مجید مجیدی از جمله کارگردان‌های جهانی سینمای ایران است و بخشی از توجه دنیا به سینمای کشور ما به خاطر فیلم‌های تحسین شده و ماندگار اوست؛ بچه‌های آسمان اولین فیلم ایرانی بود که نامزد جایزه اسکار شد و فیلم‌های دیگر او همچون رنگ خدا، آواز گنجشک‌ها و باران هم موفقیت‌های فراوانی به دست آوردند.
کد خبر: ۱۱۲۲۰۸۶

مجیدی پس از کارگردانی فیلم فاخر «محمد رسول ا...» و اتمام اکران آن، دست به کار شد و به هند سفر کرد و فیلمی به نام «آن سوی ابرها» ساخت؛ اثری با بازیگرانی هندی که به قصه زندگی یک خواهر و برادر میپردازد. تازه ترین فیلم مجیدی آماده اکران است و از هفته آینده نمایش عمومی خود را در سراسر کشور آغاز میکند. اما پیش از اکران عمومی، اولین رونمایی از این اثر شامگاه دوشنبه در پردیس کوروش انجام شد و بعضی از هنرمندان به تماشای آن نشستند.

به گزارش جامجم، مجید مجیدی پیش از آغاز نمایش این فیلم گفت: فیلم آن سوی ابرها، محصول سـرمـایـهگـذاری مشترک ایران و هند است و برخی عوامل فیلم همچون حسن حسندوست و محمدرضا دلپاک و مهران کاشانی از سینمای ایران، ما را در ساخت فیلم همراهی کردند، اما بیشتر عوامل از سینمای هند بودند و فیلم نیز در هند ساخته شد.

او ادامه داد: سینمای ایران طی سالهای گذشته نشان داده است ظرفیتهای بسیاری برای جهانیتر شدن دارد. حضور سینماگران ایرانی در کشورهای دیگر برای فیلمسازی میتواند باعث رونق اقتصادی سینمای ایران شود. مجیدی با اشاره به اینکه سینما در هند یک صنعت جدی است، گفت: در هند هر سال حدود 3000 فیلم ساخته میشود و سینما در این کشور رشد بسیار عجیبی کرده است. البته در هند سینماگران ایرانی بسیار شناخته شده هستند و طرفدار دارند و حتی میتوان گفت در آنجا سینماگران ایرانی از سینماگران دیگر کشورها شناخته شده تر هستند.

کارگردان فیلم آن سوی ابرها ادامه داد: امیدوارم این فیلم بتواند برای سینمای ایران ظرفیتسازی کند و قدمی باشد که بتوانیم اندیشه و نگاهمان را به آن سوی مرزها ببریم و زمینه ساخت و نمایش و اکران گسترده فیلمهای ایرانی را از این طریق فراهم کنیم.

مجیدی افزود: یکی از دغدغههای اصلی من همیشه این بوده است که بتوانیم فیلمهای سینمای ایران را اکران جهانی و فراتر از جشنوارهها حرکت کنیم، زیرا سینمای ایران در جشنوارههای جهانی توفیقات زیادی داشته است. اما امروز فرصتی است که سینمای ایران از جشنوارههای جهانی عبور و به سمت اکران جهانی حرکت کند تا آورده فرهنگی و اقتصادی خوبی داشته باشد.

او همچنین با تشکر از رسانهها گفت: رسانهها همیشه از سینمای ایران حمایت میکنند و رسانههای سینمایی را جدا از سینما نمیدانیم؛ آنها عضو خانواده سینمای ایران هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها