به بهانه سالگرد انقلاب 14 فوریه بحرین

مروارید مقاومت هفت ساله شد

عصام المنامی از رهبران انقلاب بحرین و عضو ائتلاف جوانان 14 فوریه این کشور در آستانه هفتمین سالگرد انقلاب بحرین از مردم آزاده این کشور خواست امروز با حضور در خیابان‌ها سالگرد انقلاب 14 فوریه2011 را گرامی بدارند. هفت سال پیش مردم بحرین به شکلی مسالمت‌آمیز اعتراضات خود را شروع کردند و با برگزاری تظاهرات آرام خواستار تغییر نظام سیاسی و برکناری حکومت دیکتاتوری آل‌خلیفه در این کشور شدند. حکومت آل‌خلیفه که دست نشانده رژیم عربستان سعودی است طی این سال‌ها با سرکوب‌های شدید، تبعید ناراضیان، بازداشت و شکنجه فعالان از خواست مردم سرپیچی کرده است.
کد خبر: ۱۱۲۲۰۵۳

پایگاه خبری ائتلاف جوانان 14 فوریه، دیروز به نقل از المنامی نوشت: مقدمات لازم و آمادگیهای میدانی برای برگزاری هرچه با شکوهتر راهپیمایی بزرگداشت هفتمین سالگرد انقلاب فوریه از سوی نیروهای انقلابی این کشور انجام گرفته است. وی با اشاره به اقدامات هر ساله رژیم آلخلیفه برای سرکوب هرگونه فعالیت انقلابی جهت بزرگداشت سالگرد انقلاب 14 فوریه، از افزایش بازداشت ها، بازرسیهای خانه به خانه و افزایش نیروهای امنیتی در خیابانها و مناطق وایجاد پستهای جدید بازرسی خبر داد.

وی تاکید کرد: این اقدامات هرگز مانع تداوم تحرکات واعتراضهای مردمی نخواهد شد و آزادگان بحرینی را از ادامه مسیر باز نخواهد داشت.

المنامی با دعوت از مردم آزاده بحرین برای شرکت در راهپیمایی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه بر ادامه مبارزه تا تحقق خواستههای مردم تاکید کرد.

وی گفت: ما با حضور در راهپیمایی به جهان ثابت خواهیم کرد در مسیر خود باقی میمانیم و انقلاب ما تا سقوط حکومت فاسد و دیکتاتور رژیم آلخلیفه ادامه خواهد یافت و مردم بحرین سرنوشت خود را به دست خود تعیین و نظام سیاسی جدیدی را انتخاب خواهند کرد. المنامی تاکید کرد: ما هرگز از مواضع خود عقبنشینی نکرده و راه حل سیاسی سازشکارانه را نخواهیم پذیرفت. موضع و شعار ما در سرنگونی رژیم آلخلیفه وتحقق حق تعیین سرنوشت همواره ثابت است.

انقلاب بحرین در 14 فوریه 2011 با تظاهرات و تحرکات مسالمتآمیز مردمی آغاز شد. مردم دراین تظاهرات خواستار تغییرات دموکراتیک و اصلاحات سیاسی از جمله تدوین قانون اساسی جدید شدند.

رکورد نقض حقوق بشر

منابع خبری میگویند، دیدبان حقوق بشر بحرین طی ماه ژانویه 2018 (دی و بهمن جاری) بیش از 995 مورد نقض قوانین اجتماعی و حقوق بشر در این کشور ثبت کرده است. به گزارش ایرنا، دیروز پایگاه خبری مرآه البحرین، به نقل از این کمیته اعلام کرد
121 مورد بازداشت ظالمانه از جمله بازداشت شش کودک در بحرین گزارش شده که اوج آنها در 23 ژانویه (3 بهمن) 2018 بوده است. در این روز 44 مورد بازداشت و 138مورد حمله به خانهها و واحدهای مسکونی بدون ارائه مجوز قضایی همراه با ایجاد رعب و وحشت وجود داشته است.

علاوهبر آن باید از نقض آزادی نقل وانتقال از طریق تداوم محاصره امنیتی منطقه الدراز برای 589 روز متوالی و حصر خانگی آیتا... شیخ عیسی قاسم، مرجع دینی شیعیان بحرین برای 252 روز متوالی بدون حکم قضایی یا اداری گفت. دیدبان حقوق بشر بحرین در بخش دیگری از گزارش خود نوشته است: مقامات امنیتی با نقض آزادی دین و اعتقادات 81 بار در سال 2016 مانع برگزاری نماز جمعه در منطقه الدراز شدند و 200 شهروند بحرینی به دلیل منع آزادی بیان و شرکت در تجمع مسالمت آمیز از سوی دادستانی بازداشت شدند.

همچنین دی ماه گذشته 18 مورد شکنجه و بدرفتاری با چهار زن و هشت کودک گزارش شد که یکی از آنها شیرخوار بوده است. سه کودک از اهالی منطقه «بوری» نیز مورد ضرب و شتم نیروهای امنیتی قرار گرفتند. این دیدبان اضافه کرد افراد زندانی نیز تحت شکنجه نیروهای امنیتی بوده و بسیاری از بیماران ازجمله حسن مشیمع، دبیر کل جنبش آزادی و دموکراسی بحرین حق درمان و معالجه پیدا نکرده است.

محاکمههای ناعادلانه

گزارش دیدبان حقوق بشر بحرین به محاکمه ناعادلانه 77 شهروند بحرینی و صدور احکام ظالمانه در 24 و29 ژانویه 2018 (4 و9 بهمن) اشاره میکند و میگوید مجموع احکام صادر شده در این ماه را 679 مورد حبس و 268 هزار دلار آمریکایی جریمه مالی، 39حکم سلب تابعیت و صدور 10 حکم کوچاندن اجباری در 30 ژانویه (11 بهمن) اعلام کرد. دیدبان حقوق بشر بحرین با اشاره به نقض آزادی سیاسی شیخ علی سلمان مخالف بحرینی و دو نفر از نمایندگان سابق مجلس این کشور به نامهای شیخ حسن سلطان و علیالاسود و برگزاری جلسات ناعادلانه محاکمه آنها در 25 ژانویه به پخش نوارهای صوتی جعلی برای توجیه اتهام جاسوسی شیخ علی سلمان با قطر پرداخت. همچنین دادگاه استیناف بحرین در 26 بهمن نبیل رجب، رئیس مرکز حقوق بشر بحرین را به دو سال حبس محکوم کرد. دیدبان حقوق بشر بحرین، شکنجه زندانیان سیاسی با صندلی الکتریکی، مخفی کردن اجباری، محرومیت از خواب، ضرب و شتم شدید، سلول انفرادی و محرومیت از دسترسی به سرویس بهداشتی را نیز ذکر کرده است.

تاکید شیخ علی سلمان بر ادامه مبارزه

دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین گفته است مردم این کشور به رغم سرکوبهای گسترده به مبارزه خود ادامه خواهند داد. به گزارش ایسنا، علیا الرضی سلمان، همسر شیخ علی سلمان، دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین (بزرگترین جمعیت مخالف شیعه در بحرین) در مصاحبه با خبرگزاری یونیوز گفت: مردم بحرین هرگز از خواستههای خود کوتاه نخواهند آمد و طی هفت سال گذشته این مساله ثابت شده است. هیچ چیزی مردم را از رفتن در مسیر تحقق آزادی، دموکراسی و برابری منحرف نخواهد کرد. این نظر شیخ علی سلمان نیز هست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها