویکرد اطلاع‌رسانی و خبری روانه آنتن می‌شود.

ضمن این‌که سعی داریم برنامه برای شنوندگان مفرح هم باشد تا مخاطبان در طول روز که به شکل سیار یا ثابت شنونده هستند، محتوا و پیام آن را دریافت کنند. در این برنامه به رویدادهای روز و اتفاقاتی که روزانه در جامعه رخ می‌دهد، می‌پردازیم و موضوعات برنامه بر این اساس طراحی می‌شود. البته برنامه اتاق فکر دارد و دوستان موضوعات را به دقت مورد بررسی قرار می‌دهند تا برنامه پاسخگوی نیازهای شنوندگان باشد.

ما صرفا یک برنامه سرگرم‌کننده تولید نمی‌کنیم، بلکه تلاش داریم کافه نیمروز به مخاطب تلنگر بزند و او را به تفکر وادارد. در این برنامه آیتم‌های متنوعی طراحی شده و به تاریخ، فلسفه، میراث فرهنگی و‌... می‌پردازیم. همچنین تلاش داریم بخش‌هایی از آیتم‌های این برنامه را در فضای مجازی بارگذاری کنیم تا شنوندگانی که آیتم‌ها را نشنیده‌اند، بشنوند. در این برنامه نه تنها از مشارکت شنوندگان استفاده می‌کنیم، بلکه حضوری فعال در فضای مجازی داریم و از این طریق برنامه را در شبکه‌های اجتماعی هم معرفی می‌کنیم.

محمدصادق رحمانیان - مدیر رادیو فرهنگ

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها