سعید آقاخانی در برنامه هفت درباره این‌که در فیلم‌ها نقش جدی و در تلویزیون سراغ کارهای طنز می‌رود، گفت که هیچ وقت کمدین و آثار و کارهای طنز جدی گرفته نمی‌شود.
کد خبر: ۱۱۲۲۳۸۲

او افزود: از سال 87 هرچند برای تلویزیون مجموعه‌هایی ساخته، اما بعد از چاردیواری نقشی بازی نکرده است. اما در توضیح نقش‌های جدی در فیلم‌ها این‌طور گفت که به آن فکر نمی‌کرد و حتی بعد از این‌که برای فیلم خداحافظی طولانی انتخاب شد وقتی به لیست بازیگرانی که برای فیلم در نظر گرفته شده بود نگاه کرد دید از بین 40 بازیگر پیشنهادی نفر آخر بوده است. او که تازه‌ترین نقش جدی‌اش در فیلم کامیون بوده گفت ترجیح می‌دهد چند وقتی نقش جدی بازی کند، چرا که او را مجبور می‌کند بیشتر روی نقش فکر و کار کند.

داشتم سکته می‌کردم

پیمان معادی در برنامه هفت گفت از وقت نمایش فیلم دیگر آن اثر برای مردم است، نه کارگردان. او در پاسخ به این‌که فیلم‌هایش مورد توجه مردم بوده گفت محصول فیلمنامه‌های مناسب بوده است. ابد و یک روز را نمونه آورد که وقتی فیلمنامه آن‌را خواند پسندید و مانند سرباز در فیلم حضور داشت که مورد توجه قرار گرفت. وقتی از معادی درباره برداشت یا کپی‌برداری از فیلمی دیگر برای ساخت اثری ایرانی و بومی پرسیده شد پاسخ داد اتفاقا کار نادرستی است. معادی یادی از فیلم برف روی کاج‌ها داشت که اولین تجربه کارگردانی‌اش بود و گفت که اولین روز فیلمبرداری وقتی با 100 نفر از عوامل فیلم روبه‌رو شد اینقدر نگران بود که به قول خودش داشت سکته می‌کرد که با امید دادن محمود کلاری بهتر شد.

دیگر نقش پیرمرد بازی نمی‌کنم

احمد مهرانفر در برنامه سینما دو گفت که هر بازیگری یکسری ویژگی‌های ثابت مثل لحن و نوع حرف زدن و نگاه دارد که نمی‌تواند براحتی آن‌را تغییر دهد، اما همیشه در آثاری مانند «ماجرای نیمروز» که حضور داشته سعی کرده از نقش ارسطو و مجموعه‌ای همچون پایتخت که این مقدار دیده شده دور شود با این‌که پاک کردن آن از ذهن مردم کار سختی است.

او که در فیلم جدیدش نقش پیرمرد را بازی کرده توضیح داد در تئاتر هم دو بار نقش پیرمرد را بازی کرده و افزود: به دلیل سختی‌های آن دیگر نقش پیرمرد را بازی نخواهد کرد. او گفت: باید فکری درباره بودجه‌های سینمایی ایران کرد.

بردن تماشاچی وسط میدان جنگ

بهرام توکلی که جدیدترین ساخته‌اش تنگه ابوقریب مورد توجه قرار گرفته در شبکه آی فیلم اظهار داشت به سینمای دفاع مقدس و ساخت اثری با این محتوا به عنوان یک اتفاق ملی همیشه تمایل داشته و همیشه منتظر یک فرصت برای انجام آن بوده است. توکلی که فیلمش درباره اتفاقات روزهای پایانی جنگ است گفت که درباره این روزها اطلاع چندانی نداشته و با مطالعه سه رمان درباره روز پایانی فهمیده چقدر اتفاقات مهمی در آن روز رخ داده که فیلم حتی یک درصد آن‌را هم نمی‌تواند تصویر کند. توکلی یادآور شد که اینقدر میزان اتفاقات در آن روز فراوان است که باید درباره آن یک مجموعه تلویزیونی ساخت. توکلی به هدفش از ساخت فیلم هم اشاره کرد که سعی کرده تماشاچی را ببرد وسط میدان واقعی جنگ، نه فقط فیلم را تماشا کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها