سخنگوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: اخیرا عده ای کلاهبردار با مردم تماس می گیرند و با اعلام بستری نزدیکان آنان در بیمارستان از مردم اخاذی می کنند.
کد خبر: ۱۱۲۱۵۸۶
شیوه جدید کلاهبرداری از مردم به بهانه بستری کردن در بیمارستان

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، ایرج حریرچی در نشست خبری هفتگی وزارت بهداشت افزود: گزارش هایی داشته ایم که افرادی تحت عنوان پزشک، پرستار یا کارمند بیمارستان با مردم تماس گرفته اند و به دروغ به آنان گفته اند که یکی از عزیزانشان در بیمارستان است و فلان مبلغ را به یک حساب بانکی واریز کنید اما بعد معلوم شده که کل ماجرا دروغ بوده است.

وی گفت: از مردم می خواهیم که به این تماس ها توجه نکنند؛ هر پولی که در سیستم بیمارستانی کشور پرداخت می شود فقط در صندوق بیمارستان و با ارائه صورتحساب به افراد قانونی است و غیر از آن هر نوع پرداختی در بیمارستان چه به صورت نقدی و چه کارت به کارت غیر قانونی است.

سخنگوی وزارت بهداشت تاکید کرد: مردم این موارد را به سامانه 190 اطلاع دهند تا به سرعت رسیدگی شود.

*مرگ سالانه 55 هزار ایرانی به علت مصرف سیگار

حریرچی درباره وضعیت مصرف دخانیات در کشور گفت: 10درصد افراد بالای 18 سال در ایران هر روز سیگار می کشند که حدود 20 درصد مردان و یک درصد زنان هستند و حدود 14 درصد جمعیت کشور به صورت روزانه و تفننی سیگار می کشند که حدود 25 درصد مردان و چهار درصد زنان را شامل می شود.

قائم مقام وزیر بهداشت گفت: حدود 3.4 درصد نوجوانان 13 تا 15 سال در ایران مصرف سیگار دارند که شامل 4.8 درصد نوجوانان پسر و 2.1درصد دختران نوجوان است.

وی افزود: به طور کلی حدود هفت میلیون سیگاری بالای 15 سال در کشور داریم که 100 هزار نفرشان نوجوانان 13 تا 15 سال هستند.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: سیگار و مواد دخانی حاوی هفت هزار ماده شیمیایی است که عامل 70 نوع ماده سرطان زا در مواد دخانی وجود دارد، سالانه هفت میلیون نفر در دنیا به علت استعمال دخانیات جان خود را از دست می دهند که 900 هزار نفرشان سیگاری نیستند بلکه نزدیکان و اطرافیان افراد سیگاری هستند که به اجبار در معرض دود سیگار قرار می گیرند.

حریرچی تصریح کرد: سالانه 55 هزار نفر در ایران به علت استعمال دخانیات جان خود را از دست می دهند و 90 درصد کسانی که به سرطان ریه مبتلا می شوند، سیگاری هستند. علاوه بر سرطان ریه، سیگار و دخانیات عامل مهم سرطان مثانه و پانکراس است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها